Gå til innhold

Tregere LAN med Google WiFi


Makky

Anbefalte innlegg

Opplever noe rart med Google WiFi LAN oppsettet.

Ting er koblet slik:
                                                                                      -> Switch02
Altibox (500/500) - > Google router -> switch 01 -> Switch 03
Har en Google boks koblet med kabel i hver av Switch 02 og 03.

Når google boksene er koblet til med kabel, så halveres WAN hastigheten på andre kablede enheter, mens hvis kabel er koblet fra så får jeg full WAN hastighet på andre kablede enheter. Men da blir wiFi hastigheten berørt.
Noen som vet hvorfor og eventuell fiks?
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ender ikke opp i en situasjon der kommunikasjonen mellom Google WiFi-enhetene går wifi i stedet for via den kablede tilkoblingen? Og evt. at andre enheter koblet til svitsjen går via Google WiFi, og derved også via wifi?

Ookla Speedtest og Altibox egen test er vel egentlig akkurat det samme på en måte - dvs. Altibox sin test er vel også basert på Ookla. Jeg vet ikke hvor mange tester du har kjørt her og evt. om du har prøvd å velge andre servere manuelt på speedtest.net, men min erfaring er Speedtest.net i en god del tilfeller kan vise et ganske feil resultat. Personlig ville jeg brukt en løsning for å måle ytelsen innad på hjemmenettet (eks. iPerf, nuttcp e.l.).

Det er vel også en "intern" ytelsestest i Google Home-appen. Hva sier denne om ytelsen mellom aksesspunktene? Noe info i Home-appen om at det faktisk er kablet forbindelse mellom enhetene? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...