Gå til innhold

Norsk fregatt er med: – Vi er sertifiserte og klare for hva som helst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er redd USA ender opp som et autokrati om få år. Det meste tyder på at demokratiet der er på vei til å gruslegges som følge av Trump og hans kult (tidligere republikanske parti), noe som også kan medføre at USA selv går i oppløsning.

Det kan fort ende med at USA går ut av NATO, og dermed står vi bortimot alene mot Putin og også Kina.

Skal vi klare oss framover må vi bygge nye  alianser med de nordiske land og også EU. Per i dag har Europa lite å stille opp med mot agressive Putin og Kina.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Xantippe skrev (8 timer siden):

Jeg er redd USA ender opp som et autokrati om få år. Det meste tyder på at demokratiet der er på vei til å gruslegges som følge av Trump og hans kult (tidligere republikanske parti), noe som også kan medføre at USA selv går i oppløsning.

Det kan fort ende med at USA går ut av NATO, og dermed står vi bortimot alene mot Putin og også Kina.

Skal vi klare oss framover må vi bygge nye  alianser med de nordiske land og også EU. Per i dag har Europa lite å stille opp med mot agressive Putin og Kina.

Det du peker på der tror jeg tumler rundt i hodene på flere.

Fremtiden er alltid usikker, men dette er mer spesielt en man liker.

Hvem hadde trodd at det skulle så fort å slippe den usikkerheten løs...

 

 

Lenke til kommentar

Se å skaff deg en oversikt over antall kriger USA, Russland og Kina ha deltatt i etter 1945, så ser du hvem som er over toppen agressive, USA. De kriger hele tida for å holde nesa over vannet økonomisk, så enkelt er det. Russland og Kina vil ikke ha noe bråk.

Er en gammel statsmanns regel som sier at om økonomien går til helvet har du to valg:

Be om et mirakel, eller start en krig.

 

Lenke til kommentar
mixtape skrev (16 timer siden):

Se å skaff deg en oversikt over antall kriger USA, Russland og Kina ha deltatt i etter 1945, så ser du hvem som er over toppen agressive, USA. De kriger hele tida for å holde nesa over vannet økonomisk, så enkelt er det. Russland og Kina vil ikke ha noe bråk.

Er en gammel statsmanns regel som sier at om økonomien går til helvet har du to valg:

Be om et mirakel, eller start en krig.

Stemmer! Og den amerikanske økonomien er så bundet opp mot militæret og forsvarsindustien der borte, at USA er helt avhengige av å ha et fiendebilde oppegående, og helst en liten krig eller to. Gi dem en Saddam Hussein eller to så blomstrer den amerikanske økonomien.

Lenke til kommentar
Så nå er det færre en 3 seilende fregatter i Norske farvann?

Det er det som regel alltid. Pga det jeg oppfatter som budsjettkutt ligger det til enhver tid mye materiell til kai på Haakonsvern. Jeg ser bort til basen hver dag på vei til og fra jobb, og jeg kan ikke huske sist det var mindre enn to fregatter som lå inne.

Og; en norsk fregatt kan ha vel så stor nytteeffekt i Middelhavet som i norskehavet nå i fredstid. Den vil uansett ikke utgjøre en tilsvarende signifikant del av et invasjonsforsvar slik som våre ubåter og kystkorvetter vil kunne gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...