Gå til innhold

VW-sjefen: Hvorfor er Tesla smidigere enn konkurrentene? Musk: Først og fremst fordi jeg er ingeniør


Anbefalte innlegg

hekomo skrev (55 minutter siden):

Eh, du spør på hvilken måte hun ikke er objektiv og saklig etter at du er gjort kjent med at hun har oppfordret til/truet med vold mot Elon Musk, løyet om Tesla, svertet Tesla, har en klar anti-Tesla agenda, omgir seg med Tesla-hatere som har satset penger på at Tesla går konkurs, sitter i styret og får godt betalt av en konkurrent av Tesla, osv?

Kom med kilder. Det er 100% tydelig at du ikke viste hvem dette var før nå nylig. Hun har som sagt hatt sine meninger om AV utvikling i lang lang tid, og har ikke noe imot Tesla som firma og bilprodusent. Hun har dog noe imot hva Tesla gjør innenfor det området hun er ekspert i, på samme måte som at hun har kritisert feks Uber tidligere. 

Truet med vold? Mener du memen som omhandlet det å ikke bli holdt tilbake? 

Løyet om Tesla? Hvilken løgn? Ta frem kilde og sitater med dets kontekst. Bruddstykkene til kriminelle Omar holder ikke. 

Hvordan har hun svertet Tesla? Hun er ekspert i AV segmentet og har meninger innenfor sitt ekspertområde. Dette har null med det å ha en agenda mot Tesla. Hun har en agenda mot dårlig AV utvikling og implementering på generell basis. Det inkluderer alle som eventuelt gjør ting galt. 

Den eneste grunnen til å være redd henne er om man vet hun har rett. Har man dårlig DMS, utnytter utrent personell for testing, og juger om hva funksjonene kan og ikke opplyser godt nok om deres ODD så er det dog forståelig at man går til motangrep. Det er tydeligvis det eneste de kan gjøre. 

Før hun godtok å være eksperthjelp for NHTSA, så fikk hun Duke til å sjekke om det var problemer rundt det at hun var i styret hos Veoneer. Det var det ikke. De ble kjøpt opp av Qualcom tidligere i år, og logikken om at en Lidar utvikler liksom er mot VIDAR er komplett idioter. Tesla er en potensiell kunde og kjøper LIDAR sensorer.... 

https://techcrunch.com/2021/10/04/qualcomm-acquires-veoneer-for-4-5-billion-canceling-its-agreement-with-magna/

Dette vet selvfølgelig Omar Quazi som har brukt dagesvis på å prøve å finne skitt på hu, mens han velger å lyve om dette. Det er rett og slett trist at du viser hvor enkelt det er for enkelte å bite på slikt tøys som dette, og hvor jævlig Teslemmings kulten er om de sendes for å trakassere folk. Dette er ikke første gangen dette skjer, og det vil nok ikke være den siste heller. Og her står du og støtter slikt? Det er motbydelig. 

Endret av oophus
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hekomo skrev (18 timer siden):

Denne artikkelen er uærlig, og prøver å skjule det faktum at Cummings har en lang historikk med ren hets av andre, inkludert trusler om vold, at hun har en lang historikk med hatefulle kommentarer mot Tesla, at hun er finansiert av en Tesla-konkurrent, og at hun har publisert falsk "forskning" som så har måttet bli trukket tilbake da det ble avslørt.

Dette er blank løgn og du bør se litt på hvor dypt du ønsker å grave deg ned i denne aggressive og totalt hjernedøde kulten.

Den som er toneangivende i denne kulten er kriminell, kastet ut av Twitter på livstid pga trakassering og må snart møte i retten for det samme. Han er Elon Musks nyttige idiot og når Musk ønsker å ødelegge livet til kritikere så stiller de villig opp. 

Han er på Twitter under et annet navn nå og for et par dager siden truet han med aksjoner som skulle få kongresstormingen til å likne en bagatell om myndighetene rørte ved Teslas livsfarlige selvkjøringseksperiment. Tenk hvor forskrudd i hodet man må være for å betale $10 000 for et produkt som aldri vil bli en realitet og så bli voldelig om det blir kritisert.

Denne Omar tror sikkert at han er venn med Musk. Det skal bli morsomt å se han bli kastet under bussen i det FBI ringer på døra hans.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -i said:

Dette er blank løgn og du bør se litt på hvor dypt du ønsker å grave deg ned i denne aggressive og totalt hjernedøde kulten.

Den som er toneangivende i denne kulten er kriminell, kastet ut av Twitter på livstid pga trakassering og må snart møte i retten for det samme. Han er Elon Musks nyttige idiot og når Musk ønsker å ødelegge livet til kritikere så stiller de villig opp. 

Han er på Twitter under et annet navn nå og for et par dager siden truet han med aksjoner som skulle få kongresstormingen til å likne en bagatell om myndighetene rørte ved Teslas livsfarlige selvkjøringseksperiment. Tenk hvor forskrudd i hodet man må være for å betale $10 000 for et produkt som aldri vil bli en realitet og så bli voldelig om det blir kritisert.

