Gå til innhold

Activision Blizzard inngår forlik i nytt trakasserings­søksmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ordens skyld, dette er kun et av søksmålen som går i paralell nå. Klarte ikke finne igjen lenken som oppsummerer det hele, men dette er da ikke løsningen på saken som helhet.

Edit: Ikke samme kilde som jeg så i går, men denne bekrefter de andre sakene som enten fortsatt er i rettsystemet eller som vurderes oversendt rettsystemet: https://arstechnica.com/gaming/2021/09/activision-blizzard-settles-discrimination-lawsuit-for-a-fraction-of-its-yearly-earnings/

Endret av The Very End
Lenke til kommentar
Elgen-Hansi skrev (33 minutter siden):

Dette er jo ingen straff, det er et forlik. Pengene er altså erstatning til ofrene. I den sammenheng bør det være nok til at hver av de får en høvelig erstatning? (så sant det ikke er snakk om mange flere enn jeg har fått med meg)

 

The Very End skrev (21 minutter siden):

For ordens skyld, dette er kun et av søksmålen som går i paralell nå. Klarte ikke finne igjen lenken som oppsummerer det hele, men dette er da ikke løsningen på saken som helhet.

Edit: Ikke samme kilde som jeg så i går, men denne bekrefter de andre sakene som enten fortsatt er i rettsystemet eller som vurderes oversendt rettsystemet: https://arstechnica.com/gaming/2021/09/activision-blizzard-settles-discrimination-lawsuit-for-a-fraction-of-its-yearly-earnings/


 

Gikk litt fort på morgenen for meg. Så ikke at det var et forlik det var snakk om. 
Men på f.eks Kotaku står det at mesteparten av forlikspengene skal både gå til ofrene og og noen veldedigheter. Greit nok det. Men den nåværende Activision Blizzard sjefen (Kotick) burde også ha donert bort endel av sin mer enn $100 millioner bonus, til både ofrene og veldedighetene. 

 

Spoiler

Beklager hvis jeg virker negativ, grinete, surrete eller blander fakta. Er ikke helt i form om dagen...

 

Endret av Sarcoex - Gnålern
Lenke til kommentar

Er ikke noe å beklage for, vi er veldig enige 🙂 Er helt ufattelig at folk kan tjene slike summer som han, og attpåtil være tidens rasshøl. Man hører stadig argumentet med at sjefer må få høy lønn, nettopp fordi de blir stilt direkte ansvarlig for ting som går skeis. Derimot har man for lengst avviklet dette (sjeldent toppsjefer sparkes uansett hvor ille ting er), men tviholder på en lønn tilsvarende flere tusen ansatte til sammen.

Er glad for at det ikke er Amerikanske tilstander i vårt arbeidsliv.

Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lommerusk for Blizzard, og alt de trenger gjøre for å dekke inn tapet er å kaste ut atter en reskinnet mount de har brukt 15 minutter på å produsere ut på RMAH å selge den til $15 -  en mount de sansynligvis allerede har liggende klar å hadde planlagt å adde i spillet i neste expansion uansett uten ekstra kostnad som en del av expansion-contentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...