Gå til innhold

Hva F*** er det PostNord driver med?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Siste måneden nå har vi her i huset blitt hjemme 3 ettermiddager fordi PostNord skulle frakte et kjøleskap til oss.

Første gangen ble det sendt fra komplett og vi fikk beskjed om at det var lastet på bil å på vei hjem til oss, Da blir jo vi hjemme og venter, vi kan ikke la et kjøleskap til over 10.000 kroner stå utenfor huset mens vi er ute.

Det dukket ikke opp, Ifølge sporingen var det tilbake på terminalen rundt 21:00 på kvelden. 

Så fikk vi ny beskjed dagen etter, "Pakken er lastet på bil og på vei til deg".. Timene gikk... Når klokka ble 19:00 ringte jeg komplett og sa at nå har vi sittet 2 kvelder og ventet på noe vi ikke har fått enda PostNord har gitt oss beskjed om at pakken er på vei til meg i dag, Da sa han på komplett at dette skulle han ordne og da kom det etter 1,5 time altså nærmere 21:00 på kvelden en sliten varebil til oss og lempet skapet av utenfor, greit nok. (All ære til kundebehandler på komplett som sa ifra til PostNord)

 

Så måtte vi dessverre reklamere på kjøleskapet etter at en teknikker fra LG hadde sett på det og påvist produksjonsfeil.


Og nå sitter vi her da, venter på skapet igjen etter samme beskjed fra PostNord "Pakke er lastet på bil".. Så da ble vi hjemme enda en ettermiddag for å få satt på plass det nye kjøleskapet og tømt det andre.... Gjett hva status er nå? 

 

18.okt. 2021
20:30
Pakken(e) er på vår terminal


18.okt. 2021
11:47
Pakken(e) er på vei til deg

 

Hva faen er det PostNord driver med? Aldri vært noe annet enn problemer med dem, Jeg tror jeg har 1 sending som postnord har hatt til meg uten at det har vært problemer, de 3-4 andre har havnet på utleveringssteder jeg aldri har vært på før, den ene pakken måtte postnord erstatte for sender og det tok meg nesten 4 uker for å få tilsendt et par øreplugger.

 

Om du jobber der, Hva i helvette er det som foregår?

Endret av Eriksendrul
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Postnord bør unngås så langt det lar seg gjøre. Lurer på om de er vernet bedrift eller noe. Har selv problemer med ca. 75% av sendingene med Postnord.

https://www.nettavisen.no/okonomi/postnord-kunder-raser-over-kundeservicen-virker-som-de-gjemmer-bort-hele-servicen/s/12-95-3424130618

https://www.dagbladet.no/video/tror-ikke-det-han-ser/epFEZioa

Endret av sedsberg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det kan ha noe med hvor i landet man bor, for jeg har aldri hatt problemer med sendinger via PostNord til Brønnøysund hvor jeg bor. Høres merkelig ut at de skal ha så store problemer med å få sendinger til rett adresse/utleveringssted og få dem ut til kunden så mange steder, mens andre - om vi så er i greit mindretall - aldri har hatt problemer :hmm:

Generelt sett er det vel akkurat denne oppstrammeren de trenger - eller denne siste oppstrammeren - for å kanskje klare å bli såpass gode som de burde vært hvis de har så mange og store problemer.

