Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Er gaffatape vindtett?


Anbefalte innlegg

Har en spalte rundt en garasjeport jeg tenkte å vindtette for vinteren. Tenkte først å dytte inn en tynn bunnfyllingslist. Men så kom jeg til å tenke på vindsperretape. Den er jo potte tett, men laget for å holde i 30 år og dertil kostbar. Tro om ikke gaffa kam holde like tett bare for en vinter? Til våren skal porten kunne åpnes og tapen fjernes :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da ble det fugeskum rundt karm og mur

-gummilist i bunn og nedre halvpart av siden.

-bunnfyllingslist i toppen

-gaffa over spriket mellom øvre halvpart av port og karm

-jekkestropp for å holde porten skikkelig inntil.

 

blir å skru en vintermatte over hele greia før jeg gir meg :)

er bare lager/verksted, men stua er i etasjen over, så blir fort gulvkaldt der oppe.

 

F764AAE7-94E4-41E1-A8CA-E168919205C9.thumb.jpeg.6572b92283f13b307c7ed0fc0934d965.jpeg989EF86C-5543-40FB-B792-CDBD103295D4.thumb.jpeg.e34234a0fa3590f7c0e47a86254babb8.jpeg008051E2-D3AE-4F51-BC1D-B6E91C2AFCF0.thumb.jpeg.bb46404e840a5b586be27bbebf6889c7.jpeg

Lenke til kommentar

Billigtapen er det fort bare trådene og noen limrester igjen av etter en vinter utomhus, litt etter hvor flaks du har. Dyrere tape er ofte mer holdbar.

Det er ikke 100% fasit, men du kjenner ofte forskjellen på en god og ikke fullt så god tape. Den gode er ofte litt tykkere og mer, hva skal jeg si, seig. Den ikke fullt så gode er ofte tynnere, blankere og mer plastikkaktig i finishen. 

Lenke til kommentar

Limet til gaffa holder nok over vinteren, men ikke stort lenger. Har dårlig erfaring med holdbarhet på limet. Merk da mener jeg original gaffa. Annen tape har vært dårligere. Tapen er best på det i bli surret rundt noe mange ganger.

Kjøp original fra Tesa. Best lim.

 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...