Gå til innhold

Liten og billig laptop til kryptohandel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir litt usikker når jeg ser terminologiene paranoid, Windows 11 og kryptovaluta bli brukt sammen i beskrivelse av problemstillingen.

Å bruke Windows for enkelhets skyld skjønner jeg hvertfall ikke (mulig jeg er dum her) - skal man ta sikkerhetsmessige grep så er lettvinte løsninger sjeldent et godt utgangspunkt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du ha et sikkerhetsbevisst fokus så kan du bruke en Linux-distro som heter Tails. Jeg har en praktisk Hp 840 G3 14" datamaskin som jeg skal avhende om du ønsker deg en rimelig og driftssikker datamaskin. Send meg en PM ved behov. Men som andre sier så er ikke Windows 11 et godt utgangspunkt sikkerhetsmessig. En hvilken som helst Linux-distro gir et bedre utgangspunkt sammen med en solid data.

Lenke til kommentar
geir__hk skrev (3 timer siden):

Blir litt usikker når jeg ser terminologiene paranoid, Windows 11 og kryptovaluta bli brukt sammen i beskrivelse av problemstillingen.

Å bruke Windows for enkelhets skyld skjønner jeg hvertfall ikke (mulig jeg er dum her) - skal man ta sikkerhetsmessige grep så er lettvinte løsninger sjeldent et godt utgangspunkt.

 

Poenget er å ha en pc som ikke brukes til nedlasting av torrents, browsing på nettet og der det installeres ørten utvidelser i nettleseren. Dette vil gi en stor trygghet sammenlignet med min ultrabook som dama låner og mer praktisk enn den klumpete gaming-pcen. En kryptert Linux-pc er med andre ord ikke nødvendig for å øke sikkerheten. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Kontorstol said:

Poenget er å ha en pc som ikke brukes til nedlasting av torrents, browsing på nettet og der det installeres ørten utvidelser i nettleseren. Dette vil gi en stor trygghet sammenlignet med min ultrabook som dama låner og mer praktisk enn den klumpete gaming-pcen. En kryptert Linux-pc er med andre ord ikke nødvendig for å øke sikkerheten. 

Men likevel noe å tenke på er at ved å løpe å kjøpe billig-pc på elkjøp eller power så får du gjerne

  • Oppsett med én partisjon. Sårbart for eventuelle Windows-oppdateringer som går i dass (les: var en W10-oppdatering et par år tilbake som medførte tap av brukers filer), og eventuelle cryptovirus som får innpass har også full tilgang til filene.
  • OS som insisterer veldig på oppdateringer (litt med forbehold med at W11 kanskje får ulikt oppdateringsregime enn som har vært tilfelle med W10).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...