Gå til innhold

Samarbeid og zombieslakt i skjønn forening


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fleskelars skrev (15 minutter siden):

For oss som liker å spille alene , bør vi skygge unna dette spillet 100 % ?

Jeg ville ikke avskrevet det 100 %, men samtidig ville jeg ikke anbefalt noen å betale 700 kr for det om man bare har tenkt  å spille alene. Heldigvis er det på Game Pass, så da har du muligheten til å gi det et forsøk og se om du syns det er gøy alene (hvis du har pc eller xbox). Men for min del ble det litt meningsløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev:

For oss som liker å spille alene , bør vi skygge unna dette spillet 100 % ?

Nå vet ikke jeg om du har spilt Left 4 Dead tidligere, men det som kan bli et stort irritasjonsmoment når det kommer til at du har med deg 3 bot's istedenfor 3 spillere, er incapacitated mekanikken. Har opplevd at bot'sa ikke alltid reagerer på å hjelpe deg med frigjørelse av karakteren, eller de vil være unormalt trege, og de vil aldri overgå en ekte medhjelper i hvor effektivt det er med tanke på helsetap / feiling av levelen
Lenke til kommentar
On 10/13/2021 at 5:19 PM, Fleskelars said:

For oss som liker å spille alene , bør vi skygge unna dette spillet 100 % ?

Definitivt.

En ting er at man ikke får noe trophies som ikke er det viktigste, men ender med hvis du spiller solo så kan du kun spille på det letteste, en god del på veteran men det vil si stopp et sted så da blir spillet veldig kort.

Et annet element er at det er null progresjon å spille solo, alle kort kan brukes samt man ikke får poeng å bruke på skins/kort etc.

Noen har klaget på dette så de har tatt det til etterretning men på nåværende tidspunkt ville jeg sagt definitivt ikke verdt å bruke tid på solo.

Spillet er nå gøy å spille online, selv spiller jeg for det meste med randoms, men spilt siste 2 dagene med en fra Japan som er på mitt nivå så har det faktisk gøy bare 2 og 2 bots. Hender vi tar med 2 andre for variasjon men nå har vi kjørt nesten veteran mode duo så blir snart nightmare. ☺️
 

Er lett å matchmake siden det er crossplay, men er valgfritt. Er bare å hoppe inn i et spill og ta det som solo bare at du er med andre. ☺️
 

Er du kun solo så vent på salg og de eventuelt åpner progresjon i solo da dette er ikke eksisterende. 
 

Er et 8/10 spill for meg men fun factor har nok ligget på en 9 siste dagene. ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg valgte å bestille Back 4 Blood Deluxe Edition for PS4 (kan oppgraderes til PS5-utgaven) med 4 dager "Early Access" og årspass med DLC'er, men det er heftige prisforskjeller på denne utgaven. De ligger på mellom 899 og 999 kroner for de fysiske versjonene. Komplett.no hadde derimot priset denne ned til 770 kroner, så jeg valgte å kjøpe det selv om jeg ser at spillerne er splittet i synet på om dette er en spirituell oppfølger til LFD og LFD 2 eller ikke og hvorvidt det faktisk holder mål i forhold til hva det blir målt opp mot. Og ikke minst prisen, ja. Jeg er av de som foretrekker enspiller og spiller sjelden online, så jeg vil prøve ut dette før jeg prøver å spille i team online. Øvelse gjør mester (kanskje). Noen som kan si noe om dette spillet kan spilles på en skikkelig måte med kontroller eller om mus og tastatur er et must for langt bedre presisjon?

Lenke til kommentar
unik42 skrev (På 15.10.2021 den 13.15):
Outlier skrev (På 15.10.2021 den 12.29):

Hva er greia med prisen på dette spillet? 659kr for basic, 959kr for deluxe, 1069kr for ultimate??

6 måneder med gamespass for basic-versjonen. 

Det er et problem som går igjen blant flere spillutgivere i disse dager. Dette er blitt en slags standard der du får grunnversjonen uten noe ekstra, du får Deluxe-versjonen med årspass/DLC'er og Ultimate-versjonen kommer med noen kosmetiske tilbehør og "skins". De må jo ha NOE som kan forsvare den høyere prisen for Ultimate-utgaven selv om det er helt unødvendige saker. Det er slike ting som spillprodusentene drar inn masse penger på i dag og det blir nok ikke noe bedre i årene fremover når "live services" osv. blir mer og mer utbredt.

https://www.back4blood.com/en-us/buy-now

Oppdatering:

