Gå til innhold

Grand Theft Auto-trilogien tilbake på PC etter katastrofelansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spilte GTA III for 20 år siden og kjøpte "Definitive Edition". Har skrevet mine tanker om nyversjonen av GTA III på Facebook:

- The game looks OK, I guess. But in no way close to modern standards.

-- The characters look awful, though.

- The gameplay and game mechanics are abhorrent. A lot has happened in 20 years:

-- For instance, you cannot punch and run at the same time, resulting in pretty awkward scenes where dudes and I run around each other while stopping periodically to punch the air.

-- You lose all weapons upon being "wasted".

-- The protagonist is sluggish as hell. Try running with this lazy bastard. He can't even throw himself out of a running vehicle, nor aim with grenades!

-- The new "checkpoint" system just sends you back to the beginning of the mission, which means you have to go through all the tedious chores to get to the actual action again and again (how awful was this originally?).

-- The controls are clunky and clumsy. The shooting system is a joke, the driving feels like ice skating, and it's way too easy to run over pedestrians by accident (and these suicidal pedestrians insist on walking straight out into the roads at any time—they also love throwing themselves at my car).

-- The aggression from enemy gangs is way too exessive. These Triads can apparently spot me in a fast running car from 50 meters away, and they start shooting instantly (and the cops don't care).

-- Due to all these factors, the game missions can be utterly merciless and thereby frustrating to play.

- The story is foolish and dumb. Is this the equivalent of old movies that weren't expecting too much of their audiences, due to the novelty of the medium?

So, in sum: I think some things are best left down memory road. But I will try to finish this game and start the sequels.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg kjenner ingen behov for å spele gamle GTA-spel på nytt. Det måtte i så fall vere GTA 1 eller 2. Dei tre første GTA-spela i 3D var gode då dei kom ut, men sjølv med oppussing vil dei ikkje nå dagens spel til skolissene ei gang, som Cuneax har gitt mange eksempel på. At det ser ut som eit 20 år gammalt spel, ev. eit som er forsøkt pynta på, er heilt greit. Det er mekanikken, gameplay, handlinga og alt sånt som gjer at dei ramlar gjennom for min del.

Nostalgi skal forbli nostalgi. Det kjem meir enn nok nye, gode spel i desse dagar for min del.

Endret av Zeph
  • Liker 3
Lenke til kommentar
tankbug skrev (10 minutter siden):

Rockstar drar en Warcraft III Reforged, ja. Er det virkelig så lite marginer i spillindustrien at hvis du bruker 4 måneder med finpuss og QA ekstra, så er hele prosjektet meningsløst?

Nei. Dette er ren og pur grådighet. Jeg kunne forstått det hvis det var snakk om en obskur tittel fra en liten og ukjent utvikler. Take-Two har ingen unnskyldinger her.

Lenke til kommentar
tankbug skrev:

Rockstar drar en Warcraft III Reforged, ja. Er det virkelig så lite marginer i spillindustrien at hvis du bruker 4 måneder med finpuss og QA ekstra, så er hele prosjektet meningsløst?

Er ikke akkurat helt det samme. Denne remasteren har sett dritt ut lenge, Blizzard prøvde å skjule hvor dårlig WC reforged var til folk fikk det i henda. Warcraft 3 reforged nettsiden hadde jo den falske versjonen en stund etter release også med cutscenes som ikke eksisterte. Var jo skandaløst.
Lenke til kommentar

Har de ikke funnet mobil kode I spillet, som tyder på at dette er en port fra noe mobil greier og ikke fra PS2/PC.

The aggression from enemy gangs is way too exessive. These Triads can apparently spot me in a fast running car from 50 meters away, and they start shooting instantly (and the cops don't care).

 

Sånn var spillet ja, husker godt når jeg spilte originalen, når man nærmet seg slutten av spillet og alle gjengene hatet det var det umulig å kjøre i little Italy.  Da folka brukte hagle og hagle var super våpen mot biler, så kjørte du bil i little Italy, ble du sprengt på sekunder når 10 gangsters åpnet ild med hagla på deg og bilen din.

 

Lenke til kommentar
Cuneax skrev (2 timer siden):

Jeg spilte GTA III for 20 år siden og kjøpte "Definitive Edition". Har skrevet mine tanker om nyversjonen av GTA III på Facebook:

- The game looks OK, I guess. But in no way close to modern standards.

