Gå til innhold

Microsoft tvangs­installerer helsesjekk i Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Harald Brombach (digi.no) said:

 

«Når du åpner tilstandskontrollprogrammet for PC, installeres viktige programoppdateringer automatisk når de blir tilgjengelige som standard. Pc Health Check-brukere kan ikke slå av automatiske oppdateringer.»

Vent, er dette det saken egentlig handler om? At hvis man installerer denne oppdateringen - som knapt betyr noe, et program som sier om du kan installere Windows 11 er harmløst i seg selv - mister man kontrollen over framtidige oppdateringer? 

Neida. Det var ikke det. Jeg burde gjort min egen research ;)

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
19 minutes ago, tommyb said:

Vent, er dette det saken egentlig handler om? At hvis man installerer denne oppdateringen - som knapt betyr noe, et program som sier om du kan installere Windows 11 er harmløst i seg selv - mister man kontrollen over framtidige oppdateringer? 

Hvis man leser originalteksten (- på engelsk -), så står det:

"By default, when you open the PC Health Check application, it will automatically install important application updates when they become available. PC Health Check users will not be able to turn off automatic updates."  (min uthevelse)

Slik jeg leser det, så er det snakk om "important application updates to the PC Health Check application".
App'en oppdaterer seg selv automatisk når den startes - hvis det er en oppdatering tilgjengelig.

Lenke til kommentar
3 hours ago, nebrewfoz said:

... it will automatically install important application updates when they become available.

Okay, bra. Da var det ikke noen sak (for meg) her. Jeg personlig liker at applikasjoner holder seg oppdatert - mer enn Microsoft gjør, egentlig, som sprer/skjuler oppdateringer over stadig flere kanaler. 

Lenke til kommentar

PCer har jo knapt blitt bedre de siste ti årene uansett, hvis man holder skjermkortene utenfor. =p. Min ikke-kompatible i7 har vært rask og snappy hele veien fra 2011, og den viktigste ytelsesendringen for meg de siste 15 årene var overgang til SSD.

Jeg kjøpte ny stasjonær nå som Windows 11 skulle komme, og så begynner de å angre seg på hardware-kravene... Jaja. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...