Gå til innhold

Altibox Q22 (TV) funker ikke via TP-Link AX5400


Anbefalte innlegg

Har satt sentralen til bridge og kobla på en TP-Link AX5400 som fungerer som ruter/wifi/switch. Kabel fra denne til Q22 dekoder gir ingen TV signaler, selv med IGMP Snooping/Proxy på og porten satt over til IPTV (bridge).

Helst skulle jeg hatt internett og IPTV over samme kabel, men det er kanskje ikke mulig?

Ser de har en annen dekoder (Modell A), som kanskje fikser biffen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Altibox hjemmesentral i bridge mode må du i utgangspunktet likevel ta ut TV-signal fra en av portene på hjemmesentralen. På min VMG8825  i bridge mode er det LAN1 , LAN2 eller LAN3 til TV mens LAN4 er for Internett (jeg har TP-LINK M9+).

Om det er mulig å få internett og TV over en kabel med Altibox standard utstyr er jeg usikker på, men det hadde i tilfelle vært interessant å vite. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, Skrekkugle said:

Har satt sentralen til bridge og kobla på en TP-Link AX5400 som fungerer som ruter/wifi/switch. Kabel fra denne til Q22 dekoder gir ingen TV signaler, selv med IGMP Snooping/Proxy på og porten satt over til IPTV (bridge).

Hva hvis du ikke setter porten til "IPTV (bridge)"?

Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (38 minutter siden):

Hmm ser jo litt spennende ut. Kan jeg kjøre alt over en port fra en sånn en, eller må jeg dedikere en av portene til TV uansett?

Da kan du kjøre alt over en port ja. Så bruker du bare de wifi routerene du har i aksesspunkt modus. Krever litt config, men ttrunde har laget en guide på github. Kjører den løsningen selv :) aldri vært så stabilt noen gang

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...