Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva synes man om boka "Vaksinetvang" av Trond Skaftnesmo?


Sindre Rudshaug

Anbefalte innlegg

Jeg leser boka "Vaksinetvang" av Trond Skaftnesmo og opplever å bli helt forferdet over graden av potensielle skader av vaksiner og ekstrem uvilje fra de fleste mot å ta dette på alvor.

For eksempel den ekstreme stigningen i antall tilfeller av autisme som følger trenden med økt vaksinering. I USA gis det nå 72 vaksinedoser til alle.

Vi vet at det ikke stilles krav til å sjekke med placebo om vaksiner faktisk er farlige for mennesker, om det er en direkte kausalitet mellom vaksiner og autisme. Alle andre varianter av medisiner, om man også kan kalle vaksine for medisin, stilles det krav til å teste mot placebo. Men ikke vaksiner, for de er trygge, for det sier staten som ikke har filla peiling.

Vi tester verken et stort antall mennesker eller over lang tid.

Hvis vi testet 1 000 000 storrøykere over 42 dager(som er lengden på en bitteliten placebotest/dobbel blindtest på vaksine) og 1 000 000 ikke-røykere for å sjekke mot lungekreft, så ville det å røyke 100 Prince om dagen overhodet ikke utgjort noen fare for noen av storrøykerne.

Hvorfor skal vi stole på stater som erklærer at vaksiner er trygge når ingen noensinne har utført en seriøs dobbel blindtest på mange vaksinerte over lang tid mot Placebo? Vi kan like gjerne stole på ravende gale mennesker som erklærer hva som helst. INGEN vet om vaksiner er trygge for ingen har testet dem på en seriøs måte.

Bare forklar meg hvorfor vi skal injisere vaksiner som ingen noensinne har testet på en god måte og noen har indikert at alle verdens autoimmune sykdommer kan komme fra blant annet vaksiner.

Adjuvanter/farlige gifter som tiomersal som man bruker FOR Å VEKKE STERKERE IMMUNRESPONS kan like godt vekke AUTO-IMMUNRESPONS som autisme og et utall andre kroniske auto-immune sykdommer. Men man vet ikke, for CDC, som har verdens største database over vaksinerte og uvaksinerte tillater ikke at forskere forsker på materialet. CDC vet nok hva man hadde funnet.

Les boka "Vaksinetvang" og delta. Jeg er forferdet!

Oppdatering 27.10.21

Jeg snakker ikke mot alle vaksiner generelt, jeg etterspør hvordan vi vet at alle vaksiner er trygge.

1) Alle som har svart så langt hopper glatt bukk over hvorfor CDC nekter alle forskere å bruke verdens mest omfattende materiale for å sjekke uvaksinerte mot vaksinerte - altså å sjekke ideen om vaksinetrygghet opp mot virkeligheten. Virkeligheten er et "enormt dataregister som heter VSD, Vaccine Safety Datalink - detaljerte helsedata for mer enn 7 millioner amerikanere. En mann som heter Verstraten oppdaget 1999 en sammenheng mellom kvikksølvholdige HepB-vaksine og blant annet autisme. Rapporten ble begravet, så ble dataregisteret blokkert av CDC for videre forskning. https://childrenshealthdefense.org/child-health-topics/exposing-truth/fully-vaccinated-vs-unvaccinated/

2) Ingen svarer på hvorfor ingen vaksiner trenger å gjennomgå omfattende doble blindtester over lang tid, som er kravet til ALLE nye medisiner. Alle vet at vaksiner er trygge men ingen av de som vet dette vet at vaksiner aldri har vært sjekket mot mange over lang tid.

Endret av Sindre Rudshaug
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
40 minutes ago, Sindre Rudshaug said:

Hvis vi testet 1 000 000 storrøykere over 42 dager(som er lengden på en bitteliten placebotest/dobbel blindtest på vaksine) og 1 000 000 ikke-røykere for å sjekke mot lungekreft, så ville det å røyke 100 Prince om dagen overhodet ikke utgjort noen fare for noen av storrøykerne.

Jo, det vil være forskjeller mellom gruppene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ratleto skrev (1 time siden):

Koblingen mellom autisme og vaksine er motbevist gang på gang, og er til og med trukket tilbake av personen som først gjorde koblingen.

Det eneste jeg er forferdet over, er at folk fortsatt tror på dette tøvet.

Jepp. I tillegg er autisme medfødt, og ikke noe som oppstår etter vaksiner. I år har det blitt mye vaksiner på meg, totalt blir det 12 vaksinedoser på meg (boostrix, pneumokokk, influensa, hpv, hepatitt A+B, korona) når jeg er ferdig med alt, har tre igjen som skal tas ila de to neste månedene nå. Det verste som skjedd meg er ubehag i form av midlertidige bivirkninger, men bivirkninger er tegn på at immunforsvaret jobber så det tar jeg helt med ro.

Takk og lov for vaksiner, som gjør at jeg på en trygg og skånsom måte kan oppnå beskyttelse mot sykdommer som tar liv og kan ødelegge livskvalitet. 

