Gå til innhold

Hvordan kan jeg bruke p-filer?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker å opprette en database. jeg har funnet det jeg skal ha i databasen, men det er i p-filer.

jeg lurer på. hvordan kan jeg bruke disse? leste ett sted på google at jeg kunne bruke Adope Acrobat men det virket ikke..

 

MERK!: jeg er helt uteforstående når det kommer til koding... helt blåst hehe :)

Lærer det jeg trenger på veien..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker på hva du spør om.

Hvordan skal du bruke databasen? Skal den kobles mot en nettside, app, eller skal den bare ligge i maskinen din? 

Litt usikker p hva du legger i p-filer. Har sjekket, og det ser ut som p-filer kan dreie seg om pascal kode, python pickle filer, matlab runtime filer, osv... Så det er best du utdyper litt om det.

Uavhengig av hvilken type filer det dreier seg om, er det generelt en dårlig ide å lagre selve filene i en database, men det man i stedet gjør er å lagre filene i en mappe på en pc eller server, og i databasen lagrer man den relative adressen til fila og annen informasjon om filen.  

Lenke til kommentar
buitre skrev (6 timer siden):

Så det er best du utdyper litt om det.

Ja det burdet jeg!

takk for at du gidder å bruke tiden din på dette! 🥂

Her er greien. jeg har ett nettside som jeg vil vise frem forskjellige produkter. så i steden for å lage en side for hvert produkt, så var håper å kunne lage en database med alle produktene i å bare "hente" den dataen som brukeren leter etter. 

så har jeg lastet ned 2 mapper med alle disse produktene og informasjonen om det. Men anner ikke hvordan jeg kan bruke de filene. jeg ligger ved en av filene så du kan se selv.

Jeg bruker Wordpress. det kan godt være det fins en plugin som gjøre mye av jobben for meg, men vet liksom ikke helt hva jeg leter etter. og er helt alene om dette prosjektet så går ikke veldig fort akkurat.. veldig urutinert også😅  😪

abusive-og.p

Endret av 777
Lenke til kommentar

Google is your friend som de sier ... kanskje dette løser mysteriet?

https://fileinfo.com/extension/p

Her må du få de-pickled/deserialisert picklefilene for å få stappet dem inn i en vanlig rdbms. Mange anbefaler Python når man skal lære å programmere, så her kan det hende du får et bra prosjekt å komme i gang med. Ellers ser jeg det er mulig å de-pickle via Java, C# og sikkert alt mulig annet også.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Uten at jeg vet noe om dette så vil jeg tro du må ha dataene i en database. Også må nettsiden interface mot databasen og lese ut det den trenger. En måte å løse det på er å skille mellom frontend og backend der backend ordner med database interfacet.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...