Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva synes man om boka "Vaksinetvang" av Trond Skaftnesmo?


Sindre Rudshaug

Anbefalte innlegg

1) Påstanden er vanskelig å ta stilling til uten at du linker til informasjon som redegjør for det du hevder.

2) Hva definerer du som "lang tid"? Med medikamenter, blir det jo selvsagt en oppveiing av tid til testing (altså sikkerhet) vs. rask iverksettelse (altså forebygging av sykdom). I tillegg kan dobbelblindede RCT-studier være utfordrende nettopp pga. tidsperspektivet, samt utfordringer med frafall av deltagere. Selv om dette er gullstandarden for hvordan et studie bør se ut, finnes det også andre modeller å benytte (tverrsnittstudier feks), men da må man selvsagt kompensere for en svakere metodikk, feks vha. større grupper. Her er eksempelvis et dansk studie som har sett på MMR vaksinen, også kan man jo stille spørsmålstegn med hva man mener ville kommet bedre frem i et dobbelblindet RCT-studie enn det som kommer frem her: https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/m18-2101

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sindre Rudshaug skrev (2 timer siden):

Hvorfor har antallet tilfeller av autisme eksplodert siden vi startet med massevaksinasjon i verden? Hvis det var en naturlig, menneskelig variant, så burde den holdt seg stabil på antall. Det samme med kroniske sykdommer. Hvem fortalte deg at autisme er medfødt?

Jaha? Her er en sak fra 2010.

Spoiler

Eksplosjon av Aspergers syndrom

Dei siste 10 årene har stadig flere barn fått diagnosen Aspergers syndrom.

2003

Spoiler

Flere epidemiologiske studier antyder at forekomsten av autisme øker. I en ny studie fra USA er forekomsten høyere enn i undersøkelser i 1980- og 90-årene.

Så autisme har vært økende i flere tiår og årsaken til dette er bare bedre kunnskap og identifisering/diagnosering.

Som andre har påpekt så er autisme regnet som en medfødt personlighetsforstyrrelseNyfødte blir ikke vaksinert så hvordan mener du autisme har eksplodert pga vaksinen(e)?

Vaksinen(e) ble først godkjent/anbefalt for gravide for ca 2 mnd siden. Litt liten tid å konkludere med at det har ført til autisme når barn ikke sjekkes for autisme før de er 18~24 mnd gamle.

Endret av PantZman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Sindre Rudshaug said:

«F.eks. har han da gjerne ikke tatt med økt diagnostifisering av mentale/nevrologiske skader/syndromer i per land per år og sammenlignet det med autisme.

 

 

 

Det er umulig å unngå å få med seg tung autisme.

 

Det er det ikke.

Det er bare rævva og misledende statistikk å ikke ha det med hvis man skal si noe om hva som fører til økt autisme.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (1 time siden):

"Det er utrolig dårlig sammenligning. Nå husker jeg ikke hvor lenge du ville la de røyke, men du ser momentant forskjell på lunger og blodtrykk over kortere tid med relevant måler-utstyr idag. "

Bra du skrev dette, jeg fikk en assosiasjon.

I en kort periode kan vi måle sykom etter injeksjon av vaksiner og så blir man bedre. Som med røykere som sjekkes i 42 dager, så vil man kanskje se lavere blodtrykk. Hvorfor skulle man få kreft om 30 år fra lavt blodtrykk? Jeg legger til grunn at man faktisk får lavt blodtrykk av 100 om dagen, aner ikke om det stemmer.

Høyt blodtrykk mener du vel?

Nå er det viktig å påpeke at røyk var en rekreasjons uvane arvet av indianere...

Vaksine er en utviklet medisin som preliminært beskytter mot eventuelle skadelige/dødelige sykdommer.

Hepatitt, Tuberkulose, Polio, Rabies, Flått-vaksike etc. Med Covid19 så er det sykt mange som vaksineres, omtrent hele verden.

Og de bivirkningene man får, vurderes nøye. Feks Hjertebetennelse hos yngre menn/gutter Pfizer og blodpropp hos unge damer Aztra.

Viktig å legge til at det er snakk om promiller som får bivirkninger, enda færre av de som får alvorlige bivirkninger.