Lenke til kommentar

PostNords rette navn er PostLort, og det er ikke tatt ut av det blå:, dette later enigheten i nabolaget til å være forbilledslig stor rundt.  Jeg er passe enig med en pensjonistnabo uten bil som mener at PostNord er synonym for “problem XL” og heller .tar drosje til/fra nærmestet utleveringsombud enn bestille hjemlevering dersom PostNord overhodet MÅ brukes. Stort sett fungerer ting noenlunde OK her dersom man skal ha en sending til et av utleveringsombudende deres, men en i styret i velforeningen (hvor jeg også sitter) kunne nå fortelle om et case der sendingen hans var gått tilbake til terminal fordi - iflg kundeservce - sjåføren ikke hadde funnet lortets eget utleveringsombud! (Dagen etter var det selvsagt hos et annet utleveringsombud enn kunden hadde valgt.) Skal noe leveres hjem kan man derimot ganske ofte plukke det opp i nærmeste hekk, grøft eller vekryss, evt går det i skytteltrafikk mellom terminal og adresse sjåførene ikke finner selv om kommunen her i hvert fall ikke er under gjennomsnittet gode mht veinavn-skilt og husummer (eller postkasse med husnummer) henger port eller gjerde. En i området kunne for øvrig ofrtelle om at “man” ikke hadde sett husnummer på huset hans. Selvfølgelig hadde man ikke det, skiltet er jo laget i hans egen snekkerbod og særdeles vanskelig å få øye på - bare på størrelse med et dobbelt overskap kjøkken og med skarpt limegrønne tall på “låverød” bakgrunn, så helt elendig kontrast også. Undres i grunnen på hvordan drosjene og ambulansene her i området alltid klarer å kjøre riktig på første forsøk når de har både veinavn og nummer korrekt oppgitt. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For noen år tilbake så var Postnord skikkelig dårlig, og det var nesten bingo om ting kom frem. - Men de sise 10 årene har jeg bare hatt gode opplevelser med postnord. - Har bestilt mye fra nettbutikker levert med Postnord. - Både fra norske og utenlandske butikker. (Sverige/Danmark).

Faktisk, så kommer blir ofte pakkene fra postnord levert før de er beregnet! mens posten sine like gjerne blir en dag eller to forsinket.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dere som har problemer - dette må ligge på den/de sjåførene som kjører akkurat deres rute. - så her er det bare å klage!

PS. Større levering er som må kjøres til døra, eller hvis man velger levert på dør - der virker det som det er et helt eget system og leveringsrutine. Har bestilt det én gang, og da var det tilbake på terminal et par ganger før de fant frem - så bestill til utleveringssted.

Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (13 minutter siden):

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dere som har problemer - dette må ligge på den/de sjåførene som kjører akkurat deres rute. - så her er det bare å klage!

Og hvem er det som har ansvar for at sjåførene fungerer - kunden eller PostLort? 

 

kjetilkl skrev (15 minutter siden):

Faktisk, så kommer blir ofte pakkene fra postnord levert før de er beregnet! mens posten sine like gjerne blir en dag eller to forsinket.

Faktisk er det her Posten Norge som leverer den dagen de har beregnet, og en sjelden gang ettermiddagen før, mens PostLort bare estimerer en ny og en ny og om nødvendig enda en ny dag. Har EN gang siste ti år opplevd at Posten Norge har vært en dag forsinket med en innenlands pakke. Utenlandske er en annen sak, for fortollingstjenesten hos Posten Norge står til karakter tilsvarende kelvinsk frysepunkt! 

 

Dubious skrev (13 minutter siden):

"Har fått levert på dør 2 ganger, begge gangene ringte de meg før de kom.

Har fåttlevert på dør av PostLort en gang,og da ringte de på formiddag dagen etter at naboen hadde funnet noe i grenseskillet kvelden før og vært en tur hos oss med pakken (for øvrig noen bøker som neppe .hadde vært særlig  "ubeskadiget stand" etter en natt med solid regn og en del vestlansk vind, slik jeg fikk pakkenav naboen var det bare omslaget som måtte tørkes over natten).  Siden man aldri får en sjanse to til ågjøre et tillitsvekkende førsteinntrykk har det aldri blitt noen levering to på døren fra PostLort for vår del,men hører jo hva naboene forteller. 

Lenke til kommentar

Postnord fortjener ikke livets rett. 4 pakker bestilt fra forskjellige leverandører sist år, hvor 3 feilet. 

1) Pakken ble sendt i retur fordi PostNord mente jeg ikke var hjemme. Jeg var hjemme hele dagen og satt ute på terrassen med utsikt til veien (varm dag så alt sto åpent til langt på kveld). Ingen hadde kjørt opp veien og enda mindre dinget på dør eller ringt meg. 

2) Pakken ble sendt ping-pong fra terminal til utleveringssted sånn omtrent 4 ganger av årsak ukjent, noe som resulterte i at mobiltelefonen jeg hadde bestilt tok nesten 3 uker å levere.

