Gå til innhold

Hudya kunde ser etter en annen selskap.


Anbefalte innlegg

Er det blitt vanlig å flytte sine kunder til andre selskaper nå om dagen?

Jeg har kjøpt mobil abonemang hos hudya og siden ble flyttet 5 ganger i løpet av ca 2 år til andre selskaper som jeg husker ikke engang. Tror det var ice, scoopr, nå er det fjordkraft. 

Det er en dårlig kundeopplevelse, hvis noen der bryr seg. 

Er det noen stabile selskaper å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kynxx skrev (38 minutter siden):

Ice syns jeg er stabil. Det selskapet har jo eksistert siden 2006 og har ingen planer om 0 bli solgt siden de bygger eget nett? 

tja var vel først tele2, men vil si større risiko hos vipps og sagamobil gullbransen energi plussmobil og norgesenergi etc. at de blir solgt til andre eller endrer betingelsene som gjør det lønner seg kun hvis man har flere avtaler sammen med dette.

ICE har kun 10 mbit på frihet 1 tb og maks load 50\150 mbit avhening hvor du er så er ikke ubegrenset kapasitet hos ice, faktisk har telenor\telia bedre nett per dags dato med flere 5g steder. Men tar til gjengjeld høyere pris per gb.

Er jo samme med strømavtaler man blir flytter ofte på dårligere strømavtaler etter noen måneder kun hvis man har konkuranse er selskapet villige å vurdere pris men må selv ta kontakt eller ordne selv de forsøker å være vanskelig, samme med pris lønner seg med bindingstid men ulempen hvis det først blir større dekningsfeil eller brudd er vel lite levrandørene gjør i slike sitvasjoner man kan jo flytte eller prøve annen sender. Man må også sjekke trumf tilbud noen tilfeller får man 620 kr https://viatrumf.no/kategori/mobil-og-data

Men mister tilbudet bli kjent til 99 kr i 2 måneder. Da det krever man ikke har vært kunde i 2 år.

Er også ulempen med mobilt bredbånd blir dyrere etter 3 måneder og hvor treg ytelse de gir. Men ja billig er det sammenlignet mot andre, hvis man kan leve med dårlig dekning på fjellet og tregt nett. Selv har jeg vært borti 10 mbit hos telenor på fjellet med 1 i opplasting opp mot 80 i ping det er håpløst og dyrt, betalte 10 euro (200 kr for det på ebay så er synd på kundene i slike tilfeller bør være prisregulering eller bedre opplyst hva man tegner avtale lønner seg ikke med bindingstid hvis du først får problemer da mister du muligheten å klage.

Men med bindstid slipper du prisøkninger med mindre det blir informert før avtalen starter. Eller kan gå ut av avtalen mot et gebyr. ICE har kun https://www.ice.no/ice-magasinet/eupluss/

den hovedmengen mellom 1-30 gb i utlandet

https://www.smartepenger.no/94-nyhet/2642-disse-mobilselskapene-er-billigst-a-bruke-i-utlandet

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Alex_Tc skrev (19 timer siden):

Er det blitt vanlig å flytte sine kunder til andre selskaper nå om dagen?

Jeg har kjøpt mobil abonemang hos hudya og siden ble flyttet 5 ganger i løpet av ca 2 år til andre selskaper som jeg husker ikke engang. Tror det var ice, scoopr, nå er det fjordkraft. 

Det er en dårlig kundeopplevelse, hvis noen der bryr seg. 

Er det noen stabile selskaper å anbefale?

Det er dessverre realiteten med mange av selskapene som har dukket opp den siste tiden. De holder bare ut noen måneder, og så blir de solgt til neste, og neste, og neste...

En øvelse for alle som er opptatt av rettferdighet: sjekk hva plussmobil tar for samtaler til nesten-nødnumrene i 116xxx-serien.

Endret av Bäcker
Lenke til kommentar
Kynxx skrev (27 minutter siden):

Tele2 var aldri ice først. Jeg har jobbet for begge selskaper... Ice ga seg fordi de ikke vant frekvenser og så ikke mulighet for videre vekst i 2013-14. Om jeg husker korrekt, ble network Norway, tele2 og OneCall solgt til respektive selskaper som ice, Telia og ... Husker ikke. 

Alle ligger med alle, og så deler vi ungene til jul.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...