Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Anti vaxxere advarer og blir blamet når folk ikke hører.


Gjest a59f9...e9a

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Lese informasjon som er beregnet på folk som meg, voksne uten annet enn basiskunnskaper. Men likevel er det interessant å se om jeg klarer å forstå noe av bakgrunnsmaterialet og utviklingen av både medisin, tiltak og virusmutasjoner. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (6 timer siden):

Ville heller tatt såkalte Asiavaksiner for å reise til Asia, enn å lystre under en panikk a la svineinfluensa eller korona. Førstnevnte virker mer utprøvd. 

Selv om mRNA kalles "nye vaksiner", så baserer de seg på en teknologi som det har vært forsket på helt siden 1960-tallet, og i forbindelse med vaksiner siden 1970-tallet. De er ment å være mer ufarlige enn tradisjonelle vaksiner (viral vektor), som for eksempel Asiavaksiner. Det viser seg blant annet i at AstraZeneca og Johnsen & Johnsen, som er viral vektor-vaksine, har flere og mer alvorlige bivirkninger enn f.eks Pfizer og Moderna som er mRNA.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Budeia skrev (7 timer siden):

Hvorfor skal man kreve at alle mener det samme? Det er diktatorisk. 

Jeg har tatt de to dosene jeg har blitt tilbudt, og tar den tredje om jeg får tilbud om det. Men jeg respekterer de som av ulike årsaker er skeptiske til Corona-vaksine, og respekterer også deres valg om å ikke ta vaksinen. Men det finnes både vaksineskeptikere og folk blant de som velger å ta vaksinen, som ikke klarer å respektere andres valg.

Merker spesielt at i kommentarfelt på Facebook, så er det en klar overvekt av vaksineskeptikere som bruker tilsynelatende all sin tid (mange av navnene går igjen i alle diskusjoner) på å fortelle de som har tatt vaksinen hvor dumme de er, at de er sauer, at de ikke evner å "tenke selv". Kaster man seg inn i en diskusjon der, er man dømt til å tape. Ikke på grunn av mangel på argumenter og seriøse kilder, men fordi man blir bombet med motargumenter som enten er uten rot i virkeligheten (sjelden noen av påstandene blir dokumentert), eller bruker en tilfeldig fyr på YouTube som ingen andre enn vaksineskeptikere har hørt om, som kilde.

Så at vaksineskeptikerne ikke har prøvd å advare oss nok, er bare tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
:utakt skrev (21 timer siden):

gjøre sin egen research

Er en del av lureriet, fordi anti-gruppene er ofte veldig gode til å få deres påstander til å komme opp først i søkeresultatlista. De lager ofte også sine egne ord og begreper slik at ordinære søk og spørringer med disse fører deg rett til sidene og artiklene deres. I disse er det kryssreferanser til andre anti-folks påstander som støtter deres sak og utgave av forvrenging. Så har de også ofte en frontfigur som har titler, ofte titler de har fått (og ofte mistet) i andre land. F eks i Bangkok er det mange "leger" som ikke er de legene vi er vant til. I Krakow gikk jeg innom et "legesenter" og fant ut at det var leger som kunne tradisjonell kinesisk folkemedisin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

https://no.wikipedia.org/wiki/Antroposofisk_medisin#:~:text=Det står imidlertid,renvaske Wakefield.[38] 

I 1999 ble det i Sverige gjennomført en undersøkelse som viste at bare 18 % av elevene ved steinerskoler hadde mottatt MMR-vaksine mot 93 % på andre skoler. Tilsvarende undersøkelser fra USA har vist samme tendens. Det har vært en rekke sykdomsutbrudd ved europeiske steinerskoler som følge av manglende vaksinering og til dels organiserte forsøk på å spre smitte. 

Det er ille når anti-folkene begynner å bevisst spre smitte. Det fins ikke en eneste sykdomstilstand som kan tilføre noen positiv helseeffekt ut over visse former for immunitet mot sykdommen selv. Å bevisst bli smittet er ikke noen smart måte å bli immun på, heller ikke for resten av samfunnet. Å bli syk er ingen garanti for å bl immun og mange virussykdommer gir ikke immunitet, f eks norovirus. Du kan bli syk av det gang på gang. Dagens koronavirus gir heller ikke full immunitet og ikke en gang begrenset immunitet særlig lenge. 

