Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Garderobe/skap i garasje til arbeidstøy og utstyr


Anbefalte innlegg

Heisann. 

Jeg leter etter en løsning til å oppbevare arbeidstøy i garasjen min, men har ikke helt klart å finne noe bra.

Det er primært snakk om noen sett med arbeidsklær og sko til trefelling, anleggsarbeid og diverse utstyr til dette; seler, hansker, hjelmer ol. som trenger et sted å bo.

Garasjen er i bruk daglig til ulike ting, og skapet må være tett, slik at det ikke fylles med (pusse)støv, men må samtidig ha en viss form for utlufting slik at evt. fukt i klær kan forlate skapet. Garasjen er ca. 11-15 grader varm hele året.

Det er et pluss om det kan låses, og om det er modulbasert, slik at jeg kan bygge det ut til oppbevaring av andre ting også. Som motorsag, olje og spesialverktøy ol. 

Jeg har også vurdert å ha skap innendørs, men jeg har ikke noe egnet plass til en slik garderobe, og tror ikke kjærringa blir superhappy for olje- og maskinlukt i huset.

Har du noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ha målt fuktigheten over litt tid for å sjekke at relativ luftfuktighet ikke er så høy at klærne kan bli mugne (=>60+%).  Eventuelt legg ut noen ark, tomme konvolutter etc. og sjekk de etter en ukes tid; er de ‘vasne’ ville jeg ikke ha oppbevart tøy der.

Det sagt - Et vanlig ‘gymskap’ med filtre klistret foran alle åpninger burde gi klærne beskyttelse mot støv og nødvendig utlufting. Døren bør kunne fôres med en gummilist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NoBo skrev (13 timer siden):

Ville ha målt fuktigheten over litt tid for å sjekke at relativ luftfuktighet ikke er så høy at klærne kan bli mugne (=>60+%).  Eventuelt legg ut noen ark, tomme konvolutter etc. og sjekk de etter en ukes tid; er de ‘vasne’ ville jeg ikke ha oppbevart tøy der.

Det sagt - Et vanlig ‘gymskap’ med filtre klistret foran alle åpninger burde gi klærne beskyttelse mot støv og nødvendig utlufting. Døren bør kunne fôres med en gummilist.

Ganske tørr garasje og luftfuktigheten ligger på 40ish nå, uten at bilen står inni der. Om vinteren vil det øke, men jeg skal investere i en liten industriell luftavfukter snart. Vasker MC der inne på vinterstid 👍

Det med slike skap med filter var en god idé! Hender jo det kommer slike gratis på finn innimellom. 

Takk! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...