Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford ranger driftsikkerhet


Polarjeg

Anbefalte innlegg

Morn!

Jeg har for tiden lurt på å kjøpe en Ford Ranger

Ranger er sterk og ser tøff ut, men lurer veldig på om den er driftsikker. Vet om 3 stk som har hatt ranger, og de har alle hatt mye tull med bilene. Den ene måtte ut med over 10k på grunn av frontlysene, og den andre hadde egr, oljepumpe og andre småtteri problemer. Den tredje vet jeg ikke hva feilte bilen, men han sa den var mye på verkstedet. Derfor er jeg veldig usikker på om det er smart å kjøpe den i det hele tatt.

Rangeren jeg ser på nå, er en 2017 modell, som har gått 56k KM

Hva er det som ryker ofte på bilen, og hva koster det isåfall?

Endret av Polarjeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp noen snøsokker til 699.- BMWen din er overlegen Forden på alle måter annet enn plassen og fremkommelighet. Om du trenger er arbeidsjern finnes det langt bedre valg.

Ford er et billigmerke og det er veldig tydelig når du kjører/sitter i de. Billig plast, knirk, dårlig kvalitet og mye feil. Ford og Tesla krangler fælt om dagen om hvem som lager bilen som er dårligst skrudd sammen - Ford leder hårfint.

Bilen du kikker på står på bladfjører som ruster noe sinnsykt. Bare å unngå som peste. Ingen av bilene i denne klassen er gode å kjøre uansett, så gå for driftssikkerhet.

Har kjøpt noen Forder som firmabiler, det er det nå satt ned en regel imot i firmaet jeg jobber i. 

Endret av DrAlban3000
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (15 minutter siden):

Kjører en 15 modell som firmabil.

Ikke vært noe tull med den, men den ruster helt vanvittig i ramma. Var vel en periode hvor ford brukte elendig stål.

Hmm, ikke bare ford som brukte dårlig stål, for nissan navara hadde samme problemer til 2016 mod. Det er bra å vite, takk for info

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (2 minutter siden):

Kjøp noen snøsokker til 699.- BMWen din er overlegen Forden på alle måter annet enn plassen og fremkommelighet. Om du trenger er arbeidsjern finnes det langt bedre valg.

Ford er et billigmerke og det er veldig tydelig når du kjører/sitter i de. Billig plast, knirk, dårlig kvalitet og mye feil. Ford og Tesla krangler fælt om dagen om hvem som lager bilen som er dårligst skrudd sammen - Ford leder hårfint.

Har kjøpt noen Forder som firmabiler, det er det nå satt ned en regel imot i firmaet jeg jobber i. 

Oi oi, ja det er akkurat dette jeg har lurt på med kvaliteten. Bilen er grei å kjøre men har lest så mye om oljepumpe, turbo, girkasse og lekkasje på pakningene rundt omkring bilen. Ser ut som den er ganske tungstarta også, som er typisk amerikansk.

 

Da er det kanskje tryggere å gå for Hilux? 

Lenke til kommentar
Polarjeg skrev (9 minutter siden):

Oi oi, ja det er akkurat dette jeg har lurt på med kvaliteten. Bilen er grei å kjøre men har lest så mye om oljepumpe, turbo, girkasse og lekkasje på pakningene rundt omkring bilen. Ser ut som den er ganske tungstarta også, som er typisk amerikansk.

 

Da er det kanskje tryggere å gå for Hilux? 

Hilux er nok et meget trygt bilvalg ja, og de er lette å selge igjen. Populære i byggebransjen 👍

Skal ikke gå god for kvaliteten, men det er jo det de er kjent for. Enkel design og god driftssikkerhet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (48 minutter siden):

Kjøp noen snøsokker til 699.- BMWen din er overlegen Forden på alle måter annet enn plassen og fremkommelighet. Om du trenger er arbeidsjern finnes det langt bedre valg.

Ford er et billigmerke og det er veldig tydelig når du kjører/sitter i de. Billig plast, knirk, dårlig kvalitet og mye feil. Ford og Tesla krangler fælt om dagen om hvem som lager bilen som er dårligst skrudd sammen - Ford leder hårfint.

Bilen du kikker på står på bladfjører som ruster noe sinnsykt. Bare å unngå som peste. Ingen av bilene i denne klassen er gode å kjøre uansett, så gå for driftssikkerhet.

Har kjøpt noen Forder som firmabiler, det er det nå satt ned en regel imot i firmaet jeg jobber i. 

Husker du noen av feilene du har hatt på Fordene? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...