Gå til innhold

Trump-nettverk avkledd som dårlig skjult kopi av fri programvare


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nebrewfoz skrev (På 22.10.2021 den 11.57):

Alltid fascinerende å se sauene godt til høyre kaste seg ut i et forsvar av TFG uansett hvor nedrig oppførselen hans er.

Jeg stemmer Rødt og tilhører venstresiden men støtter allikevel antiglobalismen til Trump siden globalismen er den nye nazismen. Jeg støtter antinazime/globalisme uansett hvor nedrig jeg føler en person er. FN ledet verdens orden (teknokratisk FN ledet diktatur) er ikke menneskehetens fremtid, men blir dens undergang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
galasb skrev (5 timer siden):

Så lenge det er en plattform uten sensur så vil den lykkes. De store globalistene (ny versjon av nazisme) sensurerer mer og mer for å få innført det teknokratiske verdens diktaturet sitt, FN styrt verdensorden. åpen kildekoder er bare bra. 

Da har du åpenbart ikke lest retningslinjene. Her legges det blant annet opp til sensur av alle som kritiserer Trump eller Truth social, og potensielle søksmål til de som måtte bryte retningslinjene.

https://time.com/6109038/donald-trump-truth-social/?amp=true

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
galasb skrev (16 timer siden):

Jeg stemmer Rødt og tilhører venstresiden men støtter allikevel antiglobalismen til Trump siden globalismen er den nye nazismen. Jeg støtter antinazime/globalisme uansett hvor nedrig jeg føler en person er. FN ledet verdens orden (teknokratisk FN ledet diktatur) er ikke menneskehetens fremtid, men blir dens undergang.

Trump vektlegger nasjon, «USA first» og bilateralisme som alternativ til globalisme og nedbygging av grenser. Gjør du også det?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
phax skrev (15 minutter siden):

Du må gjerne peke på hva du evt mener er feil i artikkelen fra Time?

Det må du ikkje forvente av kulten til Trump... "Fake news" er impregnert som ein værfast planke. Der det blir kastet rundt som ein safespace, i håp om å slippe å adressere innholdet.

Forøvrig ganske spesielt å lese kordan venstre fascister blir brukt som eit utrykk på folk som ikkje er delaktig i Trump sin kult. Og ironien er jo tapt for lenge siden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (4 timer siden):

Forøvrig ganske spesielt å lese kordan venstre fascister blir brukt som eit utrykk på folk som ikkje er delaktig i Trump sin kult. Og ironien er jo tapt for lenge siden.

Mange er generelt glad i å bruke negative stempler på andre. Jeg prøver å kritisere andre for hva de gjør eller mener, ikke hvilken «leir» de tilhører.

At det finnes en venstre-side som er mildt sagt lite liberal kan vi kanskje være enige om? «Facisme» er forbundet med mer enn et autoritært syn på individet - nasjonalisme, militærisme er trekk som kanskje ikke finnes hos de såkalte «venstre-facistene». Mens proteksjonisme og villighet til vold for et godt formål kanskje er felles.

Jeg tror ikke at det å være kritisk til Trump automatisk gjør deg til en av dem - selv så er jeg nok lyseblå og anser meg som utpreget liberal (begge ut fra en Norsk målestokk). Og Trump gir meg dypt ubehag. Ikke nødvendigvis _mest_ pga våre forskjeller i en klassisk økonomisk høyre-venstre-akse, men pga hans forakt for demokratiske institusjoner, hvordan han ser på antatt «svake» borgere, og den ureflekterte måten han later til å møte alle spørsmål med.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke at det å være kritisk til Trump automatisk gjør deg til en av dem - selv så er jeg nok lyseblå og anser meg som utpreget liberal (begge ut fra en Norsk målestokk). Og Trump gir meg dypt ubehag. Ikke nødvendigvis _mest_ pga våre forskjeller i en klassisk økonomisk høyre-venstre-akse, men pga hans forakt for demokratiske institusjoner, hvordan han ser på antatt «svake» borgere, og den ureflekterte måten han later til å møte alle spørsmål med.

Du beviser jo poenget mitt her. At folk er ikkje automatisk venstrevridd politisk, og vertfall ikkje venstrefasister/ytre venstre av å kritisere idiotien til Trump.

Men eg gikk litt lengre. Eg poengterte at det er nettopp slik retorikk, fasistene ofte bruker. Trump er og forblir ytre høgre. Dette er ein politisk skikkelse som har vært verdens mest mektige person, reint jobbmessig. Som person, kanskje verdens minste. Med millioner av følgere, og enorm innflytelse.

Kor er alle dei ytre venstre lederne? Venstre ekstremistene med politisk innflytelse i verden? Bare det å prøve å sidestille disse ytre politiske fraksjoner, blir dødfødt. Ytre høgre er problemet. Og den ytre venstresiden er og forblir ein nesten ikke eksisterende busemann, ytre høgre/Trumpistene bruker som skjelssord, mot alle meiningsmotstandere.

Det er ein dårlig konstruert, men dessverre svært effektiv meme på dette tidspunktet. Propaganda, som dessverre har fått gratis leie i hodet til folk som kjøper slikt ukritisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (34 minutter siden):

Men eg gikk litt lengre. Eg poengterte at det er nettopp slik retorikk, fasistene ofte bruker.

Folk kaller hverandre facister, nazister og kommunister. Noen ganger er det faktisk presise beskrivelser, men langt de fleste er det en slags intellektuell latskap av type:

«Jeg liker ikke deg og det du står for. Heller enn å argumentere mot deg så plukker jeg en forhatt gruppe som du kan karikeres til å ligne på, i håp om at mange lesere da vil avskrive deg»

Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 minutter siden):

Folk kaller hverandre facister, nazister og kommunister. Noen ganger er det faktisk presise beskrivelser, men langt de fleste er det en slags intellektuell latskap av type:

«Jeg liker ikke deg og det du står for. Heller enn å argumentere mot deg så plukker jeg en forhatt gruppe som du kan karikeres til å ligne på, i håp om at mange lesere da vil avskrive deg»

Du glemte "sosialisme", som eit ganske stort parti på høgresiden i Norge, ikkje er fremmed fra å bruke på sine meningsmotstandere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke superrelevant i forhold til fake news-nettverket, men dette er et undervurdert gullkorn som jeg har lagt ut før. Kan ikke fatte at dette er mannen som så mange nærmest ser på som en frelser som skal redde verden. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva dere som er tilhengere tenker når dere ser sånt. Denne mannen stoppet jo åpenbart å dra på skolen da han hadde lært seg alfabetet. Hva skjedde med dere?

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
phax skrev (På 26.10.2021 den 9.08):

Ja jeg tenkte det var litt mer leservennlig enn å bare linke direkte til retningslinjene: https://truthsocial.com/terms-of-service/

Du må gjerne peke på hva du evt mener er feil i artikkelen fra Time?

Hvis det ikke hadde vært for sensureringen til facebook , twitter og youtube så hadde ikke Trump tenkt på noe slikt nettsted i det hele tatt. Som man sår så høster man. Trump får hundrevis av millioner av følgere på plattformen sin med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...