Gå til innhold

Europa League- & Conference League-tråden 2021/22


blured

Anbefalte innlegg

BertNaked skrev (Akkurat nå):

Du fant han ene. Jobber du for nettavisen? 

Nei, jeg jobber ikke for Nettavisen.

Det var mange lignende kommentarer på Romas Twitter-konto, men det er blitt slettet og nå er det bare fire kommentarer igjen under innlegget: https://twitter.com/ASRomaEN/status/1513546271352573960?s=20&t=sf7XtAsRmK44uPM_DxjAJQ

Det er også flere som har skrevet at de bør angripes ved hotellet, og har lagt ut adressen til hotellet Glimt bor på.

En Liverpool-supporter ble nesten drept av Roma-supportere for et par år siden så det er all grunn til å ta drapstrusler på alvor. Mesteparten av Roma-fansen er fantastiske, men de har jo noen grupperinger som er ganske ugreie. Vært nok av slike fæle episoder de siste årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
blured skrev (50 minutter siden):

Uten at jeg har sett videoen (med når B/G vil ha den publisert regner jeg med at den er tydelig i favør deres historie), så virker det jo helt håpløst at Knutsen er suspendert til denne kampen.

Bra lærdom for andre lag senere: Få en uviktig trener til å gå i strupen på hovedtrener til det andre laget, og de må klare seg uten han neste kamp ¯\_(ツ)_/¯

Regelverket til UEFA er litt håpløst, man suspenderer involverte midlertidig inntil en avgjørelse fra disiplinærkomiteen er klar. Men avgjørelsene fra disiplinærkomiteen tar alltid lang tid. Så om Knutsen ikke straffes her, så er han nå likevel straffet fordi han ikke kan delta på kampen i påvente av avgjørelsen. Det samme gjelder forøvrig Nuno Santos. Slike saker burde behandles raskere, det er jo ikke Orderud-saken de prøver å løse her.

Regner også med at Glimts versjon stemmer ja, siden de har sett videoen og ønsker den ut offentlig. Romas pressemelding etter dette hadde en ganske annen ordlyd enn uttalelsene de kom med før de visste om videoens eksistens.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Dette lurer jeg på etter å ha sett den videoen: Hvorfor grep ingen av de ansatte inn mellom Knutsen og Santos før det eskalerte? Vi har sett lignende hendelser i utlandet der spillere, treningsstaben og andre griper inn når trenere eller spillere går i totten på hverandre. Norsk konfliktsky mentalitet som spiller inn her? På videoen står bare folk og glor før det for seint. Glimt er en toppklubb i Norge, men de er ikke en storklubb. Dette er en lekse til Glimt som som skjer der ute i den store fotballverden. Uefa er pyton, men det er realiteten. Hadde dette skjedd i andre store klubber i Norge, så hadde folk grepet inn lenge før det hadde blitt til en semi-slåsskamp. Tror for eks RBK hadde taklet denne situasjonen mye bedre. 

Endret av ForTheEmperor
Lenke til kommentar

Ser at Knutsen kritiseres for å ha brukt ordet overgrep i en artikkel i NRK.

NRK:no: Kjetil Knutsen rundet av Bodø/Glimts europaeventyr med å kalle behandlingen fra Uefa for et overgrep. Nå bør seriemesterne ha brukt påsken til å få lagt bort offerrollen og heller trekke lærdom av europaeventyret.

Dvs, det han kritiseres for er å kalle behandlingen fra UEFA for et overgrep.

Men det han sa var jo:

Sitat

– Ja, det gjør jeg. Det jeg har vært med på er et overgrep. Så sterke ord vil jeg bruke. Det har vært en ambivalent følelse å stå i det, men akkurat nå er jeg ferdig med det, sier Knutsen til NRK.

Er det ikke dermed naturlig å tenke at han her hovedsakelig siktet til hva han ble utsatt for i spillertunellen? For selv om bruken av begrepet overgrep oftest brukes i konteksten seksuelle overgrep. Så vil jeg påstå at det at han blir tatt kvelertak på er et fysisk angrep der han som person krenkes, altså et (fysisk) overgrep. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sikkert mange som har glemt det, så her er en påminnelse:

Det er EL-finale i kveld, og den starter nå :) 

Eintracht Frankfurt med vår venn Hauge på benken mot et Rangers som virkelig har kommet ut av skallet sitt i Europa denne sesongen etter å ha blitt holdt tilbake av Gerrard.

Sendes av Viasat, som allerede har klart å kødde til kommentatorlyden.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...