Gå til innhold

Mulig å fjerne boks fra Altibox?


Woff

Anbefalte innlegg

Har fiber fra Eidsiva / Altibox.
Før de gikk over til Altibox var min velfungerende løsning: cat 5 fra fibermodem direkte til min UniFi Security Gateway 3P. Dette har fungert glimrende. Etter at Eidsiva fiber gikk over til Altibox må jeg nå benytte  DG301 (står i bromodus alt deaktivert ink wi-fi) mellom fibermodem og  UniFi Security Gateway 3P. 
ER det mulig å få nett UTEN denne boksen sånn det fungerte før? Den er hverken pen eller mye praktisk og er en ekstra feilkilde.. (Samt en unødvendig strømbruker også..)
Noen her som vet?

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig for teknisk kyndige, slik du ser det diskutert på freak.no , men jeg regner meg ikke blandt dem. Jeg har valgt å beholde "hjemmesentralen" til Altibox i bromodus og alt deaktivert + bruke egen ruter fordi det da er greit å feilsøke dersom jeg skulle miste nettet. I et slik situasjon ville jeg koble ut eget utstyr og aktivere hjemmesentralen. Om problemet ikke løser seg med det kan man henvende seg til kundeservice.

Om du fjerner hjemmesentralen helt blir det lett en diskusjon der det er vanskeligere å påvise et eventuelt leverandør-skapt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...