Gå til innhold

Endelig bevis på at mennesker ikke kommer ifra aper eller er det


Skreiagutt

Anbefalte innlegg

Jeg tenker, det aller første menneskebarnet ville jo blitt utstøtt i en apegruppe fordi det er annerledes, slik som vi idag også blir angrepet og utstøtt hvis vi nærmer oss de fordi vi er annerledes, så du kan si at vi utviklet oss sakte fra de, men på et eller annet tidspunkt så måtte de jo ha sett at vi er annerledes med en annerledes sjel, vi kan heller ikke parre oss med de noe som også sier at vi er annerledes bygd, at vi deler gener kan man si, er jo da bare fordi vi deler gener med alt egentlig siden vi kommer fra det samme alle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skreiagutt skrev (8 timer siden):

Jeg tenker, det aller første menneskebarnet ville jo blitt utstøtt i en apegruppe fordi det er annerledes, slik som vi idag også blir angrepet og utstøtt hvis vi nærmer oss de fordi vi er annerledes, så du kan si at vi utviklet oss sakte fra de, men på et eller annet tidspunkt så måtte de jo ha sett at vi er annerledes med en annerledes sjel, vi kan heller ikke parre oss med de noe som også sier at vi er annerledes bygd, at vi deler gener kan man si, er jo da bare fordi vi deler gener med alt egentlig siden vi kommer fra det samme alle

Ja, det skjedde sånn ca 750 år før Kristus. Da innså apene at vi hadde fått en helt ny type sjel og de ga oss valget om å forlate de og bo for oss selv eller å bli drept. Så sånn gikk det seg til. Det står faktisk ganske mye om akkurat dette i Biblene. 

Lenke til kommentar
Skreiagutt skrev (8 timer siden):

Jeg tenker, det aller første menneskebarnet ville jo blitt utstøtt i en apegruppe fordi det er annerledes, slik som vi idag også blir angrepet og utstøtt hvis vi nærmer oss de fordi vi er annerledes, så du kan si at vi utviklet oss sakte fra de, men på et eller annet tidspunkt så måtte de jo ha sett at vi er annerledes med en annerledes sjel, vi kan heller ikke parre oss med de noe som også sier at vi er annerledes bygd, at vi deler gener kan man si, er jo da bare fordi vi deler gener med alt egentlig siden vi kommer fra det samme alle

Før du prøver deg på den vitenskaplige metode så anbefaler jeg deg å tilegne deg basis barneskolekunskap om tema. Det mangler åpenbart. 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Skreiagutt skrev (8 timer siden):

Jeg tenker, det aller første menneskebarnet ville jo blitt utstøtt i en apegruppe fordi det er annerledes, slik som vi idag også blir angrepet og utstøtt hvis vi nærmer oss de fordi vi er annerledes, så du kan si at vi utviklet oss sakte fra de, men på et eller annet tidspunkt så måtte de jo ha sett at vi er annerledes med en annerledes sjel, vi kan heller ikke parre oss med de noe som også sier at vi er annerledes bygd, at vi deler gener kan man si, er jo da bare fordi vi deler gener med alt egentlig siden vi kommer fra det samme alle

Dette er fullstendig bakvendt. Det er en total mangel av forståelsen om evolusjon og biologi. 

Evolusjon skjer aldri på individ nivå, men i populasjoner. Dvs endringer hele eller deler av populasjoner som er gradvise over mange generasjoner. Det er ikke slik at to aper får et menneskebarn. 

Ironisk nok er ikke tittelen direkte feil, mennesker kommer ikke fra aper, vi ER aper. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 9/28/2021 at 12:51 AM, Skreiagutt said:

Jeg tenker, det aller første menneskebarnet ville jo blitt utstøtt i en apegruppe fordi det er annerledes, slik som vi idag også blir angrepet og utstøtt hvis vi nærmer oss de fordi vi er annerledes, så du kan si at vi utviklet oss sakte fra de, men på et eller annet tidspunkt så måtte de jo ha sett at vi er annerledes med en annerledes sjel, vi kan heller ikke parre oss med de noe som også sier at vi er annerledes bygd, at vi deler gener kan man si, er jo da bare fordi vi deler gener med alt egentlig siden vi kommer fra det samme alle

*ser på tittelen* 🙄

On 9/28/2021 at 12:51 AM, Skreiagutt said:

Endelig bevis på at mennesker ikke kommer ifra aper eller er det

Uhm .... hvor ble det av beviset?!? 🤔

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Menneskene er en apeart, og vil alltid være det. Men noen har problemer med å akseptere det. 

Det fins 5 menneske-apearter ( raser ) og de moderne menneskene er den femte apen. 

Sånn har jeg forstått det: jeg er en ape, og jeg har 4-5 litt fjerne slektninger som er på andre "grener" enn meg. Litt som fettere og grandnevøer/nieser. Vi har samme stamfar langt tilbake i tid. 1 mill år eller mere, kanskje 3-5 mill år.

Noas ark er en røverhistorie og et problem for noen. Det samme er "skapelsen" som beskrives i en ganske kreativ bok. 

Historien er full av røverhistorier og kreative skrifter. De burde alle ligge på museum.

Endret av Slettet+6132
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
geir__hk skrev (13 timer siden):

Hvis fortellingen hadde vært historisk korrekt, ville det vært et problem for alle (les: innavl)

Historien sier at havet steg over alle fjelltopper. Da mener min astronom-venn at atmosfæren vår ville bli fortrengt og forsvinne ut i rommet.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dart said:

Historien sier at havet steg over alle fjelltopper. Da mener min astronom-venn at atmosfæren vår ville bli fortrengt og forsvinne ut i rommet.

Vel, et større problem (sånn forklaringsmessig) vil da være hvor vannet kom fra og hvor vannet ble av etter fortellingens slutt.

Som en liten anekdote så kan jeg vel si at de som har fulgt litt med på katastrofefilmer (les: 2012) vet at en slik flom ikke fortrenger atmosfæren.

Og til slutt et lite spørsmål om begrepet "alle fjelltopper" - er man da begrenset til fjell som var kjent for befolkninga på den tiden rundt i Midtøsten/Nord-afrika ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kreasjonistene gledet "alle" ved å inkludere dinosaurene om bord i Noas ark. Det var del av en større revisjon av røverhistorien, som de føler de har enerett på. De innså etter hvert ( og før en høyesterettssak i USA ) at noe måtte gjøres. Da kom "intelligent design" som enda en revisjon, som skulle være et alternativ til vitenskapen. All den fantastiske naturen ble delt inn i det som er skapt tilfeldig og det som er skapt av en intelligent design-trollmann med mange navn. Problemet er også at dette skal ha skjedd på bare 6000 år. Konseptet ble heldigvis forbudt av høyesterett å undervise på føderale skoler, fordi det er en tro, ikke viten. Konseptet med "Det Flygende Spagettimonster" eller Pastafarian-sektens lære om skapelsen ble også forbudt i pensum på skolene. 

Fasiten til mennesket historie framstilles slik:

spacer.png

Det er verd et besøk i kreasjonistenes museum https://arkencounter.com/gift-shop/  der det også kan kjøpes dinosaurer i plast. 

Om ikke annet så vil seriøse vel utdannede mennesker få seg en god latter. En røverhistorie gjort til en slags alternativ virkelighet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...