-- The characters look awful, though.

- The gameplay and game mechanics are abhorrent. A lot has happened in 20 years:

-- For instance, you cannot punch and run at the same time, resulting in pretty awkward scenes where dudes and I run around each other while stopping periodically to punch the air.

-- You lose all weapons upon being "wasted".

-- The protagonist is sluggish as hell. Try running with this lazy bastard. He can't even throw himself out of a running vehicle, nor aim with grenades!

-- The new "checkpoint" system just sends you back to the beginning of the mission, which means you have to go through all the tedious chores to get to the actual action again and again (how awful was this originally?).

-- The controls are clunky and clumsy. The shooting system is a joke, the driving feels like ice skating, and it's way too easy to run over pedestrians by accident (and these suicidal pedestrians insist on walking straight out into the roads at any time—they also love throwing themselves at my car).

-- The aggression from enemy gangs is way too exessive. These Triads can apparently spot me in a fast running car from 50 meters away, and they start shooting instantly (and the cops don't care).

-- Due to all these factors, the game missions can be utterly merciless and thereby frustrating to play.

- The story is foolish and dumb. Is this the equivalent of old movies that weren't expecting too much of their audiences, due to the novelty of the medium?

So, in sum: I think some things are best left down memory road. But I will try to finish this game and start the sequels.

Det du beskriver her høres jo ut som det originale GTA III. Sånn sett ser jeg ikke problemet. Disse spillene var dårlige den gang også, men var ganske banebrytende og unike i forhold til andre spill på den tiden og derfor ble populære. Dette er ikke en remake slik jeg forstår, men en mindre grafisk oppussing og muligheten til å kjøre på moderne systemer. Men det er fremdeles et 20 år gammelt spill, og må vurderes deretter. Kan garantere at dersom Rockstar hadde endret på spillmekanismen i de "oppussede" versjonene så ville det også blitt hatet av folket, da det ikke lenger var tro mot originalen.

Endret av Kajac
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Kajac skrev (1 time siden):

Det du beskriver her høres jo ut som det originale GTA III. Sånn sett ser jeg ikke problemet. Disse spillene var dårlige den gang også, men var ganske banebrytende og unike i forhold til andre spill på den tiden og derfor ble populære. Dette er ikke en remake slik jeg forstår, men en mindre grafisk oppussing og muligheten til å kjøre på moderne systemer. Men det er fremdeles et 20 år gammelt spill, og må vurderes deretter. Kan garantere at dersom Rockstar hadde endret på spillmekanismen i de "oppussede" versjonene så ville det også blitt hatet av folket, da det ikke lenger var tro mot originalen.

Tenkte akkurat det samme som deg. Man kan liksom ikke klage på de originale spillmekanikkene ved en remaster (remake derimot). Originalt så måtte man starte hele missionet på nytt når man døde underveis. Så at det i hele tatt er et check point system som lar deg slippe å dra fra sykehuset og starte opp mission på nytt, er ganske bra.

Ellers er jo dette veldig tynn suppe. Rart at det er så krevende med så dårlig grafikk og modeller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm, vanligvis er jeg rimelig kritisk til remasters. Er langt mellom de gode. Men jeg er vist i mindretall her (eller helt alene) når jeg synes grafikken her er god. Vi snakker jo remaster og ikke remake, det er mye penere men beholder stilen. Spillmekanikene er de samme som før og noe annet er ikke å forvente (sammenligbart med de fleste andre remasters).

Tonn med bugs på den annen side burde de ha klart å unngå, men håper de patcher det etterhvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

Har de ikke funnet mobil kode I spillet, som tyder på at dette er en port fra noe mobil greier og ikke fra PS2/PC.

The aggression from enemy gangs is way too exessive. These Triads can apparently spot me in a fast running car from 50 meters away, and they start shooting instantly (and the cops don't care).

 

Sånn var spillet ja, husker godt når jeg spilte originalen, når man nærmet seg slutten av spillet og alle gjengene hatet det var det umulig å kjøre i little Italy.  Da folka brukte hagle og hagle var super våpen mot biler, så kjørte du bil i little Italy, ble du sprengt på sekunder når 10 gangsters åpnet ild med hagla på deg og bilen din.

