Gå til innhold

Hvor mye har du i studielån?


SheldonC

Anbefalte innlegg

Har selv 545 000kr nå, og kommer til å ha rundt 600 000kr minus det som blir omgjort, når jeg er ferdig med mastergrad til våren. Dette er uten å ha betalt noe annet enn semesteravgift som skolepenger. 
Er dette mye? Eller er det noenlunde vanlig? Hvor mye har dere som holder på å studere nå og hvor mye hadde dere som er ferdig å studere rett etter endte studier?

Endret av SheldonC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
vidor skrev (På 4.12.2021 den 13.03):

Hadde VGS nært hjemmet og hadde deltidsjobb mens jeg var på universitet, så klarte meg uten lån.

Det hadde vel lønnet seg å låne max og investere pengene, men greit at de som trenger lån studiemessig heller får det.

Lånekassen har vel ikke noen begrensning på hvor mye de kan låne ut?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
vidor skrev (På 4.12.2021 den 13.03):

Hadde VGS nært hjemmet og hadde deltidsjobb mens jeg var på universitet, så klarte meg uten lån.

Det hadde vel lønnet seg å låne max og investere pengene, men greit at de som trenger lån studiemessig heller får det.

Gjorde litt det samme. Bodde hjemme størstedelen av tiden jeg studerte + deltidsjobb med svært god lønn pga gunstig studentordning.  Grunnen til at jeg ikke har så høy studielån i utgangspunktet er at jeg kun hadde studielån de to siste årene jeg studerte (da hadde jeg også flyttet til Oslo), dvs da jeg tok master. Ble også rådet av "alle" om å ta studielån hele studieløpet mitt og sette i fond men følte det ble feil å gjøre da jeg aldri hadde behov for det hele tiden og ville ikke at det skulle gå på bekostning av de som trenger det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...