Gå til innhold

Lånekassen og statens innkrevingssentral


Arbeidstaker1

Anbefalte innlegg

Hei

I 2015 havnet i jeg en situasjon som gjorde at jeg ikke klarte å betjene studielånet. Det ble derfor sendt til sis(statens innkrevingssentral). Endte med et par år med lønnstrekk. Begynte derimot på ny utdanning i 2018, noe som førte til at saken ble overført tilbake til Lånekassen og jeg hørte ikke noe mer fra sis. Er ferdig utdannet nå til våren, og har fått mer orden på økonomien. Lurer derfor på:

Vil saken igjen bli sendt til sis når jeg er ferdig utdannet, eller vil jeg få en regning fra Lånekassen på resterende misligholdt gjeld før jeg begynner på en vanlig nedbetalingsplan? Eller vil gjelden rett og slett bli bakt inn i totalgjelden og jeg får en nedbetalingsplan som alle andre etter endt utdanning?

Håper noen har erfaring med dette. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...