Gå til innhold

Hvorfor så forskjellige emojier avhengig av plattfor?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så forskjellige emojier her inne på Diskusjon.no avhengig av hvilken enhet man er på? Det er på selve Diskusjon.no siden ikke på selve enheten. For hver kategori er så forskjellige på hvilken enhet man er på. (Studer bildene nedunder.) Har lagt merke til dette på andre nettsteder også, ikke bare på Diskusjon.no. Hvorfor er det egentlig slik? 😕😕
Slik ser det ut på PC:
01.thumb.png.cb73f2a619d512209222528d66c51341.png02.thumb.png.c3c8a6a2b057b7580fb801f3a494dc9d.png03.thumb.png.3d8c49c2d32a01ff98bcb65629d9f963.png04.thumb.png.2d684f3e973975ea4d349af1d8937aeb.png

 

Og slik ser det ut via mobilen:
a.thumb.png.616c0015f1f86e2edad45ea8440baee0.pngb.thumb.png.acd6197ace68acb2491dc3cf631694b9.pngc.thumb.png.a24f4b6c7d13fa322180e3f6938a83d1.pngd.thumb.png.09c64e005e485dfde34aaab2a24a628f.png

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verste jeg har vært borti om angående dette er Twitter. Hvis jeg vil ha denne emijien her 😕 på Twitter, da får jeg denne (Se bildet.) Den emijien (ved siden av Twitter-profilbilde mitt) ser sur ut, ikke mistenksom. Jeg kan fortsette slik med flere emojier fra Twitter, men det gidder jeg. Så jeg forholder meg til denne ene eksempelet. Det gir ingen mening, det samme tenker jeg i start posten om Diskusjon.no sine emojiene også.

IMG_20210925_092647.thumb.png.c2c5065f2eae41e878c220941f2e5884.png

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 time siden):

Emojiene blir ikke overført som grafikk men som en tekst-"kode". Så er det opp til klienten (nettleser, mobil, etc) å bytte ut teksten med en liten tegning. Hver enhet og klient har sine egne sett med grafikk-emojier.


:lol:

Blir til: :lol:

Jojo, det forstår jeg. Men, jeg syns det blir veldig forvirrede hvis emojiene er så forskjellige. eks i kode format fra min forrige eks, at man skriver :mistenksom: og blir :sur: Det blir jo helt misvisende. Slik jeg viste via Twitter litsiden. Spørr du meg, da har ikke klienten vært nøye nok med bilde utgaven sin. Dere Diskusjon.no har også noen av dem, bare ikke like mye som Twitter har da. 😑😑

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (10 minutter siden):

Det har ikke noe med forumet å gjøre.

Jah, det vet jeg. Syns bare at det er så latterlig at enkelte emoji er så forskjellige. I tillegg oppfatter vi alle noen emoji så forskjellige også. Et annen eks går på oppfattelse. Denne emojien dres her "😄" oppfatter jeg at man er glad, og en annen oppfatter den som at man ler. Da kan det fort bli misvisende, spørr du meg.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (11 minutter siden):

Emojier er jo bare jåleri så det er ingen som gidder å ta det særlig seriøst uansett. Derfor det bare er en så-så standard.

Jaja, det er det sikkert noen som syns. For meg personlig, jeg er sikkert ikke alene med dette, at det er en personlig verdi i emojiene også.

Jah @PaladinNO, er i samme båt som meg, med litt annen utgave en meg da. Han liker de gamle klassiske emojiene Diskusjon hadde før. For meg, liker både de nye og klassiske emojiene.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (9 minutter siden):

Du er uansett avhengig av at alle som ser emojiene tolker de hélt likt som deg. Noe som er usansynlig.

Usansynlig, sikkert mulig. Uansett, så finnes det folk som ser emojiene som en personlig verdi. Hvor mange det er snakk om i prosent, vet jeg ikke.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...