Gå til innhold

ANMELDELSE: Diablo 2: Resurrected


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er først når spillet pryder en moderne drakt at jeg heller vil si at det kanskje ikke holder like godt mål? Ja, grafikken er grei, men er ekstremt krevene på et gtx1070 og selv om det er små forbedringer, som de teknologiske med bedre servere og sikkert protokoller, så er det ikke mye mer å hente. En del av suksessen til Diablo 2 i den senere tid må vel ha kommet fra alskens modifikasjoner, som ikke får støtte i D2R, som er en skam. Men så spørs det vel hva man skal forvente av en remaster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste tingene du trekker for 'går over' etter som du utvikler karakteren din. Synes det høres ut som anmeldelsen kun tar for seg normal act 1 eller noe sånt.

Stamina er ikke en ting man tenker over senere. Beltene blir større og kan romme flere potions og de går i beltet når du plukker dem opp automatisk hvis det er plass, og av den grunn plukker man etter hvert ikke flere enn man har plass til i beltet.

Etter hvert vil inventory bety mindre også. Kjører man hardt fyller man det med charms uansett, og plukker kun opp det beste av det beste som dropper.

@SamHam

Det ser ut som det er 'krevende' på en 3070 også. Tipper det må til litt mer optimalisering og justering til.

Men jeg tror de prioriterer å få spillet til å starte i det hele tatt hos en del av spillerne. Det er tekniske problemer som gjør at det krasjer ved oppstart, også for folk som kjørte betaen uten problemer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig med starkr her. Putt de første 10-15 levlene med stats i Vit, så tenker du aldri mer på staminabaren. Det finnes vel knapt en build der det ikke er fornuftig bruk av points. Store belter tar det litt mer tid å få, og panikken når det er tomt og man må inn i inventory i action er faktisk en del av utfordringen i det spillet. Det underbygger også gleden med å endelig få oppgradert belte.

Når det gjelder ytelse så sitter jeg på min 1060-6GB og får helt smooth framerate lokalt (2560x1440). Joda, det hender serveren lagger, men det skulle de fleste av oss merke forskjell på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
starkr skrev (1 time siden):

Men jeg tror de prioriterer å få spillet til å starte i det hele tatt hos en del av spillerne. Det er tekniske problemer som gjør at det krasjer ved oppstart, også for folk som kjørte betaen uten problemer.

Ganske skuffende at Gamer ikkje har ein liten fotnote dedikert til den horrible lanseringen det har vært for tusenvis av spillere. Folk fekk ikkje eingang startet spelet, det krasja ved oppstart, og tusenvis fekk låst karakteren sin uten å kunne logge på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev (49 minutter siden):

Likte aldri Diablo 2 [...]
Men likte godt Diablo 3 vel og merke

Det tror jeg er første gang jeg har hørt.

Brukte hundrevis av timer i D2 LoD, men D3 spilte jeg gjennom én gang og rørte aldri igjen.

Har kanskje noe med at jeg gikk fra tenåring til småbarnsfar i åra imellom...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (36 minutter siden):

Det tror jeg er første gang jeg har hørt.

Brukte hundrevis av timer i D2 LoD, men D3 spilte jeg gjennom én gang og rørte aldri igjen.

Har kanskje noe med at jeg gikk fra tenåring til småbarnsfar i åra imellom...

 jeg likte ikke sjangeren da Diablo 2 kom ut, men det endret seg omkring da diablo 3 kom som jo var 12 år etter. Så det er grunnen til at jeg ikke likte Diablo 2 :)
Grunnen til at jeg ikke lite betaen nå er vel grafikk osv og at det virker rett og slett for gammelt. er jo ikke akkurat det store oppussingen.  Er ikke sååå blodfan heller men god underholdning. Spillte gjennom Diablo 3 solo på Story mode og også noen timer multiplayer med andre for å grinde utstyr. 
Liker godt rollespill generell. men helst tredjeperson :)

 

Endret av Ghost pirate LeChuck
Lenke til kommentar

Diablo 2 var ok det, men det var ingen ‘simpel’ dungeoncrawler som eneren. Treeren... Mnjae. Holdt opp med å spille det når Blizzard begynte å bli merkelige.

