Gå til innhold

VW-sjefen: Hvorfor er Tesla smidigere enn konkurrentene? Musk: Først og fremst fordi jeg er ingeniør


Anbefalte innlegg

uname -i skrev (16 timer siden):

Det kan du jo spørre Musk om. Hvorfor er det så viktig for ham å kalle seg ingeniør når han ikke er det?

Det er løgn. Han er sjefsingeniør, og oppfyller kravene for ingeniørtittelen i Texas der SpaceX har sitt hovedkvarter.

Sitat

Hvorfor er det så viktig for ham å kalle seg grunnlegger av Tesla slik at han måtte inngå forlik og betale en av de ekte grunnleggerne for å få lov til det? Og alle de andre tingene han gjør for å konstruere et mediebilde av seg selv.

Kanskje fordi Tesla aldri hadde eksistert uten ham - dobbelt opp. Først fordi det var han som kom med pengene som gjorde det mulig for selskapet å komme i gang, og så fordi det var han som måtte redde selskapet fra konkurs da de to andre med-grunnleggerne holdt på å gjøre så Tesla gikk konkurs.

Sitat

"Se på meg. Jeg er ingeniør"   Det presterte uskolerte Musk å si til VWs sjef Diess som ikke bare er ekte ingeniør, men også har doktorgrad. Det er ikke bare litt dumt.

Det som er dumt er at du hele tiden lyver om Musk.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knutinh skrev (5 timer siden):

Jeg antar at vi aldri vil få en nøytral beskrivelse av akkurat hvor hands-on Elon Musk er, eller hvor mye bachelor-graden hans i fysikk gjør ham i stand til å "stille de rette spørsmålene" i firmaene han er involvert i. På mange måter er det ikke veldig interessant heller, annet enn for de som gjør det til en stor sak (inklusive, muligens, ham selv). For alle andre er det vel mer interessant hva firmaene får til, og underforstått at mange mennesker bidrar til design og produksjon av en bil?

Joda, det er mange som har snakket om dette.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
AL123 skrev (7 timer siden):

Problemet? Selv har jeg litt problemer med å se hva problemet er. VAG er en av verdens største bilprodusenter og selv i et 2020 som var preget av corona og uheldige valuttakurser, så tjente de gode penger. Greit nok, de er kanskje ikke så unike i bilverden lenger, men det er vel ikke så unaturlig etter 30 år med vekst, en av tidenes transformasjoner i bilindustrien der alt de har tatt i har blitt til gull, men det er fremdeles et imponerende selskap.

Jeg kan ikke se meg uenig. VW gjør det bra selv om de ikke lager biler sjimpanser kan konfigurere og lade.

MEB plattformen er svært godt designet. De kan trolig lage flere titalls ulike biler på den plattformen. Samtidig har de ressurser til å gjennomføre dette i stor skala. USA fabrikken er vel snart i drift

  • Liker 4
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (1 time siden):

Du som er så stor i kjeften og har sprutet ut hat og dritt om Elon Musk og alle selskapene han driver i alle år her på forumet, hva har du å vise til eller hva har du oppnådd her i livet? 

Kommer du til å bli husket etter du har tatt dine siste åndedrag i det hele tatt?
Hvor mange ganger må du bli motbevist gang på gang hvor feil du tar?

 

Merkelig at du ikke har en feit short posisjon i TSLA når du bruker så store ord og er så sikker i din sak.

Bare tøff og anonym bak tastaturet ditt, i mens har ingen av dine påstander et snev av hold og det er rett og slett latterlig sånn du holder på!


Glad jeg er blitt søkkrik på å gjøre de rette investeringene i hvert fall.
Hadde noen tatt råd fra deg hadde de vært økonomisk ruinert for lenge siden😂

 

Haha, er Musk mora di eller? Dette er et forum for meningsutveksling. Ikke en fanklubb. 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Espen Hugaas Andersen said:

Så problemet ditt med denne white paper er at det burde muligens stå 10 mbar i stedet for 1 mbar?

Tror du skjønner at det var ett eksempel fordi noen spurte hvor de skulle begynne i stedet for å lese gjennom alt. Så balla det på seg fordi det alltid er ti mot én når det handler om Elon.

Endret av Lynxman
  • Liker 5
Lenke til kommentar
3 hours ago, hekomo said:

Det er ikke vanskelig å se hvordan du bare slenger møkk men ikke klarer å følge opp egne påstander med rasjonelle fakta eller argumenter.

Det skal ingenting til før du hopper i strupen på folk når det handler om Elon. Du fortjener pes.

Ok skal skjerpe meg og være snillere.

Endret av Lynxman
  • Liker 2
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Lynxman said:

Nåde den som fornærmer Elons vitner på internett.

Sannheten er som regel et sted midt imellom. Musk er mye og ikke for alle, men han har også fått til masse og arbeider for det han tror på. At noen til stadighet skal trolle for å skape blest på forumet er bare slitsomt. Tror folk egentlig er mest lei dette og da tar til motmæle. Når frustrasjonen er høy er vi ikke alltid like flinke til å formulere oss (jeg snakker av erfaring).

Uansett, faktum er at mye i det elektriske skifte innenfor biltransport kan vi takke Tesla for. VW endrer seg, men jeg vil lenge holde det mot dem hvordan de i flere år har løyet rundt sine produkters utslipp, og hvordan de har forsøkt å trenere overgangen til elektrisk mobilitet.

Endret av The Very End
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (2 timer siden):

Du som er så stor i kjeften og har sprutet ut hat og dritt om Elon Musk og alle selskapene han driver i alle år her på forumet, hva har du å vise til eller hva har du oppnådd her i livet? 

