Gå til innhold

Tips til solid maskinvare for Battlefield 2042


Anbefalte innlegg

Hei flinke folk! 

Kunne jeg bedt dere alle om litt hjelp til oppsett eller evt. upgrade av eksisterende pc for Battlefield 2042?

I dag har jeg en fin custom pc med følgende oppsett:

PCen ble kjøpt i januar 2017:
(
Ga vel en totalt 45.000,- komplett for alle delene den i sin tid mener jeg)

CPU: Intel Core i7-7700K Kaby Lake Prosessor, LGA 1151
GPU: EVGA GTX 1080 Hybrid
RAM: Corsair Dominator DDR4 3200MHz 16GB, 2x8GB 3200MHz (PC4-25600) DDR4 CL16, XMP, Platinum Serie
MB: ASUS ROG Maximus IX Formula, Socket-1151
PSU: EVGA SuperNOVA 1300 G2, 1300W PSU
Monitor: Predator X34A 34" buet 100hz G-sync
Kabinett: NZXT S340 Elite Midi Tower Black/Red


Så nå ønsker jeg å spille komfortabelt i 1440 100hz på max settings, og ønsker å beholde mest mulig av PCen. Forstår at MB ryker, sammen med prosessor og GPU, men elsker monitoren, PSUen er bombesolid, og RAMen har jeg ingenting å utsette på. Så vi snakker en upgrade om ikke dere tenker at jeg heller bør gå for en Komplett Epic gaming-PC? Delene som blir byttet ut vil bli resirkulert i min datters pc :)

Tar ydmykt imot gode råd på hva dere ville valgt. Har grei økonomi, men vil også tenke litt bang for your buck. Det blir altså ikke spilt 4K-materiale da jeg ikke har monitor som støtter dette :) Det tar jeg ved neste veiskille.

Tusen takk for alle gode svar fra flinke folk!

 

Endret av Sweet Tooth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kommer det en del nyvinninger innenfor maskinvare som har en del drastiske forbedringer, og det er fremdeles svært lite gunstig å handle utstyr nå generelt sett. Jeg ville ventet litt, men det er meg. I verste fall gjort som Sebastian skriver, kjøpt et nytt skjermkort. Men først etter å ha testet det du har på BF.

Ja jeg vet det "alltid" kommer noe nytt. Men det er litt ekstra nå. Eksempelvis RAM. 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (48 minutter siden):

Nå kommer det en del nyvinninger innenfor maskinvare som har en del drastiske forbedringer, og det er fremdeles svært lite gunstig å handle utstyr nå generelt sett. Jeg ville ventet litt, men det er meg. I verste fall gjort som Sebastian skriver, kjøpt et nytt skjermkort. Men først etter å ha testet det du har på BF.

Ja jeg vet det "alltid" kommer noe nytt. Men det er litt ekstra nå. Eksempelvis RAM. 

Takker for tipset ja! Sikkert en god idé og se hvordan det jeg har yter :) 

Lenke til kommentar
14 hours ago, Sweet Tooth said:

Takker for tipset ja! Sikkert en god idé og se hvordan det jeg har yter :) 

Enkelt:
Test beta i lavest mulig oppløsning med low setttings å se om du er fornøyd med FPS. Er du fornøyd med fps så trenger du bare nytt grafikkort
Skal være sagt at 7700k er ikke noe jeg hadde orket i 2042 😛

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 time siden):

Enkelt:
Test beta i lavest mulig oppløsning med low setttings å se om du er fornøyd med FPS. Er du fornøyd med fps så trenger du bare nytt grafikkort
Skal være sagt at 7700k er ikke noe jeg hadde orket i 2042 😛

Er mer om det er overkommelig å spille en stund til ny generasjon MB, RAM og CPU er på markedet, for det er en lang rekke ikke ubetydelige forbedringer på vei. 

Oppgraderer han med fullt bytte nå, så blir det fort fullt bytte av alle komponenter neste gang også. Det kan det riktig nok bli uansett, men nå blir det garantert...

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
15 hours ago, Serpentbane said:

Er mer om det er overkommelig å spille en stund til ny generasjon MB, RAM og CPU er på markedet, for det er en lang rekke ikke ubetydelige forbedringer på vei. 

Oppgraderer han med fullt bytte nå, så blir det fort fullt bytte av alle komponenter neste gang også. Det kan det riktig nok bli uansett, men nå blir det garantert...

Nå sa jeg ikke at han nødvendigvis skulle kjøpe nå fremfor å vente en mnd, men HVA han kan gjøre for å finne ut om 7700k vil fungere tilfredstillende med et feks. 3080

Lenke til kommentar
39 minutes ago, bruker-540634 said:

cpu utnyttelsen min er i hvert fall 10-15% lavere på 2042, dette selv om man justerer grafikkutstillingene slik at man får ca samme fps. rundt 100-120fps på medium(3440x1440).

OK, bedre enn hva jeg trodde en 7700k ville klare. Dipper hardt vil jeg tro når det skjer mye? Jeg ligger mellom 140-190(sett noen dips under dette, men det er i death screen) og det er med 8 cores hamret(spillet bruker ikke mer). Til sammenligning så lå jeg fint mellom 200-270ish i bfv så jeg har mistet betydelig med frames. Satser på en patch fikser skalering over flere kjerner 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...