Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nedlasting av program for å lagre videoer?


Anbefalte innlegg

Leter man på nettet etter nettsider som tillater deg å lagre videoer fra f.eks. Facebook, Instagram og Youtube, er det ikke så vanskelig å finne. Men å lagre videoer fra andre nettsider er ofte problematisk. Da får man bare beskjed om at de ikke støtter den nettsiden. En gang iblant er man heldig og finner en som kan laste ned fra alle steder, men disse lever som regel på lånt tid. Og mange nettsider som skryter av at de kan laste ned alt er kun clickbait.
Tenker for eksempel på NRK. Har opplevd flere ganger at de har lagt ut noe på nett-TV som jeg godt kunne tenke meg å se, og når jeg omsider setter meg ned for å se, så får man beskjed om at det ikke lenger er tilgjengelig. Hadde det vært mulig å laste ned og lagre, så kunne man sett det når det måtte passe.

Så er det noen som vet om det finnes et program man kan laste ned (gratis om mulig) som tillater deg å laste ned videoer fra alle nettsider? Det finnes selvsagt nettsider som lover og garanterer dette, men er ikke interessert i å laste ned programmer fra ukjente sider uten først å vite at man kan stole 100% på dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mange sammenhenger kan VLC benyttes så lenge det ikke er kopibeskyttelse. Kunne i hvert fall tidligere brukes hos NRK også. Bare å bruke inspect element i browseren og finne linken til streamen og åpne denne som en nettverksstrøm i VLC. I noen tilfeller er videoer også direkte linket til eks. MP4-filer som da kan lastes direkte ned via nettleseren også...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...