Lenke til kommentar

Jeg overlevde åpenbart barnevaksinene, men var faktisk ofte syk i årene etterpå. Vanskelig å si hvor ofte og hvor lenge, men gikk på penicilin i perioder, på grunn av en tilbakevendende bronkitt. Det var vanskellg å ta tablettene. De var for store, så de måtte deles opp og da kom den fryktelige smaken fram. 

En svensk doku-serie, fra før koronaens tid. "Kalla fakta".

 

Lenke til kommentar
31 minutes ago, Budeia said:

Jeg overlevde åpenbart barnevaksinene, men var faktisk ofte syk i årene etterpå. Vanskelig å si hvor ofte og hvor lenge, men gikk på penicilin i perioder, på grunn av en tilbakevendende bronkitt. Det var vanskellg å ta tablettene. De var for store, så de måtte deles opp og da kom den fryktelige smaken fram. 

En svensk doku-serie, fra før koronaens tid. "Kalla fakta".

 

Brakk du beinet kanskje også som et barn? Sklei du mye på is? Kanskje falt du ofte på rompa når du gikk ned trappen? De barnevaksinene har skyld for mye

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er flere ting som jeg ikke liker ved vaksiner :

*Det er mange ganger snakk om mest mulig profit per vaksine som er produsert, dette kan medføre at konkrete tiltak som endrer produksjonen minimalt men øker sikkerheten på selve vaksinen ikke blir brukt.
*I en del utenlandske vaksiner ble kontroversielle innholdsstoffer fortsatt brukt selv om folket var veldig bekymret for disse.
*Kontroversielle studier beviser i noen tilfeller en gitt effekt på svært få vaksinerte og brukes som standpunkt i steden for større studier som viser enten en lavere effekt eller ingen effekt i forhold til vanlige personer.

Jeg kan ikke nekte for at vaksiner og mange andre legemidler faktisk baserer seg på hovedsakelig fortjeneste , men de fleste som jeg har tatt ( inkludert Pfizer sin C19 Vaksine ) har trolig gjort at jeg har sluppet lett unna Covid denne gangen ( det ene barnet vårt fikk en mild variant av det via skolen ) og med tanke på det elendige immunforsvaret jeg har så var nok vaksinen det beste valget jeg selv kunne ta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (På 30.10.2021 den 2.44):

Jeg overlevde åpenbart barnevaksinene, men var faktisk ofte syk i årene etterpå.

Det blir for dumt å insinuere at du ble ofte syk fordi du fikk barnevaksiner. Jeg har større belegg for å påstå at du ikke ble enda sykere, med en potensielt dødelig sykdom, fordi du tok vaksinene.

Angående dokumentaren du la ut, så er den publisert av en gruppe som ut fra brukernavnet åpenbart støtter konspirasjonsteorier. Disse har jeg minimalt med tro på.

Endret av Nukleosid
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Malvado skrev (På 30.10.2021 den 9.33):

Det er flere ting som jeg ikke liker ved vaksiner :

*Det er mange ganger snakk om mest mulig profit per vaksine som er produsert, dette kan medføre at konkrete tiltak som endrer produksjonen minimalt men øker sikkerheten på selve vaksinen ikke blir brukt.
*I en del utenlandske vaksiner ble kontroversielle innholdsstoffer fortsatt brukt selv om folket var veldig bekymret for disse.
*Kontroversielle studier beviser i noen tilfeller en gitt effekt på svært få vaksinerte og brukes som standpunkt i steden for større studier som viser enten en lavere effekt eller ingen effekt i forhold til vanlige personer.

Jeg kan ikke nekte for at vaksiner og mange andre legemidler faktisk baserer seg på hovedsakelig fortjeneste , men de fleste som jeg har tatt ( inkludert Pfizer sin C19 Vaksine ) har trolig gjort at jeg har sluppet lett unna Covid denne gangen ( det ene barnet vårt fikk en mild variant av det via skolen ) og med tanke på det elendige immunforsvaret jeg har så var nok vaksinen det beste valget jeg selv kunne ta.

Etter å ha lest meg opp før jeg tok vaksinene fra Pfizer og Moderna, så føler jeg meg trygg på at de har gjort tiltak for å gjøre de så sikre som mulig. Som du også sier, så baserer de seg i stor grad på fortjeneste, naturlig nok. Jeg tror nettopp derfor at de gjør alt de kan for å gjøre vaksinen så sikker som mulig, for hvis vaksinen blir ansett som usikker, blir den stoppet og de taper veldig mye penger fordi ingen lenger vil kjøpe vaksinene deres. Se bare på AZ, som ble stoppet i mange land så fort den ble ansett som mindre sikker enn f.eks Pfizer og Moderna. De tapte nok mye penger på det.

