Gå til innhold

Her mister de en vindturbin på 126 tonn over bord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KjeRogJør skrev (2 timer siden):

Ingen lek dette nei.

Joda. Hele greia omhandler leken om det såkalte grønne skiftet. Den samme leken som nå medføre et ragnarok i vanlige folks pengebøker. Husk at det ikke bare er våre egne strømregninger vi  blir å slite med i vinter. Vi må i tillegg betale strømregningene til alle som dyrker, produserer, utøver tjenester og driver butikkene som selger disse produkt- og tjenestene - i form av økte priser.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
poffer skrev (7 timer siden):

Joda. Hele greia omhandler leken om det såkalte grønne skiftet. Den samme leken som nå medføre et ragnarok i vanlige folks pengebøker. Husk at det ikke bare er våre egne strømregninger vi  blir å slite med i vinter. Vi må i tillegg betale strømregningene til alle som dyrker, produserer, utøver tjenester og driver butikkene som selger disse produkt- og tjenestene - i form av økte priser.

 

Du får meg ikke til å tro at du betaler for en kWh mer enn du bruker selv! Ikke tale om.

Lenke til kommentar
NERVI skrev (59 minutter siden):

Du får meg ikke til å tro at du betaler for en kWh mer enn du bruker selv! Ikke tale om.

Tror du at de som bruker strøm i sin produksjon tar pengene til strømregningen ut av egen lomme, og ikke ved at de legger på prisene for varene de selger?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
tow skrev (3 timer siden):

Tror du at de som bruker strøm i sin produksjon tar pengene til strømregningen ut av egen lomme, og ikke ved at de legger på prisene for varene de selger?

Joda, sånn sett betaler du vel for råvarer, transport og lønnsutgifter også. De største postene vil nok være omsetningsleddenes påslag, og moms. Hvis man leser strømregningene, så er det et godt eksempel.

Endret av NERVI
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KjeRogJør skrev (4 timer siden):

Da jeg skrev at dette ikke er en lek, hadde jeg i tankene de som skal løse problemene med å få satt opp elendigheten, altså gjøre jobben.

Langt til havs, og med vind og bølger som trofast utfordrer i tillegg til jobben i seg selv.

Det, er slett ingen lek.

Høres nesten ut som offshore-bransjen generelt. Skulle tro at kompetansen finnes i massevis. Er vel ikke de første store installasjonene som har blitt gjort offshore dette.

Men ja, det er slett ingen lek. Det er arbeid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 10/27/2021 at 11:31 PM, poffer said:

Joda. Hele greia omhandler leken om det såkalte grønne skiftet. Den samme leken som nå medføre et ragnarok i vanlige folks pengebøker. Husk at det ikke bare er våre egne strømregninger vi  blir å slite med i vinter. Vi må i tillegg betale strømregningene til alle som dyrker, produserer, utøver tjenester og driver butikkene som selger disse produkt- og tjenestene - i form av økte priser.

 

Vil du at jeg skal minne deg på noen av eksemplene på ulykker i oljebransjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...