Gå til innhold

Folk er idioter


overwatch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, clink said:

Folk er idioter?  OK.
Hva med politikerne/byråkratene som styrer det idiotiske teateret?

Dette handler ikke om politikere, dette er idioter. Det er nettopp på grunn av slike idioter vi er nødt til å ha et idiotisk byråkrati. 
Derfor er det 1 meter, og ikke bare hold avstand. Derfor er det maks 10 personer, og ikke begrens antall besøkende,++ Idiotene forstår ikke formålet, og må har rigide regler å forholde seg til.
 

1 hour ago, N-4K0 said:

Men folket som desperat lengter etter å feste og være på by'n sammen med kompiser, gjør ikke hverken seg selv eller andre noen tjeneste når hvert eneste festglade menneske skal ut på by'n samme dag som det blir gjenåpnet.

Men det har jo IKKE vært stengt. Byen har vært åpen lenge, og folk har vært ute HVER eneste helg. Jeg fatter ikke hva folk snakker om bår de sier at «endelig åpner Norge». Siste året har jeg;
flydd, ferge, show, kino, restaurant, kafé, pub, treningssenter, shoppingsenter, hotell, jobb, konsert, bilferie, telttur, svenskehandel, konfirmasjon, bryllup, dåp,+++++

Hva har vært stengt????

 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (8 minutter siden):

Dansegulvene har vært stengt og det er begrenset med folk som kom inn. Det var også ikke mulig å komme inn ett annet sted etter 12 (og mange er vant til å gå ut sent). Det er ikke vanskelig å skjønne at man vil feire litt.

Det får da være måte på hvordan folk skal overreagere

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, WiiBoy said:

Dette handler ikke om politikere, dette er idioter. Det er nettopp på grunn av slike idioter vi er nødt til å ha et idiotisk byråkrati. 
Derfor er det 1 meter, og ikke bare hold avstand. Derfor er det maks 10 personer, og ikke begrens antall besøkende,++ Idiotene forstår ikke formålet, og må har rigide regler å forholde seg til.

 


Nå som det er klassifisert som influensa vil det kanskje gå opp for flere at vi alle er forsøkt holdt for narr.
Handler ikke det om politikere (stokk dumme eller korrupte?)

Lenke til kommentar
19 minutes ago, clink said:


Nå som det er klassifisert som influensa vil det kanskje gå opp for flere at vi alle er forsøkt holdt for narr.
Handler ikke det om politikere (stokk dumme eller korrupte?)

Endringen i klassifisering kommer av vaksinering og andel som er vaksinerte, ikke at pandemien var en bløff.

Meslinger var også en sykdom som sterkt preget samfunnet engang, men som nå ikke utgjør noe nevneverdig problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PerBertil skrev (1 time siden):

Det får da være måte på hvordan folk skal overreagere

Var vel ikke så aller verst i natt, mindre trøbbel enn andre høytider.

Tror folk har et behov for å komme sammen kollektivt og feire litt. Var selv utpå for noen øl i går og selv om man har kunnet gjort det en stund nå, så var det helt annerledes nå uten restriksjonene :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
39 minutes ago, WiiBoy said:

Endringen i klassifisering kommer av vaksinering og andel som er vaksinerte, ikke at pandemien var en bløff.

Meslinger var også en sykdom som sterkt preget samfunnet engang, men som nå ikke utgjør noe nevneverdig problem.

Vaksinen som ikke er definert som vaksine, etter CDC.
Pandemien som ikke var en pandemi, men lett å glemme...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, clink said:

Vaksinen som ikke er definert som vaksine, etter CDC.
Pandemien som ikke var en pandemi, men lett å glemme...

Dere har deres helt egen tråd for galskapen deres. Jeg vil anbefale deg å ta vrøvlet dit over i den tråden.

Der finner du også strikkeoppskrifter på tinnfolyehatter, og hvordan du kan dukke unna 5G stråling like kult som Neo dukket unna kuler i Matrix.

Lykke til :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg er mest kritisk til at massemedia såg ut til å delta i å hause opp "fest-stemning" ifm "gjenåpningen". Jeg forventet meg en stille og ettertenksom greie, men bla Dagsrevyen var full av innslag om "fest" og også reising på ferie - selv om dette i virkeligheten sannsynligvis er en marginal sak.

Jeg holder meg fortsatt til konspirasjons-teorien om at her var det penge-interesser som gjorde sitt. Utelivs-bransje, reiseliv, flyselskap, hotell-bransje. Name it.

Så får vi se da: blir det mer nedstengning? 🙂

Endret av lada1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (5 timer siden):

Jeg holder meg fortsatt til konspirasjons-teorien om at her var det penge-interesser som gjorde sitt. Utelivs-bransje, reiseliv, flyselskap, hotell-bransje. Name it.