3) Samme som nummer 2, men omsider ringte de meg for å høre om jeg var hjemme. Sjåfør ante dog ikke veien, så jeg måtte sitte i 30 minutter å forklare hver eneste sving og kryss til denne personen. Kritikken her er ment i retning av opplæring og utstyr, ikke den stakkars sjåføren som forsøkte å levere pakken. At han gadd å ringe var en million ganger bedre enn de andre som bare har gitt helt faen.

 

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bor i oslo hadde og problemer med postnord i forbindelse med bestilling av iphone 13, ble et par dager forsinket.

Av en eller annen grunn så endret postnord utlevering sted, så pakken tror jeg gikk 3-4 ganger mellom langhus og oslo. Anbefaler alle å holde seg unna dem

27.sep. 2021
09:05
Pakken er på vei til COOP PRIX ETTERSTAD
25.sep. 2021
13:29
Pakken(e) er kommet til LANGHUS og gjøres klar for levering
24.sep. 2021
16:32
Vi har sendt pakken(e) fra OSLO til LANGHUS
24.sep. 2021
08:21
Leveringssted endret til COOP PRIX ETTERSTAD
24.sep. 2021
08:20
Pakken(e) har ankommet OSLO og gjøres klar for videre transport til LANGHUS
24.sep. 2021
02:26
Pakken(e) er kommet til LANGHUS og gjøres klar for levering
23.sep. 2021
07:45
Pakken(e) blir returnert til avsender
22.sep. 2021
20:21
Vi har mottatt informasjon om pakken(e)
22.sep. 2021
20:14
Vi har hentet pakken hos TELIA NORGE AS DISTRIBUSJON
 
Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

Jeg har sympati med dem som jobber med kundeservice i Postnord. Jeg etterlyste en gang en svært forsinket pakke, og jeg fikk både mail og meldinger om at "vi jobber med å lokalisere pakken din, beklager ulempene" selv etter at jeg hadde fått hentemelding og hentet pakken.

Null kontroll på noe som helst. At de klarer å levere såpass mye som de gjør er et av livets store mysterier.

Endret av :utakt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 minutter siden):

Jeg har sympati med dem som jobber med kundeservice i Postnord. Jeg etterlyste en gang en svært forsinket pakke, og jeg fikk både mail og meldinger om at "vi jobber med å lokalisere pakken din, beklager ulempene" selv etter at jeg hadde fått hentemelding og hentet pakken.

Null kontroll på noe som helst. At de klarer å levere såpass mye som de gjør er et av livets store mysterier.

Lyder fullstendig som gamle Linjegods ("send med Linjegods, motta som arvegods"). Var imidlertid rimelig sikker på at det var Schenker og verken PostLort eller PostLorts forløpere Posten Sverige/Post Danmark som overtok restene av Linjegods.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 time siden):

Jeg har sympati med dem som jobber med kundeservice i Postnord. Jeg etterlyste en gang en svært forsinket pakke, og jeg fikk både mail og meldinger om at "vi jobber med å lokalisere pakken din, beklager ulempene" selv etter at jeg hadde fått hentemelding og hentet pakken.

Null kontroll på noe som helst. At de klarer å levere såpass mye som de gjør er et av livets store mysterier.

Det har jeg fått mange ganger fra Posten også.

Lenke til kommentar
Quote

Kollihistorikk

 
 
02.aug. 2021 20:56
Pakken din er levert
 
 
02.aug. 2021 20:56
Pakken din er klar for henting på BUNNPRIS ODDA ESSO LILLESTRØM

Vis i kart

 
 
02.aug. 2021 16:22
Vi har sendt pakken(e) fra LANGHUS til OSLO
 
 
02.aug. 2021 14:49
Retur fra servicepartner
 
 
02.aug. 2021 10:52
Pakken din er klar for henting på BUNNPRIS ODDA ESSO LILLESTRØM

Vis i kart

 
 
02.aug. 2021 10:51
Pakken er kommet til leveringsstedet og er snart klar for henting
Vis i kart
 
 
02.aug. 2021 07:37
Pakken er på vei til BUNNPRIS ODDA
 
 
02.aug. 2021 07:33
Pakken(e) er kommet til OSLO og gjøres klar for levering
 
 
31.juli 2021 13:38
Pakken(e) har ankommet LANGHUS og gjøres klar for sending til OSLO
 