Dermed er det sannsynligvis mer risikabelt å ta to paracetamol eller en Ibux......

 

I uk tror jeg..

0.0008% av Aztra fikk blodpropp 

What are the stats of blood clots appearing after a COVID-19 vaccine?

Of 21.2 million doses of AstraZeneca given in the UK by April 14th 2021, there were 168 cases of blood clots, and 32 deaths resulting. That’s approximately 8 cases per million, or 0.0008%. Most of the cases were of clots in the brain.

 

https://www.fass.se/m/produkt/20060817000079/health/tabproduct

Hva er mindre vanlige bivirkninger?

  • Mindre vanlige bivirkninger forekommer hos 1 av 100 til 1 av 1000 brukere.


 

Det hjelper ofte å få litt kontekst for å fylle kunnskapens store hull...

Aztra Zeneca var en vaksine som Norge sa nei til. Det respekterer jeg og det burde andre også gjøre, Sverige gav den till gamle istedenfor fordi ingen gamle fikk blodpropp av Aztra...

Merk merk merk, Ibux er way mer farlig og skadelig enn Aztra.

Men mange tar det ved betennelse eller tannverk forde. Jeg har blitt way mer skeptisk til Nsaid.. og med god grunn.

Men jeg er null stressa for å ta Boost 3 av Pfizer eller Moderna.

 

 

 

 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (3 timer siden):

Dessuten, jeg velger å stole på kunnskapbasert evidens,…»

 

 

 

Er du klar over at man ikke tester om vaksiner er trygge med store, langvarige doble blindtester? Hvor kommer denne kunnskapsbaserte evidensen din fra?

 

 

 

«I tillegg er autisme medfødt, og ikke noe som oppstår etter vaksiner.»

 

 

 

Hvorfor har antallet tilfeller av autisme eksplodert siden vi startet med massevaksinasjon i verden? Hvis det var en naturlig, menneskelig variant, så burde den holdt seg stabil på antall. Det samme med kroniske sykdommer. Hvem fortalte deg at autisme er medfødt?

 

Så først nå at du hadde sitert meg også nå. Jeg gir deg et svar i kveld, da jeg gjerne vil svare utdypende på dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, Sindre Rudshaug said:

2) Ingen svarer på hvorfor ingen vaksiner trenger å gjennomgå omfattende doble blindtester over lang tid, som er kravet til ALLE nye medisiner. Alle vet at vaksiner er trygge men ingen av de som vet dette vet at vaksiner aldri har vært sjekket mot mange over lang tid.

Wakefield sitt "studie" der han fant link mellom vaksiner og autisme gjennomgikk "omfattende doble blindtester over lang tid" eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (1 time siden):

Wakefield sitt "studie" der han fant link mellom vaksiner og autisme gjennomgikk "omfattende doble blindtester over lang tid" eller?

Du svarer fortsatt ikke på spørsmålet, så evt kommentarer fra deg om alt mulig annet du måtte komme på, er uinteressant.

Wakefield trenger bare å ha en arbeidshypotese. Vaksineprodusenter MÅ sikre oss gjennom dobbel blindtest. Det gjør de IKKE!

2) Ingen svarer på hvorfor ingen vaksiner trenger å gjennomgå omfattende doble blindtester over lang tid, som er kravet til ALLE nye medisiner. Alle vet at vaksiner er trygge men ingen av de som vet dette vet at vaksiner aldri har vært sjekket mot mange over lang tid.

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (2 timer siden):

1) Påstanden er vanskelig å ta stilling til uten at du linker til informasjon som redegjør for det du hevder.

