Gå til innhold

Pixel 6 og Pixel 6 Pro - Noen som skal ha disse?


Mixy

Anbefalte innlegg

GTHvidsten skrev (20 minutter siden):

Den har desverre ikke dukket opp hos meg ennå (Telia).

Jeg var i kontakt med Telia som sa at denne telfonen ikke var typegodkjent i deres nett, som kan være en forklaring på hvorfor jeg ikke får BankID på Mobil til å fungere. Kan det være at Telenor faktisk har typegodkjent denne telefonen i sitt nett men at Telia ikke gidder? (kundeservice-representanten jeg chattet med sa at de har prøvd å typegodkjenne Google sine telefoner i flere år men kommer ikke noen vei med Google)

Edit: Og en ting til... Facebook sin Messenger app har jeg ikke fått til å fungere på denne telefonen. Får bare en hvit skjerm og etter noen minutter melding om at appen ikke responderer.

BankID på mobil er såvidt meg bekjent knyttet til SIM-kortet og har sånn sett ikke noe med telefonen å gjøre hva gjelder typegodkjenning fra operatør(?). Det jeg heller tror han sikter til her er typegodkjenning tilknyttet 4G-tale og WiFi-tale som må gjøres av operatøren (og som ihvertfall fungerer i Telenor sitt nett med Talkmore). Er litt på tynn is her så ta det med en klype salt.

Har selv hatt hvit skjerm på Messenger noen ganger, men da har det hjulpet å tvinge avslutning av appen og åpne den på nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke har jeg SIM Tools, og ikke mottar jeg aktiveringskoden for BankIDMobil, så noe må det være med telefonen (for det samme SIM-kortet fungerte jo helt fint på forrige mobil). Tror ikke det skal by på større problemer når man har BankID-appen... men er alltid litt irriterende å vite at det er noe som ikke fungerer, selv om man ikke bruker det :D

Lenke til kommentar
GTHvidsten skrev (1 minutt siden):

Ikke har jeg SIM Tools, og ikke mottar jeg aktiveringskoden for BankIDMobil, så noe må det være med telefonen (for det samme SIM-kortet fungerte jo helt fint på forrige mobil). Tror ikke det skal by på større problemer når man har BankID-appen... men er alltid litt irriterende å vite at det er noe som ikke fungerer, selv om man ikke bruker det :D

Som sagt tok det litt tid før SIM-tools appen dukket opp hos meg også. Var først da BankID på mobil begynte å fungere.

EDIT: Fungerer 4G-tale og WiFi-tale for deg?

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Telefonen har stått på i snart en uke uten at det har dukket opp SIM Tools. Hvis den først dukker opp etter man har prøvd å aktivere BankIDMobil så er det nå snart 12 timer uten at det har dukket opp SIM Tools.

Jeg tror 4G-tale fungerer for meg. Har ikke så mange telefonsamtaler, men personen jeg pratet med tidligere i dag hørte klarere ut i stemmen til at det skulle være vanlig 2G-tale. WiFi-tale har jeg aldri prøvd.

Lenke til kommentar
1 hour ago, GTHvidsten said:

 Og en ting til... Facebook sin Messenger app har jeg ikke fått til å fungere på denne telefonen. Får bare en hvit skjerm og etter noen minutter melding om at appen ikke responderer.

Gjør da vel ingenting at at facebook ikke fungerer, tvert imot. Men standard-svarene er tøm cashe eller app-data. Deretter prøver du deg frem og tilbake med forskjellige versjoner og ser om det fungerer hvis du på død og liv må ha facebook i livet ditt:  https://www.apkmirror.com/?s=facebook+messenger&post_type=app_release&searchtype=apk

Lenke til kommentar
GTHvidsten skrev (11 timer siden):

Telefonen har stått på i snart en uke uten at det har dukket opp SIM Tools. Hvis den først dukker opp etter man har prøvd å aktivere BankIDMobil så er det nå snart 12 timer uten at det har dukket opp SIM Tools.

Jeg tror 4G-tale fungerer for meg. Har ikke så mange telefonsamtaler, men personen jeg pratet med tidligere i dag hørte klarere ut i stemmen til at det skulle være vanlig 2G-tale. WiFi-tale har jeg aldri prøvd.

Da høres det dessverre ut som det ikke kommer til å dukke opp heller nei..

