Gå til innhold

Diablo 2: Resurrected - Verdt €40?


Anbefalte innlegg

Kjører du på max på 1070? Hvilken oppløsning? Har samme kort, kommer sikkert til å kjøpe på PC etterhvert. Har ulttawide skjerm, men hørte at blizz klarte å fjerne støtten 😔

 

Har ikke fått testa switchen enda. Kommer tilbake her når jeg får gjort det. Må slåss med unga om switchen først 😅

Endret av Niram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Niram skrev (31 minutter siden):

Kjører du på max på 1070? Hvilken oppløsning? Har samme kort, kommer sikkert til å kjøpe på PC etterhvert. Har ulttawide skjerm, men hørte at blizz klarte å fjerne støtten 😔

 

Har ikke fått testa switchen enda. Kommer tilbake her når jeg får gjort det. Må slåss med unga om switchen først 😅

Forandra ikke innstillinger, alt er på high, men inne ultra 

Lenke til kommentar

Meh, enda en Blizzard klassiker Activision klarte å rote til.
https://www.pcgamer.com/diablo-2-resurrected-ditched-ultrawide-support-because-it-breaks-the-game/

Hvis ultrawide "breaks the AI" med å angripe monstre utenfor AI aggro-sonen, er det ikke bare å skalere området som trigger monstre til å angripe basert på oppløsingen man spiller med? :wallbash:

Endret av PaladinNO
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (På 2.10.2021 den 17.01):

Meh, enda en Blizzard klassiker Activision klarte å rote til.
https://www.pcgamer.com/diablo-2-resurrected-ditched-ultrawide-support-because-it-breaks-the-game/

Hvis ultrawide "breaks the AI" med å angripe monstre utenfor AI aggro-sonen, er det ikke bare å skalere området som trigger monstre til å angripe basert på oppløsingen man spiller med? :wallbash:

Tja da må man vel begynne å knote med den gamle koden, mer brydderi enn det er verdt kanskje. Dette er jo tross alt ikke en ting de roter til, men en begrensning i det 21 år gamle spillet som aldri ble laget for slike oppløsninger. Står de har klart å strekke det til 19:9.

Lenke til kommentar
On 9/26/2021 at 10:22 PM, Emsal said:

Jeg spilte igjennom første act i går og noen quests I act 2 I dag. Synes det ser bra ut. Har ikke opplevd noen bugs og spillet har fin flyt.

Kjører på et 3080 og 9700k med 16gb ram.

Om det er verdt prisen spørs jo egentlig på din egen lommebok og hvor mye man har lyst å spille igjennom gamle D2 med ny grafikk. Hvis du forventer noe nytt blir du skuffet tror jeg.

Må quote meg selv. Det gikk fint å spille "singleplayer" online. Men etter at jeg begynte å bevege meg ut til lobbyen så kræsjer spillet stadig vekk, dette er med nyeste nvidia drivere og oppdateringen i dag hjalp ikke særlig.

Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (Akkurat nå):

Tja da må man vel begynne å knote med den gamle koden, mer brydderi enn det er verdt kanskje. Dette er jo tross alt ikke en ting de roter til, men en begrensning i det 21 år gamle spillet som aldri ble laget for slike oppløsninger. Står de har klart å strekke det til 19:9.

Vel, jeg sitter med 48:9 (7680x1440), så bare 19:9 er ikke i nærheten. :mellow:

Å få et fortrinn i top-down spill er hva jeg bla.a. er ute etter med et slikt oppsett (spiller dog KUN singleplayer), i tillegg til flere skjermer ved multitasking og bedre kinofølelse når jeg ser på filmer.

Gitt at kildekoden er tydeligvis enkel nok mtp. alle D2 mods som er å få tak i, så tror jeg ikke det skulle være så vanskelig å fikse AI aggro range.

Lenke til kommentar

Liten oppdatering på hvordan jeg opplever switch-versjonen. Nettopp ferdig med ACT1.

Har 99% av tiden spilt i portable mode. Synes det fungerer skikkelig bra, veldig godt fornøyd. Prøvd så vidt tilkoblet TV også, der er det nok en del svakere enn hva tilfellet er på PC, nye xboxen og ps5.

Men alt i alt godt fornøyd :)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
finnerik21 skrev (27 minutter siden):

nei det var ikke det

En begrunnelse hadde vært fint.

Selv koser jeg meg masse selv. Samme spill bedre grafikk. Er man drit lei Diablo 2 etter mange hundre timer med originalen, så kanskje ikke. Selv spilte jeg det aldri så mye, men koser meg altså med denne versjonen, for meg var den grafiske oppgraderingen nok. Men ok, prisen er litt stiv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spillet generelt sett og cut scenes er ekstremt bra.
Spiller du offline så er det verdt det. Om du vil spille online og ikke har all verdens tid så må du regne med 30 min+ queue tid og et spill som krasjer ganske ofte.. som ender i en ny 30 min+ queue tid.. da vil jeg si det absolutt ikke er verdt det.
Forrige lørdag tok det 55 minutter før jeg kom meg gjennom køen.

Om et stort firma bare hadde laget dette spillet som hadde råd til nok servere til alle eksemplarene de har solgt så hadde d2r vært helt knall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...