Kommer du til å bli husket etter du har tatt dine siste åndedrag i det hele tatt?
Hvor mange ganger må du bli motbevist gang på gang hvor feil du tar?

 

Merkelig at du ikke har en feit short posisjon i TSLA når du bruker så store ord og er så sikker i din sak.

Bare tøff og anonym bak tastaturet ditt, i mens har ingen av dine påstander et snev av hold og det er rett og slett latterlig sånn du holder på!


Glad jeg er blitt søkkrik på å gjøre de rette investeringene i hvert fall.
Hadde noen tatt råd fra deg hadde de vært økonomisk ruinert for lenge siden😂

 

Burde vært aldersgrense her. Dette er TU.  Nok av alternativer for barnehagen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
The Very End skrev (13 minutter siden):

Uansett, faktum er at mye i det elektriske skifte innenfor biltransport kan vi takke Tesla for. VW endrer seg, men jeg vil lenge holde det mot dem hvordan de i flere år har løyet rundt sine produkters utslipp, og hvordan de har forsøkt å trenere overgangen til elektrisk mobilitet.

Jeg syns subsidiene verden over har fått for lite "creed" for hva som var mulig. Uten disse så hadde som vi alle vet Tesla ikke eksistert idag. De har levd og holdt hodet over vannet nettopp pga gratis penger. Nå nylig avskrev NY millioner i tap for fabrikken Tesla fikk gratis der borte der de stolte på lovnadene til Elon Musk. Dette er en mann som gjennom subsidier er blitt verdens rikeste mann. Han tegnet ei bonus som ikke har med bilproduksjon å gjøre, det har kun med aksjepris å gjøre. Alle løgner og uttalelser som aldri ble noe av er designet for ham selv i å nettopp kunne bli verdens rikeste mann. 

Skal man gi ros så er det jo greit, men da er det også greit å forstå den andre siden. OTA f.eks med mobilhardware er jo noe som nå har fått opp "automotive grade" utstyr for å støtte nettopp det, OTA. Det er noe de og Elon skal ha skryt for, men det er ekstremt mye på den andre siden i tillegg. 

The Very End skrev (4 minutter siden):

Nja, du liker å lage stemning her inne også, så du er ikke helt uskyldig her. Som nevnt, sannheten er et sted i midten, og det blir en bedre diskusjon om vi ikke setter alt på spissen for å provosere hverandre.

På et diskusjonsforum så finnes det ikke noe "i midten". Alt man er enig med lar man stort sett ligge og gir et lite "+" tegn ved. Det man ikke er enig med tar man opp og diskuterer. Da blir det automatisk ytterkanter, ofte for å lage poenget så tydelig som mulig. 

Endret av oophus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
8 minutes ago, oophus said:

På et diskusjonsforum så finnes det ikke noe "i midten". Alt man er enig med lar man stort sett ligge og gir et lite "+" tegn ved. Det man ikke er enig med tar man opp og diskuterer. Da blir det automatisk ytterkanter, ofte for å lage poenget så tydelig som mulig. 

Nja, det blir bedre om vi ikke går inn 110% sort / hvitt og steile fronter. Jeg vet at jeg feiler litt på dette av og til, men man kan uansett se hvor mye bedre diskusjonene blir når man er villig til å i det minste vurdere andres synspunkter samt være åpen for å lytte til god argumentasjon. Eneste måten å motvirke polarisering er å snakke ssmmen, og skal man snakke sammen kan man ikke gå inn i samtalen med utgangspunkt at man skal dominere den andre.

I diskusjonene rundt Tesla er det nok en fordel om vi forsøker å tone oss ned noe alle sammen.

Endret av The Very End
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
FiveInline skrev (1 minutt siden):

Da skjønner jeg ikke hvorfor du er her?

Selveste trollekongen selv, skulle tro du var 8år.

Persondiskusjon er hva? Han prøver stort sett å holde seg til tema og diskutere den, og en kan jo prøve å notere ned hvem som hopper inn i personangrep først stort sett. Der får man som oftest svaret på hvem som troller og ikke. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (Akkurat nå):

Nja, det blir bedre om vi ikke går inn 110% sort / hvitt og steile fronter. Jeg vet at jeg feiler litt på dette av og til, men man kan uansett se hvor mye bedre diskusjonene blir når man er villig til å i det minste vurdere andres synspunkter samt være åpen for å lytte til god argumentasjon. Eneste måten å motvirke polarisering er å snakke ssmmen, og skal man snakke sammen kan man ikke gå inn i samtalen med utgangspunkt at man slal dominere den andre.

Hvordan går man egentlig inn 80% da? Det beste man kan gjøre er å diskutere tema og knuse argumenter, fremfor å kaste opp det hvite flagget med personangrep og fokus på personer. 

Ser man på kontrollerte diskusjoner med en nøytral dommer, så er personangrep gult kort. To gule og det er rødt. Sånn var det i hvert fall før, men når idolene enkelte følger her inne er først ute med personangrep så blir folk kanskje lært opp feil? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
oophus skrev (18 minutter siden):

Jeg syns subsidiene verden over har fått for lite "creed" for hva som var mulig.

Dette går begge veier. Subsidiene kom for så vidt lenge før vi fikk dugelige elbiler og uten dem ville elbilismens fremvekst gått senere men når de bra elbilene først kom så gjorde de det mye enklere for politikere som ønsket å støtte elbiler med diverse insentiver.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (Akkurat nå):

Dette går begge veier. Subsidiene kom for så vidt lenge før vi fikk dugelige elbiler og uten dem ville elbilismens fremvekst gått senere men når de bra elbilene først kom så gjorde de det mye enklere for politikere som ønsket å støtte elbiler med diverse insentiver.

Ja, det ble dratt i strikken fra begge sider - men uten dem, så ville det vært umulig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...