Gå til innhold

hbomax får ikke dolby atmos til og fungere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjell Olaf Winther skrev (2 timer siden):

Jeg fikk Dolby Atmos fra de nyeste filmene på HBOMAX fra OnePlace=Allente/Canal Digital boksen min. Og HDR, ettersom boksen ikke støtter Dolby Vision.

Hvor gammel er din TV ? Nye HDMI kabler er viktig.

jeg har bare lastet ned appen direkte fra tv, min tv er 2020 modell, og har 8K kabel fra tv og inn i lyd planken 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, moggi92 said:

jeg har bare lastet ned appen direkte fra tv, min tv er 2020 modell, og har 8K kabel fra tv og inn i lyd planken 

Sjekk innstilling på lyd ut fra TV. PCM gir ikke flerkanalslyd. Ellers vil du se på den enkelte film/serie hva som kan leveres på ditt anlegg.

Står det ikke Dolby Atmos så er det feil i innstilling.

Eller st appen trenger en oppdatering som ennå ikke har kommet.

Endret av Kjell Olaf Winther
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (7 minutter siden):

Sjekk innstilling på lyd ut fra TV. PCM gir ikke flerkanalslyd. Ellers vil du se på den enkelte film/serie hva som kan leveres på ditt anlegg.

Står det ikke Dolby Atmos så er det feil i innstilling.

lydformat står på auto, og dolby atmos kompatibilitet står på 

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (4 minutter siden):

Nå er det jo sånn at denne HBOMAX appen må tilpasses hver eneste type Samsung TV, pluss alle de andre TV merkene og deres forskjellige modeller, så det kan hende at Atmos dukker opp etter en oppdatering av appen.

Hva ser du på TV når du henter opp den nye filmen Dune? 

får vel bare vente litt i spenning og se om det vil fungere etter hvert, får full 4K og HDR på filmen bare ikke atoms 

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (19 minutter siden):

Jeg har både Netflix og Disney på min OnePlace dekoder. Ingen Atmos der. Men på den helt nye HBOMAX så var det Atmos på de nyeste filmer. Ingen system i galskapen.

ps: appen snakker med TV og eventuelt soundbar , akkurat som med min Yamaha receiver.

CEC er koblet på.

ja får til på netflix uten problemer men får ikke noe atmos på disney heller så skjønner ikke helt dette her. Og prøvde på et annen sin tv som er eldre enn mitt tv men lg tv og der fungerte atmos. 

Endret av moggi92
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (8 minutter siden):

og har prøvd på et annen sitt tv som har gjort det samme som meg lastet ned appen direkte fra tv og fikk atmos til og fungere og det var ikke apple tv 4K.

dette her står jo lengre opp 

  • En høyhastighets Internett-tilkobling (25 Mbps eller raskere, 50+ Mbps anbefales)
  • Et lydsystem som støtter Dolby Atmos

Dolby Atmos er bare tilgjengelig med engelsk lydspor. Alle enheter må støtte HDMI 2.0 og HDCP 2.2 (TV, mediespiller, lyd-/videomottaker, kabler, adaptere og annet tilkoblet utstyr).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...