Denne Omar tror sikkert at han er venn med Musk. Det skal bli morsomt å se han bli kastet under bussen i det FBI ringer på døra hans.

Denne Omar er jo bare en fyr. Han definerer Tesla-fans til samme grad som Keef Wivaneff (Leech) definerer TSLAQ. (Og det mener jeg absolutt ikke at han gjør - de fleste TSLAQ medlemmer er betydelig mer oppegående enn det.)

Jeg tenker man er ganske enkel om man dømmer en gruppe utifra en enkelt medlem av gruppen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (9 minutter siden):

Denne Omar er jo bare en fyr. Han definerer Tesla-fans til samme grad som Keef Wivaneff (Leech) definerer TSLAQ. (Og det mener jeg absolutt ikke at han gjør - de fleste TSLAQ medlemmer er betydelig mer oppegående enn det.)

Jeg tenker man er ganske enkel om man dømmer en gruppe utifra en enkelt medlem av gruppen.

Han er ikke BARE en fyr. Han er tatt inn i varmen av Musk som et favoritt kultmedlem. 

En CEO med et snev av dannelse ville tatt avstand fra sånne mennesker, men som de sier. Like barn leker best.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (25 minutter siden):

Denne Omar er jo bare en fyr.

Bare en fyr som et i en av de innerste kretsene til EM, eller det i hvertfall det EM får han til å tro. Mens Keef hadde rett i alle år, samtidig som han ble angrepet av Teslemmings i alle årene samtidig. Trur ikke han shortet noe heller. 

Endret av oophus
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Salvesen. said:

Skremmende hvor opptatt noen er av en CEO sitt liv og venner...

Det er vel sånn som skjer når man faktisk sjekker påstander. Man oppdager at ting ikke alltid er som det først ser ut. Det er ikke snakk om å være spesielt opptatt av noen.

Endret av Lynxman
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Lynxman skrev (3 minutter siden):

Det er vel sånn som skjer når man faktisk sjekker påstander. Man oppdager at ting ikke alltid er som det først ser ut. Det er ikke snakk om å være spesielt opptatt av noen.

Jeg hadde knapt hørt om TSLAQ og Omar før denne tråden. Bryr meg lite om Twitter til vanlig, akkurat som at jeg ikke bryr meg særlig om klistremerkene folk har på bilene sine.

Personlig er jeg opptatt av Selskapet og teknologien. 

Men mange her inne ser ut til å være mer opptatt av EM og hans 'indre krets'. Utrolig kjedelig 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
vepsebolet skrev (4 minutter siden):

Det bør absolutt være interessant å se hvem supermektige omgir seg med, enten det er Musk, Bezos eller Gates. Sistnevnte har jo fått noen heftige skraper i lakken det siste halvåret.

Sikkert, men på et teknologiforum? Dette må være den kjedeligste tråden hos TU på veldig lenge..

Lenke til kommentar

Omars oppførsel syns jeg hører hjemme i Se og Hør, men kvalifiserte kritikere av utrullingen av selvkjøringsystemer er relevant for teknologien.

Men tråden handlet jo om samtalen mellom VW- og Tesla-sjefen, og Tesla-sjefens mening om at hemmeligheten til Teslas "smidighet" er ham selv.

Endret av Lynxman
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
sk0yern skrev (12 timer siden):

Alltid gøy å gå tilbake til gamle tråder.

Hele Teslas verdi er basert på 50% vekst pr år. Når salget stopper opp pga en ustabil leder som kaster seg inn i twitter og som ikke klarer å holde noen som helst han har lovet så blir det traurig for aksjonærene. Får håpe at entusiastene kjøper opp fra de store pensjonsfondene og tar tapet. Håper ikke oljefondet har store verdier i Tesla. Ser de har en stor eierandel i BMW

Lenke til kommentar
Trestein skrev (24 minutter siden):

Hele Teslas verdi er basert på 50% vekst pr år. Når salget stopper opp pga en ustabil leder som kaster seg inn i twitter og som ikke klarer å holde noen som helst han har lovet så blir det traurig for aksjonærene. Får håpe at entusiastene kjøper opp fra de store pensjonsfondene og tar tapet. Håper ikke oljefondet har store verdier i Tesla. Ser de har en stor eierandel i BMW

Har salget stoppet opp?😅 og er dette pga Elon? Eller er det slik at 'hele' Kina har covid om dagen og det er primært her salget har stoppet opp?

 

Jeg tror de aller færreste tenker på elon når de kjøper tesla, meg selv inkludert. Sitter å venter på nr 5 nå og elon har aldri vært en del av grunnen til disse kjøpene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Har salget stoppet opp?😅 og er dette pga Elon? Eller er det slik at 'hele' Kina har covid om dagen og det er primært her salget har stoppet opp?

 

Jeg tror de aller færreste tenker på elon når de kjøper tesla, meg selv inkludert. Sitter å venter på nr 5 nå og elon har aldri vært en del av grunnen til disse kjøpene.

Backloggen til tesla faller som en stein. Brukt prisene raser nedover. Tesla gir bort 75 000kr i rabatt i flere markeder. 

