Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Byttet ut blandebatteri i dusj, nå lekkerdusjen


Anbefalte innlegg

Hei, skulle bytte ut blandebatteri i dusj, og måtte løsne muttere. Er ett sikkert 15 år gammelt dusjkabinett, så måtte bruke en del makt, og dessverre medførte det at mutteren dro med seg mer enn den skulle. Virker nå som om vannkabelen inne i dusjkabinettet ¨har falt ut, så nå renner det ned vann fra innsiden i kabinettet med en gang jeg skrur på hovedkrana i boligen... 

Er det lett å få på plass rørlegger på kort tid? Må ringe med en gang i morgen. Det er vel ikke noe vits i å prøve å løse det selv? Må jeg bytte hele kabinettet? Vedlagt ser du bilder. Bildene er tatt inn i rørene. Ene røret er slangen koblet, andre er ødelagt.

 

 

 

   

20211025_193123.thumb.jpg.6d04f0db88b83a248499f7589a915f03.jpg

1084698157_20211025_192655(1).thumb.jpg.b8f3d987f899e0f5e75544a91eeea362.jpg

20211025_192837.thumb.jpg.e6316dd0639fcd74e3dd20829a3151d3.jpg

 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (8 timer siden):

Du trenger kanskje bare nye gjennomføringer i kabinettet?

Takk for svar. Virker som vann renner ut fra innsiden av kabinettet, ikke bare ut av hullet. Som du ser bilde 1 er det åpent, men ikke på bilde 2. Virker som kabelen som fører vann er koblet ut.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Hvis jeg tolker bildene riktig ser det ut til at vannslangen har løsnet fra den ene gjennomføringen. I beste fall er det bare å skru den fast igjen, men problemet er vel helst at du må komme til "baksiden" av panelet på en eller annen måte. Uten å vite hvilket kabinett det er snakk om kan jeg ikke si noe mer enn det. Muligens finnes det en adkomstluke e.l. eller så må du bare dra det et stykke ut fra veggen og se hva som finnes bak der.

Lenke til kommentar
mafsa skrev (2 timer siden):

Litt vanskelig å forstå hva du mener ut i fra det du skriver. Lekker det fra begge koblingene, eller bare den til venstre? Ser ut som pakningen der har fått kjørt seg en del og kan være skylden til at det lekker.

Virker som det lekker bak dusjen, og til høyre fordi hele opplegget er på den siden er løst. Venstre lekker det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...