2) Hva definerer du som "lang tid"? Med medikamenter, blir det jo selvsagt en oppveiing av tid til testing (altså sikkerhet) vs. rask iverksettelse (altså forebygging av sykdom). I tillegg kan dobbelblindede RCT-studier være utfordrende nettopp pga. tidsperspektivet, samt utfordringer med frafall av deltagere. Selv om dette er gullstandarden for hvordan et studie bør se ut, finnes det også andre modeller å benytte (tverrsnittstudier feks), men da må man selvsagt kompensere for en svakere metodikk, feks vha. større grupper. Her er eksempelvis et dansk studie som har sett på MMR vaksinen, også kan man jo stille spørsmålstegn med hva man mener ville kommet bedre frem i et dobbelblindet RCT-studie enn det som kommer frem her: https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/m18-2101

Merkelig at vaksineprodusenter klarer å fullføre doble blindtester på ABSOLUTT ALL NY medisin, tilfeldigvis fordi de er pålagt det, men ikke klarer å gjøre det samme med alle vaksiner, faktisk ingen i det hele tatt siden vi startet med massevaksinasjon, tilfeldigvis fordi lovverket tillater at de slipper å gjøre det.

Lenke til kommentar
PantZman skrev (2 timer siden):

Jaha? Her er en sak fra 2010.

  Vis skjult innhold

Eksplosjon av Aspergers syndrom

Dei siste 10 årene har stadig flere barn fått diagnosen Aspergers syndrom.

2003

  Vis skjult innhold

Flere epidemiologiske studier antyder at forekomsten av autisme øker. I en ny studie fra USA er forekomsten høyere enn i undersøkelser i 1980- og 90-årene.

Så autisme har vært økende i flere tiår og årsaken til dette er bare bedre kunnskap og identifisering/diagnosering.

Som andre har påpekt så er autisme regnet som en medfødt personlighetsforstyrrelseNyfødte blir ikke vaksinert så hvordan mener du autisme har eksplodert pga vaksinen(e)?

Vaksinen(e) ble først godkjent/anbefalt for gravide for ca 2 mnd siden. Litt liten tid å konkludere med at det har ført til autisme når barn ikke sjekkes for autisme før de er 18~24 mnd gamle.

Seriøst? Er dette en god, vitenskapelig artikkel for deg som bekrefter at eksplosjonen i antallet tilfeller av autisme kommer fra endrede målekriterier?

Du linker til dette:

"Eksplosjon av Aspergers syndrom

Dei siste 10 årene har stadig flere barn fått diagnosen Aspergers syndrom.

- Autisme-diagnosen er nå den nest vanligste etter ADHD på barne- og ungdomspykiatrisk avdeling i Stavanger. Det sier leder for Autisme-teamet ved BUPA, Asle Hjelmen.

Hjelmen mener årsakEN er større satsing på barne- og ungdomspykatri, og at kunnskapen om Aspergers syndrom har økt."

MENER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Del på Twitter Del på epost

- Autisme-diagnosen er nå den nest vanligste etter ADHD på barne- og ungdomspykiatrisk avdeling i Stavanger.

Det sier leder for Autisme-teamet ved BUPA, Asle Hjelmen.

Hjelmen mener årsakEN er større satsing på barne- og ungdomspykatri, og at kunnskapen om Aspergers syndrom har økt.

image.gif

Lenke til kommentar
:utakt skrev (3 timer siden):

Når du allerede har bestemt deg for at Skafnesmo har rett, så er det egentlig ingen vits i å diskutere. Men, jeg ser du kommer trekkende med disse autismehypotesene igjen, som har blitt avkreftet så mange ganger at det er ikke morsomt engang.

https://nhi.no/forskning-og-intervju/stor-studie-fastslar-at-det-er-ingen-sammenheng-mellom-mmr-vaksine-og-autisme/

Brukte de en omfattende dobbel blindtest på mange over lang tid eller brukte de helt andre, langt mer tvilsomme metoder?

Lenke til kommentar
PantZman skrev (3 timer siden):

Jaha? Her er en sak fra 2010.

  Vis skjult innhold

Eksplosjon av Aspergers syndrom

Dei siste 10 årene har stadig flere barn fått diagnosen Aspergers syndrom.

2003

  Vis skjult innhold

Flere epidemiologiske studier antyder at forekomsten av autisme øker. I en ny studie fra USA er forekomsten høyere enn i undersøkelser i 1980- og 90-årene.

Så autisme har vært økende i flere tiår og årsaken til dette er bare bedre kunnskap og identifisering/diagnosering.

