Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er litt morsomt er at Ubisoft ga bort FC3 for å skape PR om FC6. Det interessante er vel mest at folk heller vil spille FC3 enn FC6. For min del har jeg fremdeles FC5 installert og uspilt.

Husker fremdeles første gangen jeg spilte første Far Cry og hvor revolusjonerende godt det var den gang på selv halvbra hardware.

Lenke til kommentar

 

10 hours ago, Andreas Bjørnbekk @Gamer said:

Definer ukritisk i denne sammenhengen? At mange påpeker det samme tydeliggjør vel poenget? Hat eller elsk det, de fleste kommer vel til å tenke at Far Cry-serien er ekstremt lik seg selv helt siden Far Cry 3.

Joda men det er jo ikke første gang man har spilt Farcry før? Er det det? Hvorfor venter man til tittel 6? Hvorfor ikke på 4ern?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Theo343 said:

 

Joda men det er jo ikke første gang man har spilt Farcry før? Er det det? Hvorfor venter man til tittel 6? Hvorfor ikke på 4ern?

Det er forskjellige grunner til at man ikke har spilt et eller annet før. Forklaringer kan være tid, prioritering, eller at man ikke var født når Far Cry 1 var kommet ut.
Du som har spilt Far Cry-spillene før, hvilket synes du er det beste?

Lenke til kommentar
11 hours ago, Andreas Bjørnbekk @Gamer said:

Definer ukritisk i denne sammenhengen? At mange påpeker det samme tydeliggjør vel poenget? Hat eller elsk det, de fleste kommer vel til å tenke at Far Cry-serien er ekstremt lik seg selv helt siden Far Cry 3.

Det er vel derfor det er en serie? Hadde man ønska å spille noe annet hadde man vel valgt noe helt annet. Bortsett fra de siste Assassin's Creed-spillene som er nokså ulike forgjengerne kan jeg knapt komme på serier jeg har spilt der spillene ikke føles relativt like til tross for mindre endringer, og for min del er det ikke særlig negativt. Fotball er fotball, COD er COD osv. At man ikke synes konseptet er artig nok til at det er verdt å spille mange spill i serien er greit nok, men dette er da vitterlig ikke så kjedelig eller dårlig at det fortjener 5/10. Det synes jeg blir for subjektivt, og ikke en god pekepinn på hva slags produkt man faktisk får.

Lenke til kommentar

Wash rinse repeat, ikke ulikt FIFA-serien. De klarer imidlertid å lansere nye spill hvert år. Kan lett tenke meg at begge produsentene benytter seg godt av programmeringsfolket fra Øst Europa og Asia... så hvorfor ikke å pøse på med enda mer ressurser for å lage nye øyer hvert bidige år?

Og ja, selvfølgelig produktets livssyklus må respekteres. Sånn er AAA-gamebiz nå om dagen.

Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev (20 timer siden):

Deathloop har en userscore på 6.3/10 på Metacritics, men kjøpte og betalte "proffe" reviews gir det kjempehøy score, rart det der. 
Skal aldri spille det spillet hvertfall..

Helt åpenbart at Deathloop appellerer til en helt annen type gamere enn det siste ubi open world-spilet. Synes ubisoft-spillene er ok som en gateway til gaming (og kan jo kalles "baby's first open world game"), men etter 10-12 år på samme formel gir det meg absolutt ingenting å spille de spillene lenger. Da er Deathloop langt mer stimulerende. 

Theo343 skrev (12 timer siden):

jeg merker meg også en trend i anmeldelser av FC6 "You have played this Farcry before". Er det en trend man kaster seg ukritisk på?

Det er jo en åpenbar ting å påpeke. De siste årene er det tydelig at Ubisoft plukker ferdigutvikla byggeklosser fra tidligere spill, uten å utvikle sjangeren noe særlig. Spillene er enkelt konstruert, og det merkes. Fint for dem som er ferske gamere, men når du blir lei av et ubisoft-spill så vil du allerede være lei av det neste også, sånn som de er laget. 