Etter å ha mottatt spillet i posten så ser jeg at det var én detalj som jeg ikke hadde fått med meg. Deluxe-utgaven kommer faktisk med steelbook-cover. Dette pleier å være en medvirkende årsak til at prisforskjellen på en standardutgave og Deluxe-utgave er ganske stor. For de som kjøper rent digitale utgaver som er priset til samme pris som de fysiske utgavene , så er det jo naturlig å spørre seg hvordan det er mulig at de digitale utgavene kan koste like mye eller mer når man ser bort fra produksjonskostnader, distribusjon og ikke minst butikkers avanse på produktet. Med tanke på at Komplett.no tok "kun" 770 kroner for Deluxe-versjonen av Back 4 Blood i PS4-utgave og med det var lavest på pris med stor margin, så var vel denne priset maksimalt ned for å kunne selge unna lagerbeholdningen uten at de ville tape penger på spillet.

Endret av scifiknut
Oppdatering rundt Back 4 Blood Deluxe
Lenke til kommentar
On 10/13/2021 at 5:19 PM, Fleskelars said:

For oss som liker å spille alene , bør vi skygge unna dette spillet 100 % ?

Jeg hadde det moderat morsomt med left 4 dead 2 alene. Men jeg kjøpte det for sikkert 40kr på tilbud lenge etter det var forbi sin hovedperiode med popularitet, ville aldri brukt 100 lapper på et slikt spill for solo.

Lenke til kommentar
scifiknut skrev:

Jeg valgte å bestille Back 4 Blood Deluxe Edition for PS4 (kan oppgraderes til PS5-utgaven) med 4 dager "Early Access" og årspass med DLC'er, men det er heftige prisforskjeller på denne utgaven. De ligger på mellom 899 og 999 kroner for de fysiske versjonene. Komplett.no hadde derimot priset denne ned til 770 kroner, så jeg valgte å kjøpe det selv om jeg ser at spillerne er splittet i synet på om dette er en spirituell oppfølger til LFD og LFD 2 eller ikke og hvorvidt det faktisk holder mål i forhold til hva det blir målt opp mot. Og ikke minst prisen, ja. Jeg er av de som foretrekker enspiller og spiller sjelden online, så jeg vil prøve ut dette før jeg prøver å spille i team online. Øvelse gjør mester (kanskje). Noen som kan si noe om dette spillet kan spilles på en skikkelig måte med kontroller eller om mus og tastatur er et must for langt bedre presisjon?

Det er støtte for kontroller, og det fungerer for det meste greit nok. De har implementert en veldig aggresiv aim assisst for de som spiller med kontroller, så siktet blir veldig "dratt mot" fiendene. Det kan sikkert være til irritasjon for noen. Litt usikker på hvor mye innstilling man kan gjøre selv. Jeg spilte deler av gjennomspillingene til anmeldelsen med kontroller på Xbox, og hadde lite problemer med å henge med de de andre, som spilte på PC. Tror kanskje man burde holde seg unna snipervåpen da.
Lenke til kommentar
5 hours ago, Jorgny said:
7 hours ago, scifiknut said:

Jeg valgte å bestille Back 4 Blood Deluxe Edition for PS4 (kan oppgraderes til PS5-utgaven) med 4 dager "Early Access" og årspass med DLC'er, men det er heftige prisforskjeller på denne utgaven. De ligger på mellom 899 og 999 kroner for de fysiske versjonene. Komplett.no hadde derimot priset denne ned til 770 kroner, så jeg valgte å kjøpe det selv om jeg ser at spillerne er splittet i synet på om dette er en spirituell oppfølger til LFD og LFD 2 eller ikke og hvorvidt det faktisk holder mål i forhold til hva det blir målt opp mot. Og ikke minst prisen, ja. Jeg er av de som foretrekker enspiller og spiller sjelden online, så jeg vil prøve ut dette før jeg prøver å spille i team online. Øvelse gjør mester (kanskje). Noen som kan si noe om dette spillet kan spilles på en skikkelig måte med kontroller eller om mus og tastatur er et must for langt bedre presisjon?

Vis sitat  

Det er støtte for kontroller, og det fungerer for det meste greit nok. De har implementert en veldig aggresiv aim assisst for de som spiller med kontroller, så siktet blir veldig "dratt mot" fiendene. Det kan sikkert være til irritasjon for noen. Litt usikker på hvor mye innstilling man kan gjøre selv. Jeg spilte deler av gjennomspillingene til anmeldelsen med kontroller på Xbox, og hadde lite problemer med å henge med de de andre, som spilte på PC. Tror kanskje man burde holde seg unna snipervåpen da.

Kan skru det av om ønskelig, alt fra 0-100% assist. Fungerer fint å spille med pc folk uten å gjøre det dårligere, er såpass variasjon med kortene at en kan gjøre det like bra, pvp mot pc folk går også helt greit. ☺️

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...