Som andre har påpekt så er autisme regnet som en medfødt personlighetsforstyrrelseNyfødte blir ikke vaksinert så hvordan mener du autisme har eksplodert pga vaksinen(e)?

Vaksinen(e) ble først godkjent/anbefalt for gravide for ca 2 mnd siden. Litt liten tid å konkludere med at det har ført til autisme når barn ikke sjekkes for autisme før de er 18~24 mnd gamle.

"Nyfødte blir ikke vaksinert"

Kjapt sakset fra Google: "Om vaksinasjonsprogram i ulike land, etterregistrering og ... Vaksinasjonen begynner ved alder 6-12 uker og består av tre doser med 4-8"

Jeg diskuterer med en gjeng ignoranter som tror fullt og fast på narrativet og sier hva som helst og unngår å diskutere hva som helst, så lenge de får fortsette å tro på religionen sin. Tro ivei. Du og jeg er ferdige med å diskutere.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 timer siden):

Høyt blodtrykk mener du vel?

Nå er det viktig å påpeke at røyk var en rekreasjons uvane arvet av indianere...

Vaksine er en utviklet medisin som preliminært beskytter mot eventuelle skadelige/dødelige sykdommer.

Hepatitt, Tuberkulose, Polio, Rabies, Flått-vaksike etc. Med Covid19 så er det sykt mange som vaksineres, omtrent hele verden.

Og de bivirkningene man får, vurderes nøye. Feks Hjertebetennelse hos yngre menn/gutter Pfizer og blodpropp hos unge damer Aztra.

Viktig å legge til at det er snakk om promiller som får bivirkninger, enda færre av de som får alvorlige bivirkninger.

Dermed er det sannsynligvis mer risikabelt å ta to paracetamol eller en Ibux......

 

I uk tror jeg..

0.0008% av Aztra fikk blodpropp 

What are the stats of blood clots appearing after a COVID-19 vaccine?

Of 21.2 million doses of AstraZeneca given in the UK by April 14th 2021, there were 168 cases of blood clots, and 32 deaths resulting. That’s approximately 8 cases per million, or 0.0008%. Most of the cases were of clots in the brain.

 

https://www.fass.se/m/produkt/20060817000079/health/tabproduct

Hva er mindre vanlige bivirkninger?

  • Mindre vanlige bivirkninger forekommer hos 1 av 100 til 1 av 1000 brukere.


 

Det hjelper ofte å få litt kontekst for å fylle kunnskapens store hull...

Aztra Zeneca var en vaksine som Norge sa nei til. Det respekterer jeg og det burde andre også gjøre, Sverige gav den till gamle istedenfor fordi ingen gamle fikk blodpropp av Aztra...

Merk merk merk, Ibux er way mer farlig og skadelig enn Aztra.

Men mange tar det ved betennelse eller tannverk forde. Jeg har blitt way mer skeptisk til Nsaid.. og med god grunn.

Men jeg er null stressa for å ta Boost 3 av Pfizer eller Moderna.

 

 

 

 

Skriv så langt som et vondt år, men du svarer likevel ikke, fordi du ikke tør!

"Og de bivirkningene man får, vurderes nøye. Feks Hjertebetennelse hos yngre menn/gutter Pfizer og blodpropp hos unge damer Aztra. "

Hvordan F... vurderer man antall bivirkninger UTEN Å MÅLE mot uvaksinerte???????????????????????????

Det finnes ingen sikrere metode i universet for å måle konsekvensen av medisin eller vaksine enn å sjekke en som tok medisinen/vaksinen og en som ikke tok den. Og det gjør de IKKE! Og det er ikke lov å forske på verdens største register som kan påvise slike forskjeller. Men alt er bra i drømmeland. Sov videre, du!

Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (21 minutter siden):

Merkelig at vaksineprodusenter klarer å fullføre doble blindtester på ABSOLUTT ALL NY medisin, tilfeldigvis fordi de er pålagt det, men ikke klarer å gjøre det samme med alle vaksiner, faktisk ingen i det hele tatt siden vi startet med massevaksinasjon, tilfeldigvis fordi lovverket tillater at de slipper å gjøre det.