Og nei, jeg har heller ikke behov for å lese en bok om vaksinetvang. I Norge er det ingen tvang, kun anbefalinger. Vaksiner er frivillig i Norge, selv om man nok kan stille spørsmål ved egenhet til foreldrerollen dersom man ikke vaksinerer barna sine, og egenhet til å være autorisert helsepersonell dersom man ikke vaksinerer seg. Så den boka har ikke relevans jeg uansett. Dessuten, jeg velger å stole på kunnskapbasert evidens, som man forventer av en person som er helsefaglig autorisasjon. Hvis jeg vil lese vaksinemotstanderes synsinger, har vi egne tråder for dette, trenger ikke kjøpe en bok. 

  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ratleto skrev (14 timer siden):

Koblingen mellom autisme og vaksine er motbevist gang på gang, og er til og med trukket tilbake av personen som først gjorde koblingen.

Det eneste jeg er forferdet over, er at folk fortsatt tror på dette tøvet.

Har de tatt en stor, dobbel blindtest som har vart lenge og påvist at det ikke er noen sammenheng? Kan du linke til denne testen?

Lenke til kommentar
Ratleto skrev (14 timer siden):

Koblingen mellom autisme og vaksine er motbevist gang på gang, og er til og med trukket tilbake av personen som først gjorde koblingen.

Det eneste jeg er forferdet over, er at folk fortsatt tror på dette tøvet.

Takk for min videre motivasjon gjennom fravær av din innsikt:-). Jeg hadde håpet på noen: "du er en idiot", men jeg får nøye meg med ignoranse:-)

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (13 timer siden):

Jepp. I tillegg er autisme medfødt, og ikke noe som oppstår etter vaksiner. I år har det blitt mye vaksiner på meg, totalt blir det 12 vaksinedoser på meg (boostrix, pneumokokk, influensa, hpv, hepatitt A+B, korona) når jeg er ferdig med alt, har tre igjen som skal tas ila de to neste månedene nå. Det verste som skjedd meg er ubehag i form av midlertidige bivirkninger, men bivirkninger er tegn på at immunforsvaret jobber så det tar jeg helt med ro.

Takk og lov for vaksiner, som gjør at jeg på en trygg og skånsom måte kan oppnå beskyttelse mot sykdommer som tar liv og kan ødelegge livskvalitet. 

Og nei, jeg har heller ikke behov for å lese en bok om vaksinetvang. I Norge er det ingen tvang, kun anbefalinger. Vaksiner er frivillig i Norge, selv om man nok kan stille spørsmål ved egenhet til foreldrerollen dersom man ikke vaksinerer barna sine, og egenhet til å være autorisert helsepersonell dersom man ikke vaksinerer seg. Så den boka har ikke relevans jeg uansett. Dessuten, jeg velger å stole på kunnskapbasert evidens, som man forventer av en person som er helsefaglig autorisasjon. Hvis jeg vil lese vaksinemotstanderes synsinger, har vi egne tråder for dette, trenger ikke kjøpe en bok. 

Dessuten, jeg velger å stole på kunnskapbasert evidens,…»

 

Er du klar over at man ikke tester om vaksiner er trygge med store, langvarige doble blindtester? Hvor kommer denne kunnskapsbaserte evidensen din fra?

 

«I tillegg er autisme medfødt, og ikke noe som oppstår etter vaksiner.»

 

Hvorfor har antallet tilfeller av autisme eksplodert siden vi startet med massevaksinasjon i verden? Hvis det var en naturlig, menneskelig variant, så burde den holdt seg stabil på antall. Det samme med kroniske sykdommer. Hvem fortalte deg at autisme er medfødt?

Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (43 minutter siden):

Ligger referanser til plenty av forskning her:

https://www.bmj.com/content/342/bmj.c7452

Takk. Skal sette meg inn i saken via "Folkefiender" fra Skaftnesmo, sjekke hans perspektiv, så skal jeg lese artikkelen din.

Men, linken din viser IKKE til noen omfattende og langvarig dobbel blindtest, som jeg spurte etter. Vaksiner slipper å bli testet på denne måten. Det visste du nok ikke.

Endret av Sindre Rudshaug
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (17 minutter siden):

Hva mener du? Skal de bevise at man ikke får autisme av vaksiner? Det er ikke sånn det fungerer. Bortsett fra i religion.

Man skal bevise at vaksiner statistisk sett ikke er veldig farlige for en stor populasjon over lang tid. Problemet er at det ikke stilles krav til å bevise dette. Enhver ny medisin på markedet MÅ gjennom omfattende utprøving og dokumentasjon. Les om Vioxx, som de likevel klarte å få gjennom.

Ingen krav til vaksiner om liknende, omfattende testing OG spesialunntak fra erstatningsansvar for produsenter(fordi vaksiner har så potensielt katastrofale konsekvenser for mange mennesker).

Lenke til kommentar
Skandinav skrev (13 timer siden):

Man kan si mye godt om Skaftesmo i de tidlige åra av hans karriære. Men han er en filosof, og bør fortsatt behandles slik. Hans nåværende betraktninger er av radikalisert filosofisk karakter mot ekstremisme.

"Hans nåværende betraktninger er av radikalisert filosofisk karakter mot ekstremisme. "

Den skjønte jeg ikke. Hans siste bok, "Vaksinetvang", handler jo om vaksiner?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...