Nå er jeg dyktig, og unngår ting som har Blizzard, Electronic Arts, Disneys, og en rimelig lang liste med andre brands. -Jeg kan ikke endre verden, men jeg kan unngå at de får pengene mine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sandormen skrev (49 minutter siden):

Du venter på Immortal til telefon? For du har vel telefon?

Hva er det du prater om, og hvorfor blander du mobil inn i det her?

Jeg skriver at jeg skal spille Diablo 4 når det en gang kommer, til Playstation 5 eller Xbox Series X. Har Iphone 13 pro men spiller ikke spill på mobil.. Det gjør jeg kun på konsoll.

Endret av Ghost pirate LeChuck
Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev (9 minutter siden):

Hva er det du prater om, og hvorfor blander du mobil inn i det her?

Jeg skriver at jeg skal spille Diablo 4 når det en gang kommer, til Playstation 5 eller Xbox Series X. Har Iphone 13 pro men spiller ikke spill på mobil.. Det gjør jeg kun på konsoll.

Det var kanskje en jævli dårlig form for tekst-sarkasme jeg kom med, men du er gammel nok til å huske hvorfor Half-life 3 var, og er en ~17 år gammel meme?

Noen år tilbake satt ‘verden’ i spenning på at Blizzard skulle eksponere sine fans med den nye Diablo... ...Til mobiltelefoner...

Det var ikke spesiellt populært motatt. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, starkr said:

De fleste tingene du trekker for 'går over' etter som du utvikler karakteren din. Synes det høres ut som anmeldelsen kun tar for seg normal act 1 eller noe sånt.

Stamina er ikke en ting man tenker over senere. Beltene blir større og kan romme flere potions og de går i beltet når du plukker dem opp automatisk hvis det er plass, og av den grunn plukker man etter hvert ikke flere enn man har plass til i beltet.

Etter hvert vil inventory bety mindre også. Kjører man hardt fyller man det med charms uansett, og plukker kun opp det beste av det beste som dropper.

@SamHam

Det ser ut som det er 'krevende' på en 3070 også. Tipper det må til litt mer optimalisering og justering til.

Men jeg tror de prioriterer å få spillet til å starte i det hele tatt hos en del av spillerne. Det er tekniske problemer som gjør at det krasjer ved oppstart, også for folk som kjørte betaen uten problemer.

 

Jeg har spilt gjennom spillet. Det er riktig at mye av dette blir enklere med tiden, men det betyr ikke at hovedkonseptene jeg trekker frem ikke stemmer. Det er også en forskjell på beltet og den ekstra plassen i "sachen", som i min erfaring ikke fylles opp automatisk, og spesielt ikke med potions man allerede har i inventory. Det medfører en stor forskjell i kampens hete hvor du ikke får bruk for de potions du har fordi du ikke kan "spamme" opp, ned, høyre eller venstre fordi de fleste potions vil ligge og kose seg i inventory, ikke i beltet. Dette funker vel ganske på samme måte som med utstyret selv, som slottes inn automatisk hvis man ikke har noe "equipped" fra før. 

Og stamina-delen er jo avhengig av at man levler det, noe jeg mener er overflødig. Men det er helt greit å like stamina, i mine øyne fører det likevel til mer bry enn til moro. 

Lenke til kommentar
Sandormen skrev (10 minutter siden):

Det var kanskje en jævli dårlig form for tekst-sarkasme jeg kom med, men du er gammel nok til å huske hvorfor Half-life 3 var, og er en ~17 år gammel meme?

Noen år tilbake satt ‘verden’ i spenning på at Blizzard skulle eksponere sine fans med den nye Diablo... ...Til mobiltelefoner...

Det var ikke spesiellt populært motatt. 😅

AAh sånn ja, nei tok faktisk ikke sarkasmen, ikke alltid lett i kommentarfelt, hehe. Men tok den nå ja :D

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev (6 timer siden):

Hva er det du prater om, og hvorfor blander du mobil inn i det her?

Jeg skriver at jeg skal spille Diablo 4 når det en gang kommer, til Playstation 5 eller Xbox Series X. Har Iphone 13 pro men spiller ikke spill på mobil.. Det gjør jeg kun på konsoll.

La meg forklare, ahh bah nei orker ikke. Om du lurer ta en titt på pressekonferansen når det ble avdukket. Kanskje du både tar referanse  og spøken etterpå, kanskje ikke, hvem vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...