Jeg har lest litt om disse kontroversielle innholdsstoffene, som det ble påstått både er celler fra aborterte fostre og ape-avføring. Fostercellene er utviklet fra fosterceller som ble høstet en gang på 60-tallet og "avføringen" er virus som er høstet fra ape-avføring, og senere dyrket frem. Det som finnes i vaksinene kommer derfor ikke på noen måte direkte fra fostre eller avføring.

Link (NRK)

Jeg vet ikke hvilke kontroversielle studier og hvilke større studier du viser til. Og det er problemet med at de som er skeptiske til vaksiner ikke viser til kilder, vi får ikke mulighet til å se de og gjøre opp vår egen mening. Noen vil da tro på det som påstås, kanskje på feil grunnlag.

Endret av Nukleosid
  • Liker 4
Lenke til kommentar
:utakt skrev (42 minutter siden):

Håper det ikke var vranglære og surr på sosiale medier som gjorde at han nylig avdøde noen-og-førti åringen i Bærum valgte å møte covid uvaksinert. 

Er en viss fare for det, det samme har skjedd med mange personer i andre land (f.eks USA) der flere vaksinemotstandere har tryglet om å få vaksinen når de ligger for døden og kveles. Men da er det for sent.

Det er helt greit om folk er skeptiske til vaksiner, og det er frivillig å ta vaksinen. Men om man går ut og advarer andre om å ta vaksinen ut fra mildt sagt tvilsomme kilder, så risikerer man faktisk å indirekte være årsaken til at en eller flere personer dør. Kan sammenlignes med uaktsomt drap.

Link (NRK)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 hours ago, Nukleosid said:

Det er helt greit om folk er skeptiske til vaksiner, og det er frivillig å ta vaksinen. Men om man går ut og advarer andre om å ta vaksinen ut fra mildt sagt tvilsomme kilder, så risikerer man faktisk å indirekte være årsaken til at en eller flere personer dør. Kan sammenlignes med uaktsomt drap.

Mange mener vaksinene blir satt feil, hvis de ikker aspirerer. 😕

Hva om du anbefaler vaksinen, og legene som setter vaksinen ikke gjør som produsenten av vaksinen (Pfizer) sier, og istedenfor gjør som FHI har lært dem - er du da skyldig i uaktsomt drap hvis pasienten får nålen i blodkar, og dør pga. det? 

Ser at FHI, f.eks. ikke anbefaler å aspirere, de sier det er unødvendig fordi det er lite sannsynlig at blodårer blir truffet på hvis du setter nålen noenlunde på riktig sted, men de er ikke like medgjørlig når det gjelder sannsynligheten for at unge folk skal dø av Corona ..

- Selv om Pfizer anberfaler aspirasjon (fra Dr. John Campbell, tror jeg som sa det, kanskje det var denne videoen, eller noen av de andre fra han om samme temaet på det tidspunktet, som forklarer fordeler med aspirasjon, og demonstrasjon av teknikken) - da studier har vist at du kan få såkallt blood clot - hvis du treffer en blodåre - under vaksinasjons prosessen, og aspirasjon er ufarlig, bortsett fra kostnadene med en ny sprøyte om du treffer blodåre, eller om du ikke får gitt hele vaksinedosen. 😕

I Danmark anbefaler dem ikke samme metode, som FHI gjør - de vil at det skal aspireres. Mens i England og USA anbefaler dem heller ikke aspirasjon (likt som i Norge) som er det John Campbell er frustrert over, på videolinken. 😕

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, plankeby said:

Mulig det er nevnt her. Hørte nå at det har kommet til Norge... 

Personer med vaksinen har mørkere mer brunlig blod.

Tema å få blodoverføring fra personer med vaksinen i blodet. 

Du antar jag att vi snart kan läsa om detta i en bra studie? Borde vara välidgt lätt å genomföra. 

Kanske en joint artikel med bevis för att vaksinerade blir magnetiska?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Viktig observasjon: Jeg merker at min helse har blitt dårligere etter jeg fikk vaksinen i mars måned. 

Har flere merket at fysisk helse har blitt dårligere i år??? 

En tilleggsopplysning som er uviktig: Jeg har ikke trent på et halvt år og har gått over til en stillesittende jobb.

Jeg tror dette kun skyldes vaksine fra to ulike leverandører, som nå kriger med hverandre i mitt blod og dermed tapper meg for god helse. 

Endret av plankeby
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...