Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Klarer seriøst ikke få meg kjæreste


Gjest aadae...f47

Anbefalte innlegg

Gavekort skrev (6 minutter siden):

Fair enough. Man kan si det slik at det har også sin pris å være i et lite samfunn, men betyr ikke at alt håp er ute om man virkelig er satt på å finne seg en partner, selv om det kan bety flytting, pendling eller postordrebrud.

Serien Utmark har drøssevis med inspirasjonskilder der. 

Endret av anon_83104
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest aadae...f47 skrev (På 26.9.2021 den 15.57):

Så sitter jeg her igjen da. Singel og alene. [...]

Anonymous poster hash: aadae...f47

For det første så kommer man ingen vei med slik holdning uansett om det er forhold det er snakk om eller hva som helst annet. For det andre er ikke et godt forhold noe som man bare "får", men må jobbe for.

Min anbefaling til dere som er *insert forever alone meme* er å snu på rollene og tenke litt - er du en som noen er interessert i? Hvis ikke, hvorfor er du så lite apellerende? Så tenke - er det noe du bør gjøre eller endre på for at det skal gå bedre? Samle alle de konstruktive konklusjonene - og så handle ut fra det.

Er du usikker og desperat? Da må du endre attituden din og bli selvsikker og det må synes. Joda, lettere sagt enn gjort, men skal du komme noe sted så må du ta tak i det.

Ser du laber og lubben ut? Da må du kanskje spise annerledes og skaffe deg abonnement hos en treningssenter. Og slit deg ut skikkelig, les om tips ang kosthold, skaff PT etter behov. Sett mål og nå de.

Ser du kjedelig/lite stelt ut? Da må du kanskje skaffe deg en nyere garderobe og ta en tur innom frisøren.

Husk at alle (uansett kjønn) er overfladiske, både i utseende og måten de selv ser andre på. Om det er snakk om Tinder-dates... gjelder det enda mer så. "Kjøttmarkedet" er nettopp det. Men samme gjelder en tur på byen eller andre anledninger.

Så mitt beste råd er begynn med deg selv, og ikke fokuser på å bli frustrert... ting går i 90% av tilfeller ikke slik man forestiller seg, men sånn er det. Å drive med kontinuerilig syting "å vesle meg, får aldri noe" vil i alle fall aldri føre til noe bra. 

Rette holdningen er å holde på til det fungerer og ikke gi opp. "Verste fall" - så forbedrer du deg selv som person, uten å treffe noen som liker deg /du synes du liker. For alternativet med slik selvhat/negativitet er at du forblir der du er nå. Ønsker du virkelig å bare bli der? Nei? Da vet du hva som skal gjøres.

Så er det noen i tråden som mener de er ille ute pga alderen... joda, neppe noe fordel. Men igjen: se deg selv i speilet, tenk på hva kan/bør/skal bli bedre og ager ut fra det.

Lenke til kommentar
nightowl skrev (8 timer siden):

Nåja. Godt ute på bygda kan det være vanskelig å finne seg noen hvis man er mann. Og jeg antar at det er enda verre for de som er langt nede på rangstigen, ser ut som et takras eller er veldig innadvendte. (Da er det ikke en gang sikkert man ville funnet noen i en by heller.)

Det finnes damer som ser ut som takras, som er langt nede på rangstigen eller innadvendte også. Men mitt inntrykk er at mange menn som klager på at de er single (her i bygda jeg bor i alle fall) sikter en del høyere enn de bør. Det finnes mange damer som er ufrivillig single også, men de også sikter alt for høyt i hva de vil ha av partner. Ofte sikter både menn og kvinner minst to hakk eller mer over seg selv på attraktiv-skalaen. Hadde de senket det litt, hadde det vært lettere. 

Lenke til kommentar
Vimsan skrev (7 timer siden):

Det finnes damer som ser ut som takras, som er langt nede på rangstigen eller innadvendte også. Men mitt inntrykk er at mange menn som klager på at de er single (her i bygda jeg bor i alle fall) sikter en del høyere enn de bør. Det finnes mange damer som er ufrivillig single også, men de også sikter alt for høyt i hva de vil ha av partner. Ofte sikter både menn og kvinner minst to hakk eller mer over seg selv på attraktiv-skalaen. Hadde de senket det litt, hadde det vært lettere. 