Tviler på at ønsket om 50% økning av salg i 5-10år fremover er realistisk. Bilene er for dyre og gamle. Mangler mulighet for å kunne velge interiørfarger, materialer i seter, osv. Forspranget de hadde i batteriteknologi er borte. Andre gjør dette like bra. Det er produsentene av battericeller som er begrensningen og den har alle fabrikanter også tesla. FSD er feilslått. Kommer ikke i år heller. Tesla har heller ikke oppdatert statistikken for hvor trygt deres autopilot er i år? Er det fordi vision ikke gir forbedringer?

Semien deres virker nok men det er andre som har like store batterier og som er i drift i dag. ASKO har biler med 900kwh og de kan bestilles med 1016kWh. Semi kan ikke brukes i europa og det vil være dyrere å kjøre el trailer enn diesel med dagens priser på strøm 

Dessuten er det få som har oppdaget at sidevindu på semi ikke kan åpnes og at det er svært vanskelig for fører å nå ut til bom boder og ved innkjøring til fabrikkområder som gjerne har et mottak der papirer skal sjekkes osv

Cybertruck kan nok selge litt men her er konkurrentene i forkjøpet. Det finnes mye å velge i og prisene er lave. Ford F150 er helt ok for de fleste som trenger noe slikt

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 minutt siden):

Backloggen til tesla faller som en stein. Brukt prisene raser nedover. Tesla gir bort 75 000kr i rabatt i flere markeder. 

Tviler på at ønsket om 50% økning av salg i 5-10år fremover er realistisk. Bilene er for dyre og gamle. Mangler mulighet for å kunne velge interiørfarger, materialer i seter, osv. Forspranget de hadde i batteriteknologi er borte. Andre gjør dette like bra. Det er produsentene av battericeller som er begrensningen og den har alle fabrikanter også tesla. FSD er feilslått. Kommer ikke i år heller. Tesla har heller ikke oppdatert statistikken for hvor trygt deres autopilot er i år? Er det fordi vision ikke gir forbedringer?

Semien deres virker nok men det er andre som har like store batterier og som er i drift i dag. ASKO har biler med 900kwh og de kan bestilles med 1016kWh. Semi kan ikke brukes i europa og det vil være dyrere å kjøre el trailer enn diesel med dagens priser på strøm 

Dessuten er det få som har oppdaget at sidevindu på semi ikke kan åpnes og at det er svært vanskelig for fører å nå ut til bom boder og ved innkjøring til fabrikkområder som gjerne har et mottak der papirer skal sjekkes osv

Cybertruck kan nok selge litt men her er konkurrentene i forkjøpet. Det finnes mye å velge i og prisene er lave. Ford F150 er helt ok for de fleste som trenger noe slikt

Hva er backlogen til Tesla mot før den falt? Bytter min inn hos Tesla, får mer enn forventet pris.

Fsd er levert til alle i USA i år, om de oppnår sikkerhets kriterier. De ruller det iallefall ut nå. Så 23 blir nok året for Europa, om lovgivning ikke kødder det til.

Jeg føler det mangler fakta, men en masse påstander. Tesla selger mer og mer biler. I motsetning til alle andre/markedet generelt. Joda de når nok ikke 50%. Ikke så rart i dagens marked, og som nevnt med Kina.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Hva er backlogen til Tesla mot før den falt? Bytter min inn hos Tesla, får mer enn forventet pris.

Fsd er levert til alle i USA i år, om de oppnår sikkerhets kriterier. De ruller det iallefall ut nå. Så 23 blir nok året for Europa, om lovgivning ikke kødder det til.

Jeg føler det mangler fakta, men en masse påstander. Tesla selger mer og mer biler. I motsetning til alle andre/markedet generelt. Joda de når nok ikke 50%. Ikke så rart i dagens marked, og som nevnt med Kina.. 

https://insideevs.com/news/628254/estimated-tesla-order-backlog-dec8-2022/

Tviler ikke på at innbytte pris hos tesla er bra om du kjøper ny bil.(Det blir det samme som å gi rabatt på den nye) Bruktprisene er dessverre i fritt fall Det er vel over 1200 M3 og over 500MY til salg på finn. Det kommer nok flere over nyttår

https://nypost.com/2022/12/27/used-tesla-prices-drop-nearly-20-as-flippers-cant-find-buyers/

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hyper growth selskaper har alltid feilet. Det er rett og slett ikke mulig å ha 50 % vekst og mer over 10-15 års perioder. Trær vokser ikke helt til himmelen. Jeg tror de blir nødt til å legge seg på rundt 2-3 millioner biler i året som langsiktig mål. Det er egentlig et ganske stort tall. Så fort en organisasjon har blitt så og så stor har de plutselig ingen fordel mot alle de andre produsentene lenger. Da må de skru opp prisene og akseptere lavere marginer. Garanti og goodwill kostnader er også betydelige.

At 1 bilprodusent som lager 1 mill biler i året skal være verdsatt til mer enn 10 til 12 av alle de største bilmerkene til sammen gir liten mening. Jeg føler de som kjøper og promoterer tesla er veldig synlige og krever oppmerksomhet, og særlig er det mye influencere som får godt betalt for promotering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...