Gå til innhold

Skjønner meg ikke på "totalt kaloriinntak


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på dette med kaloriinntak når man skal opp i vekt (muskler) og når "siste frist" er for å få i seg nok. Synes dette med kalorier er noe herk å balansere.

La oss oss si at jeg trener styrke kl 4 på kvelden. Hvis jeg må ha i meg for eksempel 3200 kcal for å gå opp i vekt, må jeg spise de innen jeg legger meg, eller innen 4 på kvelden dagen etter, altså innen 24 timer? 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge snittet per dag ligger på 3200 er du innafor. 
Du kan time bedre, men det er ikke der den store gevinsten ligger.

 

3200 var vel et eksempel, men er du ikke rimelig svær fra før av, eller enormt aktiv så er nok dette no høyt. Du burde maksimalt ligge ørlite over forbruk

 

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Enkleste er jo å telle kalorier fra du står opp til du legger deg, men om du ønsker telle fra 16:00 til 16:00 spiller det liten rolle ettersom du spiser 3200 kcals pr 24 timer uansett. Appene som man bruker for telling er også lagt opp til å brukes om man tenker fra man står opp til man legger seg. 

Lenke til kommentar
Disorder skrev (7 minutter siden):

Hei, jeg lurer litt på dette med kaloriinntak når man skal opp i vekt (muskler) og når "siste frist" er for å få i seg nok. Synes dette med kalorier er noe herk å balansere.

La oss oss si at jeg trener styrke kl 4 på kvelden. Hvis jeg må ha i meg for eksempel 3200 kcal for å gå opp i vekt, må jeg spise de innen jeg legger meg, eller innen 4 på kvelden dagen etter, altså innen 24 timer? 

 

 

Hvorfor gjøre det så vanskelig? Sikt mot 3200kcals innen du har lagt deg. Om du havner under, så kan du evt ta det igjen senere. Er heller ikke slik at om du havner på 3,1k kcals så er treninga den dagen bortkastet. Bare prøv å ligg jevnt på 3.2k per dag og vei deg/mål deg for å se om vekten øker gradis over tid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...