Var det ikke tidsaspektet du mente var for kort? For her blander du jo inn blinding av studier. Det har man da vitterlig gjort med mRNA-vaksinene. Eksempelvis er dette studiet, som Moderna selv står bak, et blindet (trippel-blindet faktisk) studie: https://www.modernatx.com/covid19vaccine-eua/providers/clinical-trial-data

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest a2652...cdd

Det er ufattelig interessant å se noen som åpenbart er 100% sikker på at han har rett, late som om han prøver å diskutere / drøfte, mens alle påstander andre kommer med slås ned på og må bevises, mens hans egne påstander og argumenter ikke trenger det.

Her er en utfordring til deg, Sindre; dokumenter at det kan foreligge en kobling mellom vaksinasjon og autisme. Kom med konkret dokumentasjon. Ikke henvisninger til ting man må finne selv - du må fremlegge dokumentasjonen.

Skulle likt å si at jeg venter i spenning, men er ganske sikker på hva utfallet blir.

Anonymous poster hash: a2652...cdd

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (15 minutter siden):

Var det ikke tidsaspektet du mente var for kort? For her blander du jo inn blinding av studier. Det har man da vitterlig gjort med mRNA-vaksinene. Eksempelvis er dette studiet, som Moderna selv står bak, et blindet (trippel-blindet faktisk) studie: https://www.modernatx.com/covid19vaccine-eua/providers/clinical-trial-data

Jeg har oppdatert punkt # 1 og linket til problematikken.

Jeg leser ikke linker før essens er levert av den som linker.

Hvor mange individer var med, hvor lenge sjekket de og sjekket de mellom vaksinerte og uvaksinerte? Med andre ord, var det en mer seriøs dobbel blindtest. Problemet i dag er at omtrent alle er vaksinert, så det er vanskelig å si noe om vaksinedose nummer 73 over lang tid når man måler mellom en som bare har mottatt 72 vaksinedoser og en som har mottatt 73 vaksinedoser. Man er liksom ikke uvaksinert med 72 doser. Det er en av grunnene til at jeg unngår å blande inn Covid-vaksine, også fordi det ikke er en standard vaksine.

Og fordi folk ble vaksinert i går, så vi trenger endel år før vi kan si noe sikkert. Jfr røyking-problematikken. Om det er et godt eksempel.

Bare så det er klart. Jeg gir fullstendig F i hvilken vei bevisene tar oss. Mulig Skaftnesmo er verdens største løgner, men det klarer jeg ikke å se akkurat nå. Akkurat nå lurer jeg på 1) og 2).

 

Endret av Sindre Rudshaug
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (1 time siden):

Skriv så langt som et vondt år, men du svarer likevel ikke, fordi du ikke tør!

"Og de bivirkningene man får, vurderes nøye. Feks Hjertebetennelse hos yngre menn/gutter Pfizer og blodpropp hos unge damer Aztra. "

Hvordan F... vurderer man antall bivirkninger UTEN Å MÅLE mot uvaksinerte???????????????????????????

Det finnes ingen sikrere metode i universet for å måle konsekvensen av medisin eller vaksine enn å sjekke en som tok medisinen/vaksinen og en som ikke tok den. Og det gjør de IKKE! Og det er ikke lov å forske på verdens største register som kan påvise slike forskjeller. Men alt er bra i drømmeland. Sov videre, du!

Forstår du hva begrepet "bivirkninger" betyr?

Det du snakker om er ikke mulig, eller uviktig, annet enn at verden har mange dødsfall pga vaksine-nektere feks Trumpister i USA, og nektere i Russland, Brasil, tror det du snakker om er placebo-forskning, men det tror jeg ikke er relevant til vaksiner....

Tilbake til tema, jeg hører stadig vekk snakk om "Ny usikker Covid19 Vaksine" "ikke prøvd nok ut eller testet"

Fra skeptikere, men jeg mener det er få andre medisiner enn Corona vaksiner som er prøvd ut mer av folk.

Omtrent hele verden skal vaksineres, og en stor del av verden har fått en eller to doser, dette kommer til å bli viktig forsknings info om nytte ved MRna vaksiner som gir seg selv pga situasjonen og foreløpig er det ikke noen alvorlige bivirkninger for folk..

