Gå til innhold

Overwatch-McCree bytter navn til Cole Cassidy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev:

Får 404 av linken. Ofte dere poster tråd og link lenge før artikkelen er tilgjengelige.

Og vedder på at noen blir trigget og skriker uten om PK-kulturen.

Vel, dette er jo et ganske godt eksempel, tror ikke McCree engang hadde spesifikke beskyldninger mot seg, det kan dog ha endret seg siden sist jeg fulgte med. Blizzard renser jo forøvrig spillene sine nå for alt mulig av navn, referanser eller "spicy" temaer.
Lenke til kommentar

Blizzard fjernet en rekke vitser og achievements som var for hårsåre. De har hatt et ekkelt arbeidsmiljø, og skubber mye av konsekvensene av det over på spillerene, i et håp om å sette seg i et null-torelanse syn?

Minner meg om gamle tider, der de hårsåre var prester. Forstår folk som tar avstand til blizzard grunnet dette. Blizzard: Ja vi gjorde noe galt, men dere er ikke så mye bedre selv, spillere! Derfor pruner vi alt av vitser, slik som normale folk bare ler av uhøytidelig

Lenke til kommentar
1 hour ago, hatredFan911 said:

Blizzard fjernet en rekke vitser og achievements som var for hårsåre. De har hatt et ekkelt arbeidsmiljø, og skubber mye av konsekvensene av det over på spillerene, i et håp om å sette seg i et null-torelanse syn?

Minner meg om gamle tider, der de hårsåre var prester. Forstår folk som tar avstand til blizzard grunnet dette. Blizzard: Ja vi gjorde noe galt, men dere er ikke så mye bedre selv, spillere! Derfor pruner vi alt av vitser, slik som normale folk bare ler av uhøytidelig

Ingen som er interessert i Blizzard og deres produkter syntes at dette løser de faktiske problemene. Dette er bare et PR-stunt for vise media, foreldre og investorer, altså folk som ikke er personlig kjent med spillene at de gjør en skikkelig oppvask. Ganske forventet reaksjon, og gir ansatte noe å gjøre mens de finner erstatninger for managers som har blitt sparka eller som har slutta. Activision vil bruke denne sårbare tiden på å fjerne det som var igjen av Blizzard sitt selvstyre, fjerne "kjente ansikter og navn" og referanser til dem i produktene. Men samtidig så gjør det jo ingenting at de fjerner flaue vitser og brystfagre portretter. Det har aldri bidratt noe til spillene, så det går jo ikke utover noen andre enn kanskje tekstforfattere og grafiske designere som får sine bidrag fjernet, men det skjer jo hele tiden av alle mulige grunner. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 minutter siden):

Gustav Adolph? Svenskene er så glad i Hitler de dro tilbake i tid og oppkalte en av kongene sine etter han. 

Imponerende. Svenskene har mestret tidsreising, men klarer likevel ikke å ødelegge for Norges dominans i langrenn. Jeg antar at noen ting bare er forutbestemt samme hva mennesket prøver på.

Lenke til kommentar
55 minutes ago, Mr. Pants said:

Imponerende. Svenskene har mestret tidsreising, men klarer likevel ikke å ødelegge for Norges dominans i langrenn. Jeg antar at noen ting bare er forutbestemt samme hva mennesket prøver på.

I følge alle tidsreise filmer, bøker og serier, er tidsreise forvirrende, ulogisk og best å ikke tenke for mye på det.

Jeg regner med dette med ski er relatert til noe time locked konsept fra Doctor Who(eller doktoren hvem som han sikkert heter på svensk). Hvor noe ekstremt skjer og det er umulig å komme tilbake til det punktet i historien. 

Lenke til kommentar
bubba477 skrev:
Comma Chameleon skrev:

Får 404 av linken. Ofte dere poster tråd og link lenge før artikkelen er tilgjengelige.

Og vedder på at noen blir trigget og skriker uten om PK-kulturen.

Vel, dette er jo et ganske godt eksempel, tror ikke McCree engang hadde spesifikke beskyldninger mot seg, det kan dog ha endret seg siden sist jeg fulgte med. Blizzard renser jo forøvrig spillene sine nå for alt mulig av navn, referanser eller "spicy" temaer.
Tingen er at "cosby suite" skjedde 1 år før anklagelsene mot Bill cosby, de får det til å virke som om det var en cult, når det mest sannsynlig i realiteten var bare noe random hookup. Sykt at de endrer mcree sitt navn, med tanken på at de ikke har noen form for logisk grunn til å retcon. Tidligere cinematics og ingame references av mcree eksisterer ennå så det blir interessant hva som kommer til å skjer med dette.
Lenke til kommentar
Jarde skrev (54 minutter siden):

Sykt at de endrer mcree sitt navn, med tanken på at de ikke har noen form for logisk grunn til å retcon.

Den logiske grunnen er vel at det var et feilsteg å navngi en karakter i spillet direkte etter en reell person. For da blir karakteren koblet opp mot den ekte personen på godt og vondt.

Jeg forstår grunnen til å endre det både preventiv men også etter skandaler 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev:
Jarde skrev (54 minutter siden):

Sykt at de endrer mcree sitt navn, med tanken på at de ikke har noen form for logisk grunn til å retcon.

Den logiske grunnen er vel at det var et feilsteg å navngi en karakter i spillet direkte etter en reell person. For da blir karakteren koblet opp mot den ekte personen på godt og vondt.

Jeg forstår grunnen til å endre det både preventiv men også etter skandaler 

Selvfølgelig er det damage control, det er for å unngå at de blir skyldig. Er ikke akkurat feilsteg å navngi en karakter i spillet etter en reell person, da kan man si det samme om filmer eller spill som referencer hverandre. Det går an å skille ut forfatteren fra fortellingen, en eller annet sted i verden er det sikkert en person som heter Cole Cassidy som også er en sex forbryter. Dette blir bare tullete men jeg forstår hvorfor de gjøre det, og det er for å unnslippe å bli dømt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...