Gå til innhold

Bør jeg vente


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Hvis du har/bruker bare EN pc, så ville jeg nok venta. Du bør ha en TestPC for å prøve ut Windows 11 i første omgang. Du kan eventuelt også prøve den i VirtualMachine naturligvis. Da ødelegger du ikke noe på den lokale maskina iallefall.

Forøvrig. Windows 11 eller ikke, hvis det stemmer det jeg ser ut fra programmet der, så ser det ut som at du har 8 GB Internminne? Da bør du isåfall oppgradere til 16 GB eller mer. Eller ser jeg feil?

Lenke til kommentar

Microsoft anbefaler ikke å installere windows 11 på maskiner som ikke er støttet.

Det vil nok derimot virke. Men det du risikerer er at du ikke får oppdateringer, og da spesielt de store som kommer 1-2 ganger per år. Så du bør kanskje installere på nytt fra USB-minnepenn om det skjer.

Ellers så var det vel noe med å slå av en settting som gjør pc tregere (om en velger ytelse foran sikkerhet).

Så om du tar risikoen for litt ekstra arbeid og problemer så vil jeg tro at det går greit å få kjørt Windows 11. I verste fall kan du installere Windows 10 fra USB-minnepinne igjen.

Om en venter en måned eller to så kan det være at noen bugs har blitt rettet.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
lamer skrev (3 timer siden):

Om jeg skal installere Windows 11 eller ikke, selv om Microsoft sier at CPU'en min ikke er støttet ennå.

Det kommer ikke til å endre seg til at cpu'en din er støttet. Du må bruke metoden beskrevet i linken til Svein M.

Her er den offisielle informasjonen fra Microsoft:

https://support.microsoft.com/en-us/windows/ways-to-install-windows-11-e0edbbfb-cfc5-4011-868b-2ce77ac7c70e

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 time siden):

Det kommer ikke til å endre seg til at cpu'en din er støttet. Du må bruke metoden beskrevet i linken til Svein M.

Her er den offisielle informasjonen fra Microsoft:

https://support.microsoft.com/en-us/windows/ways-to-install-windows-11-e0edbbfb-cfc5-4011-868b-2ce77ac7c70e

Ja, det er den metoden jeg har brukt for å forbigå hardwaresjekken. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...