Det er noen få promille yngre menn som kan få hjertebetennelse som bivirkning, men de fleste kan behandles med god prognose, eller blir friske av seg selv.

Forskning idag tyder på at barn 5-10 år også bør vaksineres...

Der er vitenskapen nå, har nettopp kommet norsk forskning på barn og Covid19 som tyder på dette, barn smitter akkurat som voksne og kan bli alvorlig syke, bla multi immunsykdom

...

Av Covid19 sykdom..

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug skrev (35 minutter siden):

Jeg har oppdatert punkt # 1 og linket til problematikken.

Artikkelen din referer vel til dette studiet: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14595043/ ? I så fall sier studiet noe ganske annet enn det artikkelen din påstår at det gjør.

Sitat

Results: In phase I at HMO A, cumulative exposure at 3 months resulted in a significant positive association with tics (relative risk [RR]: 1.89; 95% confidence interval [CI]: 1.05-3.38). At HMO B, increased risks of language delay were found for cumulative exposure at 3 months (RR: 1.13; 95% CI: 1.01-1.27) and 7 months (RR: 1.07; 95% CI: 1.01-1.13). In phase II at HMO C, no significant associations were found. In no analyses were significant increased risks found for autism or attention-deficit disorder.

Sitat

Jeg leser ikke linker før essens er levert av den som linker.

Jeg har vel forklart innholdet i linken min like godt som du har i dine?

Sitat

Hvor mange individer var med, hvor lenge sjekket de og sjekket de mellom vaksinerte og uvaksinerte? Med andre ord, var det en mer seriøs dobbel blindtest. Problemet i dag er at omtrent alle er vaksinert, så det er vanskelig å si noe om vaksinedose nummer 73 over lang tid når man måler mellom en som bare har mottatt 72 vaksinedoser og en som har mottatt 73 vaksinedoser. Man er liksom ikke uvaksinert med 72 doser. Det er en av grunnene til at jeg unngår å blande inn Covid-vaksine, også fordi det ikke er en standard vaksine.

30.420 deltakere. Deltakerne mottok to doser, nr. 2 29 dager etter den første. Deretter var mediantiden for videre oppfølging før publisering 9 uker etter dose 2, men studiet vil fortsette å følge opp i 2 år. Og ja, at man har undersøkt en studiegruppe opp mot en kontrollgruppe sier seg selv når det er et trippel-blindet studie. Men hvis du med uvaksinerte mener personer som ikke har mottatt vaksiner på noe tidspunkt i livet overhode, så er svaret nei. Men med det kriteriet ville ingen studier la seg gjennomføre, fordi intet studie klarer å holde kontroll med alle faktorer. Eksempelvis har trolig flertallet også på et tidspunkt badet i klorvann eller spist potetgull. Hvordan vet du at dette ikke er faktorer som påvirker? Poenget er at man skal besørge at gruppene er mest mulig like, altså har kontroll på variabler, ikke at individene ikke kan ha blitt utsatt for div. mulige faktorer.

Bare for å presisere dette: Ingen mennesker lever liv hvor de ikke utsettes for noen som helst påvirkninger, ergo er det umulig å ha kontroll på alt. Men vi har pr. i dag ganske gode modeller for hvordan vi beregner sannsynlighet for hvorvidt noe har en sammenheng, og det er det i siste ende RCT-studier er: en beregning av sannsynlighet for at den ev. forskjellen man ser mellom to grupper forårsakes av det man ønsker å undersøke effekten av.

Sitat

Og fordi folk ble vaksinert i går, så vi trenger endel år før vi kan si noe sikkert. Jfr røyking-problematikken. Om det er et godt eksempel.

Mnja, erfaringsmessig har man et tidsrom hvor sannsynligheten er størst for at bivirkninger vil oppstå. Så faller sannsynligheten drastisk videre, selv om den selvsagt aldri blir null. Da er vi igjen tilbake til avveiingen av potensielle bivirkninger vs. potensielle helsemessige gevinster, og vi har landet på et tidsrom der man forsøker å oppnå en balanse mellom sikkerhet vs. effektiv utprøving og lansering av legemidler.

 

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...