Gå til innhold

Volkswagen-sjefens advarsel: – I dag er det Tesla som setter standarden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 Diess sier sannheten. Tyskerne har laget biler så lenge at de er gått fast i ett mønster de ikke klarer å bryte ut av. Når man ser video fra fabrikken til BYD i Kina,så forstår man at tyskerne ikke klarer å henge med lengre. Tyskerne må forstå at dette er krig,en krig i bilutvikling de må vinne. Det blir som med engelskmennene og Rolls Royce sin Merlin flymotor. Engelskmennene forsto at de måtte produsere verdens beste ottomotor for å vinne krigen. og det klarte de. De allierte vant krigen med Rolls Royce Merlin bygget i England og Rolls Royce Packard Merlin bygget på lisens i USA. Den sto i fly,båter,tanks og mange kjøretøy. Det må alle ansatte i Volkswagen forstå,at de må skape verdens beste elbil,hverken meir eller mindre. Kun da kan de vinne. Akkurat som Tesla og Kina er iferd med å gjøre nå. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
ACYBN18O skrev (3 timer siden):

 Diess sier sannheten. Tyskerne har laget biler så lenge at de er gått fast i ett mønster de ikke klarer å bryte ut av. Når man ser video fra fabrikken til BYD i Kina,så forstår man at tyskerne ikke klarer å henge med lengre. Tyskerne må forstå at dette er krig,en krig i bilutvikling de må vinne. Det blir som med engelskmennene og Rolls Royce sin Merlin flymotor. Engelskmennene forsto at de måtte produsere verdens beste ottomotor for å vinne krigen. og det klarte de. De allierte vant krigen med Rolls Royce Merlin bygget i England og Rolls Royce Packard Merlin bygget på lisens i USA. Den sto i fly,båter,tanks og mange kjøretøy. Det må alle ansatte i Volkswagen forstå,at de må skape verdens beste elbil,hverken meir eller mindre. Kun da kan de vinne. Akkurat som Tesla og Kina er iferd med å gjøre nå. 

Eg veit ikkje kva du legg i å vinne, men det er heile tida fleire titals bilmerker som konkurrerer. Utfordringa til Volkswagen er ikkje å utkonkurrere alle andre, men oppretthalde sine leveransar og helst auke dei. Dei vil fortsetje å dele marknaden med Tesla, Toyota, Peugeot og alle dei andre merkene.

Eg håpar VW og alle andre merker for den del tar Tesla sitt fokus på teknologien og programvaren alvorleg, for dei har på relativt kort tid klart å gjere seg store i ein marknad som i årevis har vore dominert av dei same aktørane. Dei må nesten ta det på alvor for å ikkje miste for store marknadsandelar. Tesla har hatt utfordringar frå start av, men blir stadig betre og leverer bilar veldig mange vil ha.

Dei treng for så vidt ikkje vera best på noko som helst, men jamt over gode på det meste og tilby ulike variantar til ulike behov. Akkurat der stiller VAG sterkt med fleire store merker i same namn, men vil du ha ein liten Tesla så er det ein Model 3 med svart eller kvitt skinninteriør og fire-fem fargevariantar du kan velge mellom. Enn så lenge VW har fleire tilvalg på sine bilar kan det blir utfordrande å konkurrere med produksjonstidene til Tesla. 

Lenke til kommentar

Får håpe VW våkner til, helst dropper store ord uten betydning som "verdensledende" om seg selv, og faktisk fokuserer på å lage noe helt nytt og banebrytende. Teknologisk utvikling er en race som har ingen mål, man må løpe og løpe og det eneste man kan skryte på seg er plassen man har, stopper man opp (Slik VW og andre gjorde) er prisen helt enorm.

Og til de som hater Tesla - hat mot Tesla styrket aldri ett eneste bilmerke eller hindret markedet å gjøre Tesla til den mest solgte bilen. Ever.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Diess sier det som gavner VW. 

Musk sitter oppe midt på natta og (sannsynligvis stein) svarer dette til lederen av Senatets finanskomite. Mange fans synes sånne infantiliteter er rasende festlig og skikkelig tøft gjort av en 50 år gammel mann. Imidlertid vil mange fler spørre seg om det er dette de vil assosiere seg med når de kjøper en Tesla.

 

Endret av uname -i
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, xyzæøå said:

Så vanskelig er det ikke. Lever god kvalitet som man kan reparere enkelt, og som ikke ruster istykker. Alt multimedia vissvas klarer jeg meg helt greit uten!

Jeg tror nok ikke det er mange som er enig med deg der. Multimedia vissvasset er det som gjør at Tesla er så populært som det er.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Roger Moore said:

Stadig flere bryr seg om forholdene de ansatte jobber under. Ikke mange nok, men stadig fler. Noe som er en fin utvikling.

Nei, jeg gidder ikke å dra ned diskusjonen på dette nivået en gang til. Vi har allerde ødelagt en annen tråd, hold deg til den om du vil diskutere de samme tingene.

Endret av The Very End
Redigerte "du" til "vi"
  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
uname -i skrev (10 timer siden):

Diess sitt stadige skryt av Tesla har to formål

  1. Bruke Tesla til å skremme orden i egne rekker og presse sine egne ansatte. Ala hvis vi ikke alle står på for fullt så kommer Tesla og tar oss. 
  2. Stryke Musk og fansen hans med hårene vel vitende om at VW vokser i rekordfart og lanserer elbilmodeller på løpende bånd. Dumt å fjerne seg selv som alternativ når de frafalne ønsker noe annet enn sin fjerde Tesla.

Diess virker å være en smarting. Hva han egentlig mener om Tesla og Musk får vi nok ikke vite før han er ute av VW.

Ah, snakker om sola.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...