Endret av Buddy Dakota
Lenke til kommentar
Jan-Tore Tonheim skrev (2 timer siden):

Det er forskjellige grunner til at man ikke har spilt et eller annet før. Forklaringer kan være tid, prioritering, eller at man ikke var født når Far Cry 1 var kommet ut.
Du som har spilt Far Cry-spillene før, hvilket synes du er det beste?

Hopp rett inn i dette tror jeg er lurt. Alt det tekniske er garantert bedre enn tidligere, og så ser jo ting litt bedre ut. Gameplay og historie er ganske likt i samtlige spill mellom nummer tre og seks.

Selv om jeg har en nostalgisk følelse for nummer tre, så tror jeg at hvis jeg hadde vært i sin situasjon og fått testet nummer tre og seks for første gang i dag, da hadde jeg likt seksa best 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Selv har jeg spilt gjennom alle Far Cry spill utenom Primal og New Dawn, så skal pløye gjennom dette og. Mekanikken og feelen har jo vært lik siden 3eren, så en vet jo hva en får og liker en det så er det ikke noe galt i det. Tullet enkelte driver å belærer folk om at det og det spillet er objektivt dårlig er og blir bare elitist tull, en like det en liker å det er en svært subjektiv vurdering :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Jan-Tore Tonheim said:

Det er forskjellige grunner til at man ikke har spilt et eller annet før. Forklaringer kan være tid, prioritering, eller at man ikke var født når Far Cry 1 var kommet ut.
Du som har spilt Far Cry-spillene før, hvilket synes du er det beste?

Det er ikke temaet i det jeg ble spurt om. Anmelder virker å ha erfaring med flere i serien.
 

1 hour ago, Evil-Duck said:

Selv har jeg spilt gjennom alle Far Cry spill utenom Primal og New Dawn, så skal pløye gjennom dette og. Mekanikken og feelen har jo vært lik siden 3eren, så en vet jo hva en får og liker en det så er det ikke noe galt i det. Tullet enkelte driver å belærer folk om at det og det spillet er objektivt dårlig er og blir bare elitist tull, en like det en liker å det er en svært subjektiv vurdering :)

Primal spilte jeg faktisk og likte. En morsom vri.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange som lar seg hisse opp over smak her. Er vel helt greit at anmelderen mener det han sier og andre her er uenig/eller enig. Kjøp, spill og liker du ikke kan jo bare be om pengene tilbake om man ikke har spilt det for mye?

Selv har jeg kjøpt det og blir nok å kaste bort mange timer på det som jeg har gjort med alle de 5 andre. Smakssak...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Far Cry 5 er det beste syntes jeg også Far Cry New Dawn er meget bra i mine øyne, dette spillet derimot er ikke på høyde med nevnte spill desverre ser ut for meg at grafikken er nesten dårliger en i forgjengerne meneskene ser ut som er fra spill for 10 år siden grafikk messig.

Endret av Tåka
Lenke til kommentar

Poenget til anmeldelsen er jo ikke at det er ett dårlig spill.. bare at det ligner alle de andre Far Crys i serien. Det kan faktisk være en god ting også, for da vet du jo akkurat hva du får.

Akkurat som de gangene jeg går på f.eks. Burger King i utlandet og får servert akkurat den samme menyen der som hjemme, jeg blir i hvertfall fornøyd med det.

Så jeg sier bare ja takk til mer Far Cry action. Synes det er helt greit at det ikke er blitt innovert til noe annet. Vi hadde det også veldig moro med Far Cry 5 i f.eks. co-op, det var mye man kunne gjøre, så denne ønsker vi velkommen. Jeg tenker hvorfor skulle man ikke være med på mere moro..

De som har fått nok av Far Cry kan jo bare holde seg unna, og de som skal ha det får helt sikkert timesvis med mye moro 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...