Når det gjelder 4G-tale og WiFi-tale kan du sjekke valgmulighetene under SIM-innstillingene på telefonen (Innstillinger-Nettverk og internett-SIM-kort). For å se om du benytter deg av 4G-tale nå, kan du ringe *#*#4636#*#* i telefon-appen og gå inn på "Telefoninformasjon" for å se hva som står under "Nettverkstype for tale". Benytter du deg av 4G-tale skal det dukke opp et HD-symbol når du ringer (gjelder kun hvis motparten også har 4G-tale), mens ved WiFi-tale dukker det opp et WiFi-symbol.

Screenshot_20211118-234531.png

Screenshot_20211118-234626~2.png

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Xan86 said:

5G støtte for Pixel 6/Pro i Norge er bekreftet fra offisielt hold. 

Screenshot_20211119-100903.png

Dette ser ut til å antyde at det er da bare to modeller, en med milliwave, og en uten, og at alt resten er så og si likt mtp. bånd.

Om dette er tilfellet så lønner det seg veldig å handle i USA, eller evt. Australia for de som kan. 

Lenke til kommentar

Offisiell støtte hjelper meg lite all den tid telefonen nekter å bruke 5G. Altså jeg har SETT 5G symbolet i noen minutter her hjemme, men den hopper alltid ned igjen på 4G. Tester med iphone og samsung på samme sted og de har begge to av fire streker 5G-dekning. Telefonen blir også litt varm når jeg surfer med 4G, så noe er rart med radioen. Dette bekreftes også av mange folk på reddit iallefall.

Har vi i det hele tatt mmwave i Norge? Tror ikke det er noe sjakktrekk å kjøpe telefon fra USA av den grunn... Ytterst tvilsomt at det vil fungere i norske nett. Men jeg kan ta feil...

Lenke til kommentar
Just now, oystein86 said:

Offisiell støtte hjelper meg lite all den tid telefonen nekter å bruke 5G. Altså jeg har SETT 5G symbolet i noen minutter her hjemme, men den hopper alltid ned igjen på 4G. Tester med iphone og samsung på samme sted og de har begge to av fire streker 5G-dekning. Telefonen blir også litt varm når jeg surfer med 4G, så noe er rart med radioen. Dette bekreftes også av mange folk på reddit iallefall.

Har vi i det hele tatt mmwave i Norge? Tror ikke det er noe sjakktrekk å kjøpe telefon fra USA av den grunn... Ytterst tvilsomt at det vil fungere i norske nett. Men jeg kan ta feil...

Nei, det er ikke mmwave i Norge, men specs til de to modellene av Pixel 6 Pro er ellers helt like mtp. bånd, så da går vurdering på prisen.
Og  da tror jeg at USA modellen kan plutselig bli den billigste på markedet.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Xan86 said:

Her er oversikten over de forskjellige versjonene. Mmwave ser ikke ut til å være noe det blir satsa på her i Norge de første årene, så jeg ville bare gått for den som kun støtter sub-6.

Screenshot_20211119-103313.png

Jeg skjønner,
Men det ser ikke ut som om det er noe forskjell på bånd fra 4G og 5G, så da går det litt på pris og tilgjengelighet for min del, så lenge det er unlocked.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, oystein86 said:

Bare et velment råd om å huske at ved å spare maks 2000 kr på å importere fra USA, mister du 5 års reklamasjonsrett og norske forbrukerrettigheter, samt en norsk butikk å gå til ved problemer.

Meget klar over det.
Samtidig så reiser jeg ofte over dammen pga. jobb og derfor blir spørsmålet mer om hva er verdien av reklamasjonsrett for meg når forskjellen lander på 5000 nok før evt. tilbud rundt Black Friday.

Lenke til kommentar
oystein86 skrev (48 minutter siden):

Offisiell støtte hjelper meg lite all den tid telefonen nekter å bruke 5G. Altså jeg har SETT 5G symbolet i noen minutter her hjemme, men den hopper alltid ned igjen på 4G. Tester med iphone og samsung på samme sted og de har begge to av fire streker 5G-dekning. Telefonen blir også litt varm når jeg surfer med 4G, så noe er rart med radioen. Dette bekreftes også av mange folk på reddit iallefall.

Har vi i det hele tatt mmwave i Norge? Tror ikke det er noe sjakktrekk å kjøpe telefon fra USA av den grunn... Ytterst tvilsomt at det vil fungere i norske nett. Men jeg kan ta feil...

Du kan jo evt teste med å låse telefonen til kun 5G, hvis du går inn på *#*#4636#*#*, og se hvordan dekningen er da :)

Screenshot_20211119-111815.png

Screenshot_20211119-111858.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...