Gå til innhold

Switch Online med Nintendo 64-spill koster dobbelt så mye som standardabonnementet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange ganger skal man betale for disse spillene?

FEM,SEKS ELLER TI?

Jeg har flere av spilla orginalt, men jeg har også kjøpt flere av dem på den såkalte Virtual Consol. Hvor ble det av den?

Nei den skal selvfølgelig vike for den mer lønsomme måndlige betalingsordningen. En ordning som skal være eneste mulighet for å spille disse spillene på Nintendo Switch!

Eneste området Nintendo følger med de andre er når det er snakk om inntjening. Der er de best i klassen!

Men når det gjelder god online generelt, med kommunikasjon, Achievements o.l da er de helt dårligst.... Er det med vilje. eller er de innkompente?

Jeg vet faen ikke....

Lenke til kommentar

Prisen er jo ikke allverden, selv om jeg personlig ikke syns det er verdt det likevel. Spesielt siden alt Nintendo gjør av online tjenester er horribelt dårlig. Jeg reagerer mer på modellen. Pakke sammen tilsynelatende tilfeldige ting i en månedlig service, heller enn å la folk kjøpe det de er interessert i, og betale kun for det. En helsikkens uting IMHO.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
5 minutes ago, atleape said:

Jeg spiller bare på min trofaste gamle N64 om jeg trenger det. Jeg vet ærlig talt ikke hvor tiltrekkende dette er for folk som ikke vokste opp med N64 spill? Vil de ikke bare føles utdatert da?

Nintendo er for barn og folk med elsker nostalgi, det et de de lever på, Mario om du ikke enten er et barn eller nostalgisk for Mario er jo ikke fantastiske saker, samme kan sies for Zelda, de et kompetent lagde spill, men de er rettet mot barn.
Jeg liker Mario da jeg spilte det som barn, jeg spilte aldri Zelda som barn og spillene fenger meg ikke når jeg prøver de nye, da jeg ikke har noe forhold til de. 

Så markedet for dette er foreldrene til barna, foreldrene har Nintendo for barna og når de da har muligheten til å spille gamle spill igjen tar de den, kanskje de prøver å indoktrinere barna til de gamle spillene. mens de forteller at de måtte gå 20 mil i sandaler under en snøstorm bare for å få lukte på pappeskene N64 spill lå i i butikken.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
5 minutes ago, atleape said:

Jeg spiller bare på min trofaste gamle N64 om jeg trenger det. Jeg vet ærlig talt ikke hvor tiltrekkende dette er for folk som ikke vokste opp med N64 spill? Vil de ikke bare føles utdatert da?

Nintendo er for barn og folk med elsker nostalgi, det et de de lever på, Mario om du ikke enten er et barn eller nostalgisk for Mario er jo ikke fantastiske saker, samme kan sies for Zelda, de et kompetent lagde spill, men de er rettet mot barn.
Jeg liker Mario da jeg spilte det som barn, jeg spilte aldri Zelda som barn og spillene fenger meg ikke når jeg prøver de nye, da jeg ikke har noe forhold til de. 

Så markedet for dette er foreldrene til barna, foreldrene har Nintendo for barna og når de da har muligheten til å spille gamle spill igjen tar de den, kanskje de prøver å indoktrinere barna til de gamle spillene. mens de forteller at de måtte gå 20 mil i sandaler under en snøstorm bare for å få lukte på pappeskene N64 spill lå i i butikken.

Dette må faktsk være noe av det barnsligste jeg har lest på lenge =D
Lenke til kommentar
atleape skrev:

Jeg spiller bare på min trofaste gamle N64 om jeg trenger det. Jeg vet ærlig talt ikke hvor tiltrekkende dette er for folk som ikke vokste opp med N64 spill? Vil de ikke bare føles utdatert da?

Mange retrospill er jo utdaterte, men det betyr da ikke alle. Synes ennå noen spill fra den tiden holder bra i dag, men er nok mye ment til nostalgikkere, ja. Er derfor jeg ikke ser på MS sin jobb med gamle spill til å være så stort som noen folk skal ha det til heller. Erik på 13 spiller nok ikke første Halo, ei Crash Bandicoot, ei Jet Force Gemini, ei Shenmue osv... Alle gode spill, men det er så sykt mye nytt.
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (12 timer siden):

Mange retrospill er jo utdaterte, men det betyr da ikke alle. Synes ennå noen spill fra den tiden holder bra i dag, men er nok mye ment til nostalgikkere, ja. Er derfor jeg ikke ser på MS sin jobb med gamle spill til å være så stort som noen folk skal ha det til heller. Erik på 13 spiller nok ikke første Halo, ei Crash Bandicoot, ei Jet Force Gemini, ei Shenmue osv... Alle gode spill, men det er så sykt mye nytt.

Ja, det kommer nye spill og nye versjoner av gamle spill hele tiden (det er jo nesten remakes(remasters)) av hvert eneste gode N64 spill ute til andre spillsystemer nå. Dette er nok bare fordi jeg vokste opp med disse spillene, men jeg mener jo mest av "sjarmen" med N64/PS1 spill er jo å faktisk spille de på den konsollen da. Kjenne på den gamle kontrolleren og spille i den stilen det var designet for. Å spille MGS på noe annet enn PS1 f.eks gir lite mening for meg (tenker da spesifikt på Psycho Mantis-gameplay).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
atleape skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (12 timer siden):

Mange retrospill er jo utdaterte, men det betyr da ikke alle. Synes ennå noen spill fra den tiden holder bra i dag, men er nok mye ment til nostalgikkere, ja. Er derfor jeg ikke ser på MS sin jobb med gamle spill til å være så stort som noen folk skal ha det til heller. Erik på 13 spiller nok ikke første Halo, ei Crash Bandicoot, ei Jet Force Gemini, ei Shenmue osv... Alle gode spill, men det er så sykt mye nytt.

Ja, det kommer nye spill og nye versjoner av gamle spill hele tiden (det er jo nesten remakes(remasters)) av hvert eneste gode N64 spill ute til andre spillsystemer nå. Dette er nok bare fordi jeg vokste opp med disse spillene, men jeg mener jo mest av "sjarmen" med N64/PS1 spill er jo å faktisk spille de på den konsollen da. Kjenne på den gamle kontrolleren og spille i den stilen det var designet for. Å spille MGS på noe annet enn PS1 f.eks gir lite mening for meg (tenker da spesifikt på Psycho Mantis-gameplay).

Som en som samler på konsoller er jeg 100% enig. Er noe med å slå på en GameCube, for eksempel, og spille Killer 7 som den skal være. Men er ikke alle som har den muligheten. Men uansett så er argumentet at ikke alle disse spillene er så utdaterte egentlig. Noen er like herlige å spille i dag som den gangen =)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...