Gå til innhold

Endre skriftstørrelse rullegardinmeny - Excel


RuneTh666

Anbefalte innlegg

I forbindelse med en Excelsak jeg jobber med så har jeg satt opp en rullegardinmeny igjen men jeg har aldri klart å endre skriftstørrelsen i menyen så uansett hva jeg gjør så blir teksten (bortimot) mikroskopisk.

Jeg bruker Office 365 og sånn som jeg har sett er det ikke mulig å endre skriftstørrelse på på Datavaliert meny men at det var en annen løsning men den andre løsningen skjønte jeg ikke noe av. Skulle velge Utvikler og legge til ActiveX Kombo boks men jeg har ikke Utvikler meny tilgjengelig så jeg har rotet meg skikkelig bort. Tilsvarende Lost in space 🙂

 

899996262_Listemerkeskilt.jpg.7da5d4f4cbef6d0fd135fe710accfa44.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har tre valg såvidt meg bekjent: 

  1. Øke Zoom-nivået i excel (nede i høyre hjørne) og gjøre tekststrørrelsen ellers i dokumentet mindre slik at forholdet mellom dem blir mer likt.
  2. Skrive et skript i VBA som øker størrelsen på kun lista. (Flere muligheter hvis du googler litt)
  3. Hvis du bruker skjemaelementer kan du endre formateringen for elementer i "properties".

Lykke til!

Lenke til kommentar
steinrawr skrev (10 timer siden):

Du har tre valg såvidt meg bekjent: 

  1. Øke Zoom-nivået i excel (nede i høyre hjørne) og gjøre tekststrørrelsen ellers i dokumentet mindre slik at forholdet mellom dem blir mer likt.
  2. Skrive et skript i VBA som øker størrelsen på kun lista. (Flere muligheter hvis du googler litt)
  3. Hvis du bruker skjemaelementer kan du endre formateringen for elementer i "properties".

Lykke til!

 

NoBo skrev (8 timer siden):


Takk for hjelp begge to. Når jeg fikk lagt til Utvikler-fanen så gikk det ganske lett (....med litt googling 🙂 )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...