Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tips til boligalarm og røykvarslere (private løsninger)?


Anbefalte innlegg

Alpal143 skrev (På 14.10.2021 den 11.26):

Helt enig! 

Verisure og Sector er store melkekuer! Har vært trofast kunde hos verisure siden tidenes morgen, men har nå bestilt fra et nytt selskap. De skal visst ha koble sammen naboer med systemet sitt, men samtidig være oppkoblet til en alarmsentral som jeg tenker er et “must” også koster de bare 130 kroner eller noe! Vet ikke om det er noe for deg - blir jo uansett litt penger i året, men er kanskje verdt å sjekke ut! atlo.no er i hvert fall der jeg bestilte! Ellers så er kanskje home assistant en god løsning om du er litt mer teknisk anlagt enn meg?

Hei, har du noen erfaringer fra Atlo alarm du vil dele nå som du har hatt det en stund?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alpal143 skrev (På 14.10.2021 den 11.26):

Helt enig! 

Verisure og Sector er store melkekuer! Har vært trofast kunde hos verisure siden tidenes morgen, men har nå bestilt fra et nytt selskap. De skal visst ha koble sammen naboer med systemet sitt, men samtidig være oppkoblet til en alarmsentral som jeg tenker er et “must” også koster de bare 130 kroner eller noe! Vet ikke om det er noe for deg - blir jo uansett litt penger i året, men er kanskje verdt å sjekke ut! atlo.no er i hvert fall der jeg bestilte! Ellers så er kanskje home assistant en god løsning om du er litt mer teknisk anlagt enn meg?

Har du noen erfaringer å dele fra Atlo nå?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppdatering på Atlo. Fortsatt ingenting å utsette på servicen. Positiv, tilgjengelig og løsningsorienterte. Det har også kommet godt med for det har vært en del tull med utstyret. Først fikk jeg tilsendt nye sensorerer fordi det var for mye feil på de første jeg fikk. Problemene vedvarte og da fikk jeg tilsendt ny basestasjon. Nå ser det ut som alt funker, men jeg har ikke fått prøvd skikkelig ennå. Har vært litt treg selv med å få testet ting fordi jeg har prioritert andre oppgaver. 

Det har heldigvis ikke vært noen diskusjoner, men litt irriterende at det har vært mye frem og tilbake. Jeg har antagelig vært ekstra uheldig. 

Lenke til kommentar

Har Homely, fornøy med appen og hvordan dem opererer. All utstyr eier en selv.

Hadde en morsom dialog med Verisure på boligmessen da dem ikke klarte å forstå at jeg betalte 199 i mnd for alarm/vekter. 
"Tilbudet vi har her på messen er kun 499,- i mnd OG vi installerer alt gratis!", Meg "joda, men jeg har alt det der kjøpt privat og betaler 199,- mnd", Dem "Men dette tilbudet har vi kun her på messen!". Tok litt tid før dem innså at dem ikke kom noen sted med salg.

En annen ting som fikk meg faktisk til å le dem bokstavelig opp i fjeset var at dem påstod at, hør på dette, "Brannvesen vil ikke rykke ut til melding om brann med mindre det er montert kameraer i boligen slik at brannvesenet kan SE at det brenner".

Lenke til kommentar
Janak skrev (På 1.4.2022 den 9.08):

Min drøm er at Unifi kommet med en fullverdig Protect løsning med kamera, røykvarslere og alarm.
Noen som vet om Yale låsen er kompatibel med Unifi Access?
Jeg kjører også Unifi sine kamera og er veldig fornøyd med kvaliteten. Hvis det lanseres kommer jeg til å gå « all inn» i økosystemet. 

Enig!
Har selv 10 stk Unifi kamera samt 12 stk Dahua kamera. Lagring foregår dels på Unifi protect med 4 Tb og det desidert BESTE kamera-programmet; Nx Witness på egen pc med 36 Tb lagring!
Alarmsystemet JEG har valgt er Vanderbilt SPC 5300 med 36 detektorer hvorav 12 er brannmeldere. Det fine med SPC er at det også styrer dørene her, totalt 3 stk med tag + kode. Samt at jeg betaler kr 0,- i året!
Overføring via mobilnett samt push via datanettet sikrer rimelig god kontroll.
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så, nok en regning fra Verisure og nå skal jeg vurderer jeg nok en gang seriøst et nytt alarmsystem.

Vi bor i et veldig tett og skjermet nabolag hvor, meg bekjent, aldri har vært innbrudd før så jeg er litt på vippen om jeg trenger vekterutstrykning eller ikke. Har alltid naboer tilstede dersom noe skulle utløses samt Yale Doorman til å slippe inn folk remote.

Har vurdert Ring-systemet, spesielt i kombinasjon med ringeklokkekamera. Vet at Yale kan kommunisere med Ring men usikker på om min versjon kan det. Den har i dag en modul koblet fra Verisure. Savner også brannalarm i Ring-systemet men det er vel en løsning for det også? Enheten man kan montere ved siden av ordinær brannalarm som detekterer utløst alarm?

Ser også noen positive erfaringer fra Alto. Noen som vet om de kan kommunisere med Ring ringeklokke og/eller Yale Doorman?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...