Er man for kresen så finner man ingenting, det gjelder alt.

Lenke til kommentar
Vimsan skrev (På 30.9.2021 den 7.41):

Men mitt inntrykk er at mange menn som klager på at de er single (her i bygda jeg bor i alle fall) sikter en del høyere enn de bør. Det finnes mange damer som er ufrivillig single også, men de også sikter alt for høyt i hva de vil ha av partner.

Nåda, det å ha klare preferanser på hva man ønsker i en partner må jo få være opp til hver å en enkelt. Det er mange mennesker som heller vil være alene en å "slå seg til ro" med en som egentlig bare irriterer deg. 

Heldigvis så lever vi ikke i en tid lengere hvor man "må" ha en ektefelle for å få gården til å gå rundt eller for å få mat på bordet, men man kan selv velge om man ønsker å dele livet med noen som faktisk beriker det, eller la være. Om andre er single eller ikke må jo være helt opp til hva de ønsker, ikke andre menneskers helt uoppfordra mening om hvor bra de er eller hvor høyt de bør sikte. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Påkrevdnavn skrev (6 timer siden):

Nåda, det å ha klare preferanser på hva man ønsker i en partner må jo få være opp til hver å en enkelt. Det er mange mennesker som heller vil være alene en å "slå seg til ro" med en som egentlig bare irriterer deg. 

Heldigvis så lever vi ikke i en tid lengere hvor man "må" ha en ektefelle for å få gården til å gå rundt eller for å få mat på bordet, men man kan selv velge om man ønsker å dele livet med noen som faktisk beriker det, eller la være. Om andre er single eller ikke må jo være helt opp til hva de ønsker, ikke andre menneskers helt uoppfordra mening om hvor bra de er eller hvor høyt de bør sikte. 

Nå var det vel snakk om de som ønsker seg kjæreste, ikke de som ikke nødvendigvis trenger det. Og de aller fleste jeg kjenner som ønsker seg kjæreste og ikke får det, sikter for høyt.

Bestevennen min er kanskje en 3’er på skalaen, og han har en lang liste med krav til en evt kjæreste. Mye av det går på utseende og noe på karriere. Men alle kravene han stiller er krav som alltid er høye enn de han stiller til seg selv. Dama bør helst være en 7’er eller høyere, hun bør ha en høy stilling slik at hun har god økonomi, hun skal helst ikke ha så mange kvelder ute med venninner, hun skal helst være smart og gjerne 10-15 år yngre enn han. Selv har han ikke så mye av noe på listen, og samtidig synes han det er merkelig at han ikke finner en dame, og han er lei av å være singel. Hadde han siktet litt lavere og tenkt at det var helt innafor å senke kravene litt, så hadde det vært lettere å finne en partner.

 

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at det finnes mange program på TV om single som har problemer med å finne en partner, både menn og kvinner,

både her og i mange andre land. 
Kvinner som i mange år er på jakt etter en partner som hun vil ha barn med, som ender opp med kunstig befruktning i et annet land for å oppfylle sin drøm om å få et barn.

Det er vel også  en grunn til at vi har fått flere og flere menn som når de blir 40, er barnløse.

Og så har vi fenomenet med INCELS…..

For mange med altfor høye forventninger på begge sider. 
Det var lettere før….

PS: samtidig så ser man på det store Internett at hatet mot kvinner er økende i enkelte miljøer fordi kvinner har blitt mer selvstendige og mer utdannet enn før…

Og det hjelper ikke at det er for lite kvinner i de to mest folkerike land i verden….Kina og India.

Og at fattigdommen er stor i mange deler av verden, Asia, Afrika og Sør Amerika. 

Endret av Kjell Olaf Winther
Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (20 timer siden):

PS: samtidig så ser man på det store Internett at hatet mot kvinner er økende i enkelte miljøer fordi kvinner har blitt mer selvstendige og mer utdannet enn før…

Ja, det er nok flere som kjenner på det faktum at kvinner ikke må ha mann. Det er et eventuelt valg man tar fordi man har lyst, ikke for at man må lengere, takk gud for det. 

Å så tror jeg mange (både kvinner og menn) har godt av å innse at det er ingen som er skyldig deg en kjæreste. Ingen er pålagt å være i forhold så da får man heller jobbe med seg selv, slik at man blir en person folk vil være sammen med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...