 

Ja, den var lei. Jeg kjørte rundt og ante fred og ingen fare og BOOOM. Så hadde en dresskledd mafioso skutt på bilen med en hagle. Game over.
Lenke til kommentar
Kajac skrev:
Cuneax skrev (2 timer siden):

Jeg spilte GTA III for 20 år siden og kjøpte "Definitive Edition". Har skrevet mine tanker om nyversjonen av GTA III på Facebook:

- The game looks OK, I guess. But in no way close to modern standards.

-- The characters look awful, though.

- The gameplay and game mechanics are abhorrent. A lot has happened in 20 years:

-- For instance, you cannot punch and run at the same time, resulting in pretty awkward scenes where dudes and I run around each other while stopping periodically to punch the air.

-- You lose all weapons upon being "wasted".

-- The protagonist is sluggish as hell. Try running with this lazy bastard. He can't even throw himself out of a running vehicle, nor aim with grenades!

-- The new "checkpoint" system just sends you back to the beginning of the mission, which means you have to go through all the tedious chores to get to the actual action again and again (how awful was this originally?).

-- The controls are clunky and clumsy. The shooting system is a joke, the driving feels like ice skating, and it's way too easy to run over pedestrians by accident (and these suicidal pedestrians insist on walking straight out into the roads at any time—they also love throwing themselves at my car).

-- The aggression from enemy gangs is way too exessive. These Triads can apparently spot me in a fast running car from 50 meters away, and they start shooting instantly (and the cops don't care).

-- Due to all these factors, the game missions can be utterly merciless and thereby frustrating to play.

- The story is foolish and dumb. Is this the equivalent of old movies that weren't expecting too much of their audiences, due to the novelty of the medium?

So, in sum: I think some things are best left down memory road. But I will try to finish this game and start the sequels.

Det du beskriver her høres jo ut som det originale GTA III. Sånn sett ser jeg ikke problemet. Disse spillene var dårlige den gang også, men var ganske banebrytende og unike i forhold til andre spill på den tiden og derfor ble populære. Dette er ikke en remake slik jeg forstår, men en mindre grafisk oppussing og muligheten til å kjøre på moderne systemer. Men det er fremdeles et 20 år gammelt spill, og må vurderes deretter. Kan garantere at dersom Rockstar hadde endret på spillmekanismen i de "oppussede" versjonene så ville det også blitt hatet av folket, da det ikke lenger var tro mot originalen.

Ja, mye av det er vel sånn spillet var for 20 år siden. Føltes ikke like ille da, merkelig nok! Men de har modernisert visse aspekter til hell (våpenhjulet, f.eks.), så de kunne ha modernisert i hvert fall skytemekanismene og trynene på folka også. Når det er sagt, er det mye som bare føles "off" med remasteren. Han her oppsummerer det ganske bra: https://www.youtube.com/watch?v=erSm_BXI-mM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har selv fått pengene mine tilbake etter denne katastrofe lanseringen. Jeg begynte å spille GTA: Vice City og synes det var helt OK, grafikken er helt grei, men her ligger ikke problemet. Etter å ha spilt i noen timer så kom jeg over en game breaking bug som jeg ikke kommer forbi. Dermed kunne jeg ikke runde spillet. Dette er late game (gun runner). Når jeg kontaktet Rockstar med en bug rapport så svarte de med at "nå er spillet oppe på launcheren igjen", dermed ignorerte de totalt bug rapporten jeg skrev. 

Jeg kontaktet også dem angående refusjon men måtte gå til betalingsforhandleren deres Xsolla for å få pengene tilbake. 

Dersom du ønsker å få refusjon vil jeg anbefale deg til å gå her: https://help.xsolla.com/i-made-a-payment-and-need-a-refund

Det tok Rockstar flere dager å svare og Xsolla en time. Verd å merke seg at dette gjelder Rockstar Games Launcheren og ikke PS5/Xbox. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Kajac skrev (4 minutter siden):

Tipper mange av de som nå har kjøpt disse remasterene aldri spilte original-spillene, og forventet noe helt annet enn et 20 år gammelt spill med litt skarpere teksturer.

Ja, fordi det fleste av oss som har spilt de orginalene spillene vet hvor ille det er/var 😂 Spilte en del GTA London og GTA 2 når jeg var en kid, men har ingen ønsker å spille de spillene igjen.

Enkelte spill er det hyggelig å få et gjensyn til, andre ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...