Gå til innhold

Bygge/kjøpe ny gaming pc. Budsjett maks 15.000


Anbefalte innlegg

Tiden er inne for å bygge/kjøpe en ny pc. Jeg bruker pcen mest til hverdagsting, men kunne tenke meg å begynne å spille litt igjen nå som nytt Battlefield spill er rett rundt hjørnet. 
Trenger ikke skjerm, tastatur osv. Hadde håpet å komme unna med alt for ca. 12-15K
Jeg har alltid bygget pcene mine selv og har aldri hatt noe problem med det, spørsmålet er om det er noe å spare på det? 
Hva er anbefalt nå, AMD eller Intel? Hvilket grafikkort er mest bang for the buck? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (5 timer siden):

AMD sine prosessorer har tatt igjen Intel og er absolutt verdt pengene. Av Nvidia-kort er 3000-serien vanskelig å få tak i så gå for 2000-serien enn så lenge. 

Takk for svar. Så Nvidia kortene er bedre en AMD sine? 

Lenke til kommentar
wotg skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Så Nvidia kortene er bedre en AMD sine? 

For min del går det litt på preferanser når det gjelder grafikkort. Jeg bruker Nvidia sine men jeg kan ikke tenke meg annet enn at AMD sine skjermkort er supre også.

Når det gjelder prosessorer / CPU går AMD sine for å være litt bedre enn Intel-sine. Særlig siste generasjon har begynt å ta igjen Intel-sine på et par småting som forrige generasjoner har hengt bittelitt etter på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...