Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gode øreplugger for søvn


RaymondK

Anbefalte innlegg

Tenker på å anskaffe meg et sett skikkelig gode øreplugger for å få roligere søvn i støyende omgivelser. Er det slik at man må til en audiograf for å få tatt avstøpning og så få et par som er custom made. Eller finnes det alternativer rett fra samlebåndet som er tilnærmet like effektive? Elektroniske med støykansellering kanskje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 61c8e...4e4

Jeg har nå sove flere år med ørepropper, og får ikke sove noen plass uten di.

Av og til tenker jeg at jeg har ødelagt noe så jeg aldri kommer tilbake og sove uten.

Er følsom for lyder nå og får ikke sove uten, sover kanongodt med dem. 

Hva mener dere, har det blitt det samme for dere ?

Anonymous poster hash: 61c8e...4e4

Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (På 6.10.2021 den 9.33):

Disse er vel de jeg bruker og har brukt i en årrekke. Selges på "alle" apotek i Norge men det er jo veldig dyrt for så lite silikon.  

https://travelstuff.no/oreproppper-mot-stoy-silikon?gclid=CjwKCAjwkvWKBhB4EiwA-GHjFsa2k2pXXNTMbGi1I5Secc0crezJm53BziCSW5JIEA-8SijxDY4dsRoCoV8QAvD_BwE

Ooh, de virker perfekte for meg. Har veldig små øreganger og de minste de selger på apoteket er for store for det ene øret mitt. De av voks er veldig ekle synes. Skal prøve disse.

Lenke til kommentar

De mest effektive jeg har brukt er 3M sine ekspanderene i oransje laget av polyuretan, men disse får bakterier til å gå bananas i formering så de kan begynne å klø, spesielt ved lengre bruk.

Bruker vanligvis noen hørepropper med silikonkapsler som ikke klør men de igjen demper noe mindre. De er så små at det går helt greit å ligge med øret ned, og så slipper man å få masse gris i dem etterhver sånn som med formbar silikon.

Du har en mer effektiv versjon av dette hvor man har tre stk etterhverandre som kan øke dempingen.

Edit: Vær klar over at disse er avhengig av en elementkasse for å bli mer tette da de har hull til det. De finnes i ren øreplugg-versjon også.

 

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...