 
31.juli 2021 10:24
Pakken(e) har ankommet LANGHUS og gjøres klar for sending til OSLO
 
 
28.juli 2021 17:05
Pakken(e) har ankommet LANGHUS og gjøres klar for sending til OSLO
 
 
27.juli 2021 04:05
Pakken(e) har ankommet LANGHUS og gjøres klar for sending til OSLO
 
 
26.juli 2021 17:37
Vi har sendt pakken(e) fra VOSS til OSLO
 
 
26.juli 2021 07:27
Pakken(e) er sendt til feil avdeling, og vil sorteres på nytt
 
 
26.juli 2021 04:22
Pakken(e) har ankommet VOSS og gjøres klar for videre transport til OSLO
 
 
23.juli 2021 03:27
Vi har sendt pakken(e) fra LANGHUS til OSLO
 
 
23.juli 2021 03:21
Pakken(e) har ankommet LANGHUS og gjøres klar for sending til OSLO
 
 
22.juli 2021 12:40
Vi har sendt pakken(e) fra VOSS til OSLO
 
 
22.juli 2021 06:13
Pakken(e) er sendt til feil avdeling, og vil sorteres på nytt
 
 
22.juli 2021 04:20
Pakken(e) har ankommet VOSS og gjøres klar for videre transport til OSLO
 
 
20.juli 2021 21:38
Pakken(e) er kommet til OSLO og gjøres klar for levering
 
 
20.juli 2021 05:36
Pakken(e) har ankommet LANGHUS og gjøres klar for sending til OSLO
 
 
20.juli 2021 05:36
Vi har sendt pakken(e) fra LANGHUS til OSLO
 
 
19.juli 2021 18:14
Vi har sendt pakken(e) fra VOSS til OSLO
 
 
19.juli 2021 06:57
Pakken(e) er sendt til feil avdeling, og vil sorteres på nytt
 
 
19.juli 2021 04:20
Pakken(e) har ankommet VOSS og gjøres klar for videre transport til OSLO
 
 
15.juli 2021 22:38
Pakken(e) er kommet til OSLO og gjøres klar for levering
 
 
15.juli 2021 14:12
Vi har sendt pakken(e) fra LANGHUS til OSLO
 
 
15.juli 2021 08:56
Pakken(e) har ankommet LANGHUS og gjøres klar for sending til OSLO
 
 
15.juli 2021 08:41
Pakken(e) har ankommet LANGHUS og gjøres klar for sending til OSLO
 
 
15.juli 2021 04:23
Pakken(e) har ankommet LANGHUS og gjøres klar for sending til OSLO
 
 
14.juli 2021 16:20
Vi har sendt pakken(e) fra VOSS til OSLO
 
 
14.juli 2021 07:51
Pakken(e) er sendt til feil avdeling, og vil sorteres på nytt
 
 
14.juli 2021 04:48
Pakken(e) har ankommet VOSS og gjøres klar for videre transport til OSLO
 
 
12.juli 2021 09:28
Pakken(e) har ankommet LANGHUS og gjøres klar for sending til OSLO
 
 
09.juli 2021 16:51
Vi har sendt pakken(e) fra VOSS til OSLO
 
 
09.juli 2021 07:27
Pakken(e) er sendt til feil avdeling, og vil sorteres på nytt
 
 
09.juli 2021 07:15
Pakken(e) er sendt til feil avdeling, og vil sorteres på nytt
 
 
09.juli 2021 05:36
Pakken(e) har ankommet VOSS og gjøres klar for videre transport til OSLO
 
 
08.juli 2021 07:32
Vi har sendt pakken(e) fra FULFILLMENT til OSLO
 
 
08.juli 2021 00:23
Pakken(e) har ankommet LANGHUS og gjøres klar for sending til OSLO
 
 
07.juli 2021 13:30
Vi har hentet pakken hos Marius
 
 
06.juli 2021 16:57
Sending registrert via nettsiden
 
 
06.juli 2021 16:57
Sending registrert via nettsiden

:rofl:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...