Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Etter jeg fikk 5g hjemmenett fra Telia kræsjer alle større nedlastninger - hvorfor?


Anbefalte innlegg

Fikk for litt siden 5g hjemmenett fra Telia, og fikk samtidig noen problemer som jeg ikke har hatt tidligere, så regner med det er sammenheng.

Hastigheten er en forbedring, men når jeg skal oppdatere OS på mac'en min, laster den ned hele greia, henger på slutten en tid og gir meg melding om noe nettverksfeil (husker ikke eksakt). Sist gang skifta jeg til mobilnettet mitt, som tok adskillig lengre tid men da gikk nedlastingen helt fint.

Et annet eksempel er når jeg laster ned spill til PS4. Ila. nedlastingen vil den stoppe opp flere ganger med "kunne ikke laste ned" og noe annet jeg ikke husker eksakt, så jeg må klikke på "gjennoppta" hvorpå den fortsetter der den var. Til slutt får jeg lastet ned men må nok trykke på gjennoppta en 20 ganger på et spill på ca 30gb.

Mindre nedlastninger på pc går helt fint.

Det gamle nettet mitt var både tregt og til tider ustabilt, men hadde aldri slike problemer med det. 

 

Er det noen opplagte/sannsynlige forklaringer utifra de to eksemplene jeg kom med?

 

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...