Gå til innhold

80% av innvandrere i Oslo stemmer Arbeiderpartiet fordi de tror det er et parti for arbeidere?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
barfoo skrev (1 minutt siden):

velger å spesifikt trekke frem samer

Hvor trekker jeg samer fram som noe spesielt? 

Jeg kan ikke huske å ha skrevet annet enn at de flytter til Oslo. Er det galt også nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
The Avatar skrev (1 time siden):

Stemmer folk på fremskrittspartiet fordi dei trur partiet står for framskritt?

Jeg vet ikke. Har det vært undersøkt? Hvis jeg skal gjette, så er det HELT OK å spørre folk om,
men å spørre innvandrere om de stemmer Ap fordi det er en A i navnet, det er ikke OK.
Derfor kan jeg gjette på at det er greit å "stigmatisere" en gruppe, men ikke en annen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
barfoo skrev (5 minutter siden):

Du har ikke underbygd den på noe vis.

Er det ikke frivillig? 
Jeg stiller et spørsmål og så kan man argumentere i mot eller la være. Ikke ta det personlig.

Jeg glemte spørsmålstegnet etter tittel for tema. Men det skulle ikke gjøre noen forskjell.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til 80% av innvandrere i Oslo stemmer Arbeiderpartiet fordi de tror det er et parti for arbeidere?
Gjest Slettet+6132

Det er jo så veldig farlig å spørre noen innvandrere: hvorfor stemmer du Ap? 
Hvor mange spurte vil begynne å gråte og rive seg i håret? Det må vi finne ut. 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Dart said:

Jeg vet ikke. Har det vært undersøkt? Hvis jeg skal gjette, så er det HELT OK å spørre folk om,
men å spørre innvandrere om de stemmer Ap fordi det er en A i navnet, det er ikke OK.
Derfor kan jeg gjette på at det er greit å "stigmatisere" en gruppe, men ikke en annen.

Som sagt har vi ikke tradisjon for å etterspørre motivasjon. Jeg kan ikke finne forskning på individnivå på temaet ved litt kjapp googling. Det utelukker jo selvsagt ikke at det finnes, men det er i så fall ikke veldig profilert... Du har SSBs velgerundersøkelse som sier noe om sosiale forhold, men altså ikke på motivasjon for partivalget - kun statistiske markører.

Men jeg synes strengt tatt du bør forsøke å underbygge egne påstander, fremfor å be alle andre om å motbevise dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg savner også kilder.
Problemstillingen fordrer jo også at arbeiderpartiet ikke er et parti for arbeidere.
Og jeg vet det er fristende å hevde, siden de har arbeider i navnet, og i større grad snakker middelklassens sak, fremfor den såkalte arbeiderklassen.
Det blir jo likevel ikke automatisk sånn at partiet mangler visjoner for det de kaller arbeidere, og at man beviselig tar feil dersom man legger det til grunn for sin stemme, som blir et premiss for tråden; At disse innvandrerne som gjør dette, har tatt feil på et vis, at de stemmer feil utifra egen overbevisning, og det er jo vanskelig å skulle bevise.

Samtidig tviler jeg ikke på at mange stemmer på partier uten å vite om partiet nødvendigvis er det optimale valget for dette man ser for seg er sine saker.
Et tidligere eksempel kunne vært at frp tiltrekker seg flest av de trygdede stemmene, samtidig som partiet stiller seg svært kritisk til økonomisk sosialhjelp.
Selv om det er fristende å dermed konkludere med at alle disse har latt seg lure, er det ikke nødvendigvis gitt at de stemmer utifra sin egeninteresse som navere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
barfoo skrev (1 minutt siden):

forsøke å underbygge egne påstander,

Hvordan skal det skje når ingen har undersøkt det? Det er ikke greit å kreve noe av andre som du vet ikke finnes eller kan skaffes. Det kalles retorikk. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Atib Azzad skrev (2 minutter siden):

Jeg savner også kilder.

Det samme gjør jeg. Et stort savn. Kanskje noen kan hjelpe? Kan det skaffes så er ikke denne tråden forgjeves.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Dart said:

Det samme gjør jeg. Et stort savn. Kanskje noen kan hjelpe? Kan det skaffes så er ikke denne tråden forgjeves.

Det er dine påstander.

2 minutes ago, Dart said:

Spørs om ikke RØDT har overtatt den rollen nå.

Du får se om du ikke kan finne noen kilder så vet man om det stemmer, dette du ser for deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Jeg mener at Erna Solberg er en mann fra Chile.

Det syns jeg er en merkelig mening, hvorfor mener du det?

Grunnen til at jeg ikke ber om kilde er at jeg vet det ikke finnes kilder til akkurat det. 

Lenke til kommentar
Dart skrev (13 minutter siden):

Og så var den debatten over. 

Sitat

Ser ikke ut som noen mener noe mere om dette tema.

Grunnen til at det blir debatt om debatten er måten du legger frem problemstillingen din i førstepost. Du setter uklare premisser som ikke underbygges med fakta, og dermed er det både uklart hva du ønsker å diskutere, eller om du ønsker å diskutere i det hele tatt. Inntrykket er kanskje ikke at du fremstår veldig seriøs her, og at du er mest opptatt av å raljere fremfor å ha en konstruktiv og lærerik debatt.

Endret av Snikpellik
  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...