Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

motorvarmer


stamkunde

Anbefalte innlegg

Regner med det finnes mange muligheter for å tilrettelegge for motorvarmer og kupevarmer. Må det være defa? eller finnes det andre alternativer?

jeg kan ikke montere det selv på bil, men regner med det er verksted som kan det. 

Jeg vil ha motorvarmer til bilen jeg kjører. 

Hvilken pris kan en vente seg at det koster?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på bil. Selve motorvarmeren kan man få billig. Monteringen vil nok koste mer. Vil tippe 1000-2000 med montering for de enkleste og billigste. Og opp til kanskje 15-20k for luksusvarmere med ladere, kupévarmer, app-styring og diverse.

Edit: Ja, det finnes flere enn bare Defa.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Full Defa-pakke med app-styring ,vedlikeholdslader (veldig kjekt med lader, da kabelen kan stå i hele tiden og lade batteriet) og GPS lokasjon koster rundt 10-12k ferdig montert hvis jeg ikke husker helt feil.

Vil som et minimum anbefale motor+kupevarmer, du må ikke nødvendigvis ha app styring eller den med fjenrkontroll, men du kan ha et tidsur på veggen som styrer.

 

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (4 timer siden):

Kommer an på bil. Selve motorvarmeren kan man få billig. Monteringen vil nok koste mer. Vil tippe 1000-2000 med montering for de enkleste og billigste. Og opp til kanskje 15-20k for luksusvarmere med ladere, kupévarmer, app-styring og diverse.

Edit: Ja, det finnes flere enn bare Defa.

Kjører wolkswagen passat. 

Vil gjerne ha kupevarmer fast montert ett sted. 

hvilke merker finnes det egentlig utenom defa? 

har sett biltema har noe, men  det er også min begrensning og forståelse på det som egentlig finnes ute i markedet. 

Men defa har iallfall vunnet god terreng i markedet i Norge. 

Lenke til kommentar
FiveInline skrev (4 timer siden):

Full Defa-pakke med app-styring ,vedlikeholdslader (veldig kjekt med lader, da kabelen kan stå i hele tiden og lade batteriet) og GPS lokasjon koster rundt 10-12k ferdig montert hvis jeg ikke husker helt feil.

Vil som et minimum anbefale motor+kupevarmer, du må ikke nødvendigvis ha app styring eller den med fjenrkontroll, men du kan ha et tidsur på veggen som styrer.

 

ja, det er motor + kupevarmer jeg svært gjerne ønsker. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (4 minutter siden):

ja, det er motor + kupevarmer jeg svært gjerne ønsker. 

Ferdig montert vil jeg tippe du havner på rundt 5000kr for Defa 2 (Motor+Kupe), avhengig av bilmodell og pris på selve motorvarmeren. Disse varierer fra helt enkle kontaktvarmere som skrus på utsiden av blokk eller bunnpanne, til slangevarmer eller varmer som monteres rett i blokka ved å ta ut frostplugg. Sistnevnte er klart mer effektiv, og det varierer ganske mye i arbeidstid på forskjellige varmere og bilmodeller.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (19 timer siden):

hvilke merker finnes det egentlig utenom defa?

Av elektriske motorvarmere er det i all hovedsak Defa (norsk) og Calix (svensk) som markedsføres her i landet. Biltema har også sitt eget opplegg, men formodentlig nokså begrenset hvilke biler de leverer til.

Så har du dieselvarmerene, i hovedsak Webasto og Eberspächer.

Lenke til kommentar

Sikker på du ikke kan montere den selv? Har du prøvd? Alt etter hvilken bil du har kan det være veldig enkelt. Søk opp reg.nr ditt på defa sin ''finn din motorvarmer'' Så kan du poste monteringsannvisningen her. Så kan vi hjelpe deg. Viften er kjempeenkel å montere. Eneste er å finne en vei med kabelen inn til kupeen. Her finnes det flere veier. Alternativ kan du sette det bort til verksted. Her kan tusenlappene fort trille. Men som med alt må du hente priser på forskjellige steder.

Endret av Labelle
Lenke til kommentar

jeg kan sikkert montere selv, men selvsagt under veiledning. Jeg har ikke kompetanse til å forstå hva og hvor det skal være ulike deler. 

Jeg har aldri prøvd selv. Jeg har heller ingen garasje å jobbe i. 

http://old.defa.com/vfp/eh/411794.pdf

Labelle skrev (På 25.10.2021 den 21.35):

Sikker på du ikke kan montere den selv? Har du prøvd? Alt etter hvilken bil du har kan det være veldig enkelt. Søk opp reg.nr ditt på defa sin ''finn din motorvarmer'' Så kan du poste monteringsannvisningen her. Så kan vi hjelpe deg. Viften er kjempeenkel å montere. Eneste er å finne en vei med kabelen inn til kupeen. Her finnes det flere veier. Alternativ kan du sette det bort til verksted. Her kan tusenlappene fort trille. Men som med alt må du hente priser på forskjellige steder.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...