Fortell gjerne i mer detalj om denne konspirasjonsteorien. Hvem lobbyerte for disse næringene til regjeringen om å åpne på lørdag? Når foregikk dette? Hvordan skjedde det? Hvem sitter igjen med masse penger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (19 timer siden):

Men det har jo IKKE vært stengt. Byen har vært åpen lenge, og folk har vært ute HVER eneste helg. Jeg fatter ikke hva folk snakker om bår de sier at «endelig åpner Norge». Siste året har jeg;
flydd, ferge, show, kino, restaurant, kafé, pub, treningssenter, shoppingsenter, hotell, jobb, konsert, bilferie, telttur, svenskehandel, konfirmasjon, bryllup, dåp,+++++

Hva har vært stengt????

Vel, jeg har også gjort de fleste av tingene du ramser opp der, minus dåp og svenskehandel heldigvis. Men det var noe helt annet å være ute på pub eller på byen lørdag etter åpninga enn på fredag, uten begrensningene som har vært. 

Derfor er ordet "åpner" kanskje litt misvisende, men det er definitivt en veldig stor forskjell nå. Spesielt her i Oslo, hvor utelivet har vært nøye på å følge opp reglene i veilederen. Det blir noe helt annet når man ikke bare må sitte ned ved bordet, man kan være sosial med fremmede, være så mange man vil, slippe seg litt løs og man kan danse igjen for de som liker sånt. Sistnevnte er det mange av.

Om du spør hva som har vært stengt, så er det ikke så mye nå de siste månedene utenom nattklubber/partysteder, men det har vært en god del restriksjoner. Spesielt i den organiserte idretten både for barn og voksne, utelivet og kulturlivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 minutter siden):

Fortell gjerne i mer detalj om denne konspirasjonsteorien. Hvem lobbyerte for disse næringene til regjeringen om å åpne på lørdag? Når foregikk dette? Hvordan skjedde det? Hvem sitter igjen med masse penger?

Må vel vente på at journalister gjør jobben sin før vi eventuelt får noe svar på det. Men, vi så jo i fjor sommer at næringslivet pushet på noe jævlig for å få det som de ville. Det ville ikke vært helt utenkelig at det satt noen og presset på for åpning nå også?

https://www.aftenposten.no/norge/i/eKGgml/sms-er-hoeyt-politisk-spill-og-faglige-raad-som-ble-vraket-slik-aapnet

Sitat

Spillet om karantenefritaket

Hva skjedde egentlig da regjeringen åpnet grensene og ga utenlandske arbeidere fritak fra karantene i ti dager?

Aftenposten har fått innsyn i alle saksdokumenter, e-poster og SMS-er. Her er kortversjonen.

  • Helsedirektør Bjørn Guldvog og FHI-direktør Camilla Stoltenberg advarte regjeringen på forhånd om at risikoen for importsmitte var «særlig stor».
  • Reglene ble skrevet av lobbyistene fra Norsk Industri og NHO. Så ble de publisert før FHI, direktoratet og departementet i det hele tatt hadde behandlet dem.
  • Reglene var i strid med covid-19-forskriften, advarte helsedirektøren og FHI-sjefen. Da sørget politisk ledelse for at forskriften ble endret.
  • Fagfolkene fikk 32 timers frist. Ingen analyse ble gjort av hvor mange utenlandske arbeidere som ville slippe ti dagers karantene.

 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
5 hours ago, Snikpellik said:

Fortell gjerne i mer detalj om denne konspirasjonsteorien. Hvem lobbyerte for disse næringene til regjeringen om å åpne på lørdag? Når foregikk dette? Hvordan skjedde det? Hvem sitter igjen med masse penger?

Det er vel ikke noen stor konspirasjonsteori. Reise og utelivsbransjen er de som kanskje har tapt mest på koronaperioden, og har fått minst støtte fra staten (sett bort fra de store aktørene). De representerer også det "folk flest" har savnet mest i denne perioden. Det har vært et press fra dag en om å åpne, men man kan ikke akkurat si at disse lobbyistene har lykkes med stort når utelivsbransjen står igjen som den store taperen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 9/27/2021 at 11:30 AM, Snikpellik said:

Fortell gjerne i mer detalj om denne konspirasjonsteorien. Hvem lobbyerte for disse næringene til regjeringen om å åpne på lørdag? Når foregikk dette? Hvordan skjedde det? Hvem sitter igjen med masse penger?

Jeg mener at denne saken er verdt å se nærmere på.

Jeg observerer at sentrale media og aktører som ordførere/byrådsledere etc nærmest oppfordrer til rølp og flatfyll: "nå skal alt bli som før - dette må feires på by'n". En slik holdning virker ikke normal for meg. Derfor lager jeg meg en konspirasjonsteori som sier at penge-interesser står bak denne "tone-settingen".

Jeg forventet meg stille ettertenksomhet og at en bl.a. minnes ofrene for pandemien.  Det er ikke sikkert at "alt blir som før" - eller at det bør bli det. I store deler av verden dør mange for tiden av denne pandemien - direkte og indirekte.

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...