Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kontakte saksbehandler på NAV


Gjest 701fc...2d5

Anbefalte innlegg

Gjest 701fc...2d5

Kan NAV Sentralbord, eller hva det enn nå heter når du ringer NAV, nekte meg å snakke med en saksbehandler over tlf hvis en føler at du ikke får svar på det du lurer på en viktig sak? uten å avsløre for mye, så mente isåfall denne rådgiveren at de har en policy i å ikke overføre en klient videre til saksbehandleren sin... påstanden til denne rådgiveren var rett og slett meningsløs. Det er og var svært viktig å få snakke med personen som behandler saken min, men opplever at jeg nektes. Finnes det noen lov som gir meg rett til å få info, veiledning direkte fra den som behandler saken min/søknad?

Anonymous poster hash: 701fc...2d5

Endret av Krozmar
Ny Topic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 701fc...2d5 skrev (På 27.10.2021 den 17.24):

Kan NAV Sentralbord, eller hva det enn nå heter når du ringer NAV, nekte meg å snakke med en saksbehandler over tlf hvis en føler at du ikke får svar på det du lurer på en viktig sak? uten å avsløre for mye, så mente isåfall denne rådgiveren at de har en policy i å ikke overføre en klient videre til saksbehandleren sin... påstanden til denne rådgiveren var rett og slett meningsløs. Det er og var svært viktig å få snakke med personen som behandler saken min, men opplever at jeg nektes. Finnes det noen lov som gir meg rett til å få info, veiledning direkte fra den som behandler saken min/søknad?

Anonymous poster hash: 701fc...2d5

Min erfaring er at kontaktsenteret nesten aldri setter over til saksbehandler. De pleier istedenfor å lage en henvendelse til saksbehandlerne hvor vi får informasjon om hva du lurer på og så tar saksbehandleren kontakt med deg etterpå.

Det er også vanlig at det byttes på hvem som saksbehandler saken din. Så hvis du har en søknad om dagpenger og du får et brev om å sende inn mer dokumentasjon så er det som hovedregel en annen person som gjør selve vedtaket.

Endret av Rawls
presisering
Lenke til kommentar
Gjest 0766c...59e

Om de er opptatt når du ringer sentralbordet så er saksbehandler pliktig til å kontakte deg fortløpende, innen 3 virkedager om jeg ikke tar helt feil.. Å da er det bra kjipt å sitte å vente på at telefonen skal ringe...

 

Regner med at jeg har flaks som har direktenr til min nåværende saksbehandler (Er h*n opptatt så ringer vedkommende opp så fort det er mulig)

Anonymous poster hash: 0766c...59e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...